[Hulp] FoE Goederen-, Techtree- en GG-overzicht + beheersysteem

EaCy

Lid
Ik heb een google sheet gemaakt, waarmee je je goederen kunt beheren, zodat je gemakkelijk kunt zien wat je nodig hebt voor onderzoeken en gg's.
Naast de 'goederen beheer' tab, is er een tab 'Techtree', een tab 'GG Overzicht' en een tab 'FP/BD calculator'.
Hiermee kun je gemakkelijk zien wat je nodig hebt per tech en als je een tech hebt onderzocht, kun je 'm afstrepen en worden de goederen die je nodig had, automatisch afgetrokken van de goederen die je nog nodig hebt. Hetzelfde geldt voor tab 'GG Overzicht'.

Ik heb een tab 'uitleg' toegevoegd, zodat je precies kunt zien hoe de sheet werkt.

Speel er maar een beetje mee, je kunt de sheet niet beschadigen. Als je er mee wilt rommelen of als je hem geheel voor je zelf wilt, dan kun je de sheet eenvoudig kopiëren en kun je ermee doen wat je wilt.

Mocht je fouten vinden, laat me dan even weten. Mocht je suggesties hebben, laat me dat dan ook weten.

Veel plezier ermee, EaCy - te vinden op C

p.s. De tab 'Techtree' heeft even tijd nodig om te laden, vanwege de vele berekeningen die worden uitgevoerd op de achtergrond.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WQeQ1xOJvDLyLWCTJitmzBltpGRDqJAttvt75g2l9VU/edit?usp=sharing

11-11-2017 Versie 1.1 - 'Orakel van Delphi' toegevoegd aan de Tab 'GG Overzicht' (Dit is een GG bedoeld voor beginnende spelers en moeilijk te verkrijgen voor gevorderde spelers), deze kost alleen FP's om te plaatsen, geen goederen.

04-12-2017 Versie 1.11 - 8 nieuwe OT technologieën toegevoegd aan de Tab 'Techtree'.

07-03-2018 Versie 1.12 - 'De Blauwe Melkweg' toegevoegd aan de Tab 'GG Overzicht' en 9 nieuwe OT technologieën toegevoegd aan de Tab 'Techtree'.

07-10-2018 Versie 1.2 - Virtuele tijdperk goederen toegevoegd aan de Tab 'Goederen beheer', 'Terracottaleger' toegevoegd aan de Tab 'GG Overzicht' en 15 nieuwe Virtuele technologieën toegevoegd aan de Tab 'Techtree'.
Ik heb de Tab 'Uitleg' hersteld en alle Tabs gereset.

14-11-2018 Versie 1.21 - 6 nieuwe VT technologieën toegevoegd aan de Tab 'Techtree'.

02-06-2019 Versie 1.22 - "Ruimtetijdperk: Mars" goederen toegevoegd aan de Tab 'Goederen beheer', "Himeji Castle" toegevoegd aan de Tab 'GG Overzicht' en de resterende "Virtuele technologieën", plus de volledige "Ruimtetijdperk: Mars" onderzoekslijn toegevoegd aan de Tab 'Techtree'.

05-06-2019 Versie 1.23 - "Het Virgo Project" en de "Sterrenkijker" toegevoegd aan de Tabs 'Goederen beheer' en 'GG Overzicht'.
 
Laatst bewerkt:

Mr.Quib

Actief lid
Complimenten, mooi overzicht. Zelf laat ik me graag verrassen, dus denk niet dat ik er gebruik van maak. ;)
 

EaCy

Lid
Ik heb het Orakel toegevoegd, zoals gemeld heeft ie geen invloed op de goederen, omdat die niet nodig zijn.
Ik heb de gegevens van http://forgeofempires.wikia.com/wiki/Oracle_of_Delphi gebruikt, daar wordt gemeld dat ze niet helemaal correct zijn.
Zelf bezit ik geen Orakel, dus als iemand die gegevens kan controleren en hier kan doorgeven, dan kan ik ze eventueel corrigeren.
Versie 1.1 is nu van kracht.
 

Ed4now

Lid
Mooi bestand. dank daarvoor
Zou je ook voor de continentkaart zo'n overzicht qua goederen kunnen toevoegen/maken vor als je niet wilt vechten voor de provincies? Zou top zijn want ik zit nu steeds te rekenen.
 

EaCy

Lid
Mooi bestand. dank daarvoor.
Dank je wel en graag gedaan.
Zou je ook voor de continentkaart zo'n overzicht qua goederen kunnen toevoegen/maken vor als je niet wilt vechten voor de provincies? Zou top zijn want ik zit nu steeds te rekenen.
Dat zou ik kunnen doen, maar daar gaat wel wat tijd in zitten. Via de link onderaan, kom je op een pagina in dit forum waar de goederen die je nodig hebt, per sector worden beschreven.

https://forum.nl.forgeofempires.com...eren-om-met-provincies-te-onderhandelen.2797/
 

EaCy

Lid
Versie 1.12 - 'De Blauwe Melkweg' toegevoegd aan de Tab GG Overzicht en 9 nieuwe OT technologieën toegevoegd aan de techtree.
 

EaCy

Lid
Het heeft even geduurd, iets te lang eigenlijk, maar de sheet is geupdate.

Versie 1.2 - Virtuele tijdperk goederen toegevoegd aan de Tab 'Goederen beheer', 'Terracottaleger' toegevoegd aan de Tab 'GG Overzicht' en 15 nieuwe Virtuele technologieën toegevoegd aan de Tab 'Techtree'.
Ik heb de Tab 'Uitleg' hersteld en alle Tabs gereset.
 

EaCy

Lid
Een hele bult deze keer, hier zijn de aanpassingen.

Versie 1.22 - "Ruimtetijdperk: Mars" goederen toegevoegd aan de Tab 'Goederen beheer', "Himeji Castle" toegevoegd aan de Tab 'GG Overzicht' en de resterende "Virtuele technologieën", plus de volledige "Ruimtetijdperk: Mars" onderzoekslijn toegevoegd aan de Tab 'Techtree'.
 

EaCy

Lid
Versie 1.23 - "Het Virgo Project" en de "Sterrenkijker" toegevoegd aan de Tabs 'Goederen beheer' en 'GG Overzicht'.
 
Het kan met sommige Grootse Gebouwen maar dan moet je ze op een vrij hoog level zetten.( zie Bonussen voor grootse gebouwen - Forge of Empires - Wiki NL ).
Zoals je daar ziet komen de volgende GG in aanmerking voor medailles productie:
Colosseum,(CO) Deal Castle(DC), Gaia-standbeeld(GS), en De Blauwe Melkweg(BM).

Verder kan je medailles verdienen door forge punten bij te dragen aan een GG van iemand anders.

En je kan gaan vechten.
 
Bovenaan