FoE-verslaving: Hoe ver ga jij?

DeletedUser9294

Guest
Net begonnen met het spel, dus ja dan is het niet zo gek dat je er meer achter zit om opdrachten etc te halen.
Ik vermoed wel dat het straks minder zal worden, omdat de opdrachten waarschijnlijk dan ook meer tijd nemen.

Andere dingen laat ik er niet voor. Tijdens koken etc gewoon even naar de comp om zo nu en dan eens te klikken.
Voordeel is ook dat je geen bescherming er op hoeft te zetten als je niet aanwezig bent (omdat je anders vermoord wordt), vooral wanneer er een melding voor de brandweer komt, want dan heb ik echt geen tijd om aan bescherming te denken, dan is het direct naar de kazerne.
 

DeletedUser5796

Guest
Ik ben niet verslaafd, ik ben toevallig online als jullie dat ook zijn...
 

DeletedUser3910

Guest
Als je noemt tijdens de les even kijken, 's avonds van 6 tot 9 en dan nog achter mijn mobiel als ik in bed lig verslaafd noemt, dan ja ik ben verslaafd. :p
 

DeletedUser5889

Guest
De laatste tijd speel ik een stuk minder (het enige maar zeer grote voordeel van de GGs die het spel stuk maken, en van de eindeloze crashes), maar er is een behoorlijke tijd geweest dat ik dagelijks al mijn buren ging meppen en daarna ook nog eens in GvG ging meppen.
Je kunt snappen dat als je FoE speelt op die manier, en daarnaast ook nog 40 tot 60 uur in de week werkt, dat er dan weinig extra uurtjes overblijven in de avonden. Als ik terugkijk op die periode en dat vergelijk met nu, dan moet ik toch zeggen dat ik verslaafd ben geweest.

Ik plan nu weer vaker een avondje met vrienden, met mijn vriendin onderneem ik wat meer buiten FoE (zij speelt ook), administratie blijft minder lang liggen en ik kijk weer wat meer TV of doe eens een ander spel dan FoE.

Wat mij betreft laten Inno en Support het spel nog wat verder stuk gaan, want dan is er steeds minder reden om terug "FoEslaafd" te worden (zoals mijn stad altijd heeft geheten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je kunt beter helemaal niet verslaafd zijn. Gewoon spelen wanneer je >echt< zin hebt. Soms moeilijk te onderscheiden. Maar echte 'zin' betekend meestal dat je iets niet uit verplichting doet, en nergens bewust op wacht. Browsergames zijn daar dan ook op gemaakt. Soort van misbruik van de menselijke geest maken. (prestatiedrang).
 

DeletedUser10978

Guest
Toch Fantastisch een spel die prestatiedrang motiveerd gaat tenslotte om winnen ik zit ongeveer 2 uur pd achter FOE.
Met als resultaan dat ik in 10 weken van plek 30.000 naar 15611 ben gestegen allemaal door eficientie stad. en er te zijn
als nodig is.(HET IS MAAR EEN SPELLETJE).
 

DeletedUser10486

Guest
Ik ben zeker niet verslaafd aan dit spel. Ik ben al eens een jaar gestopt. Maar wat ga je dan doen met je vrije tijd? Na het zoveelste snertspel geprobeerd te hebben ben ik toch maar teruggekomen naar FoE.
 

generaal bishmark

Actief lid
o_O oeps , als ik dit hier allemaal lees iedereen is zo weinig op FOE , dan ben ik zeker zwaar verslaafd hier ,op de meeste dagen ben ik online op FOE 8 hr tot 12 hr , zeer goed te combineren met mijn werk 3 uur per dag ....... ook wel eens 27 hr aan 1 stuk doorgespeeld hier -)
soms als het mij toch eens lukt doe ik maar een uur of 2 op een dag , maar dat is zeer zeldzaam

als ik bijvoorbeeld een film opzet , hoe spannend die ook is , toch moet ik even halverwegen de film op pauze zetten , om al is het maar 5 minuten op mijn pc foe te kijken .

dus kan ik niet anders zeggen , ja ik ben schuldig , :eek: HELP IK BEN VERSLAAFD
 
Laatst bewerkt:

DarthRonin

Actief lid
Een internetverslaving wordt door Wikipedia beschreven als volgt:

Internetverslaving (ook wel cyberfrenie of cyberaddiction) is een benaming voor problematisch veel internetgebruik, dat niet langer voortkomt uit noodzaak, maar vanuit een innerlijke drang.
- Wikipedia, Internetverslaving

Euhm....
Als ik dat lees ben ik internetverslaafd, sterker nog....iedereen die FoE speelt zal dan verslaafd zijn...
Ik zie geen enkele noodzaak om FoE te spelen, dus elke keer als ik het speel is het vanwege die innerlijke drang en dus per definitie het gevolg van verslaving.

Ik geloof dus niet in die definities.
 

DeletedUser13612

Guest
Euhm....
Als ik dat lees ben ik internetverslaafd, sterker nog....iedereen die FoE speelt zal dan verslaafd zijn...
Ik zie geen enkele noodzaak om FoE te spelen, dus elke keer als ik het speel is het vanwege die innerlijke drang en dus per definitie het gevolg van verslaving.

Ik geloof dus niet in die definities.
Zolang je niet 's nachts opstaat, vakanties laat, vrienden afscheept voor iets te gaan drinken, valt dit nogal mee denk ik.
Ik log in, als ik goederen moet ophalen en ik heb hier in RL tijd voor heb en als je speelt in een gilde, heb je hier ook wat morele verplichtingen in het spel, maar ik heb er geen probleem om 2 weken niet te spelen, als ik op vakantie ben of andere dingen te doen heb.
Definities kan je nemen of laten hoe je wil, volgens deze definitie zijn er meer internet verslaafden dan niet verslaafden ;).
 

TogethaNL

Nieuw lid
Ik heb huisjes staan die op 4 uur lopen, nou dan zet ik elke 4 uur gewoon me wekker. Vergeet ik het ook nooit. Maar kan altijd nog erger. En in de tussentijd als ik even moet wachten zit ik lekker op het forum of op de Discord van het gilde.
 

DeletedUser13785

Guest
Ik ga niet zo ver alhoewel je in het begin wel wat actiever moet zijn dan later heb ik gemerkt dat wordt steeds wat minder naarmate je de bronstijd verlaat en de ijzertijd hebt ingericht.
 
Ik heb persoonlijk net ervaren hoe ver spelers die leiders zijn van Gildes kunnen gaan wat betreft mensen de wetten opleggen. Als mensen uit Gildes worden gekicked omdat ze:
- niet tig verschillende topics willen hebben in hun chatlijst die voor hun niet relevant zijn (beginnende spelers in 50FP treinen neerzetten)
- mensen als dom, onwetend en minderwaardig beschouwen vanwege een simpel meningsverschil (bijv vind je de Nederzettingen wel of niet leuk)
- mensen dwingen vriendschappen af te sluiten of te eindigen puur omdat zij dat eisen
- neerbuigend mensen toe spreken met die altijd geliefde passief agressieve toon
- dreigen met plunderen of kicken uit Gilde als ze niet meteen gehoorzamen en conformeren

Zoals ik het zie is dit soort obsessief gedrag ook een vorm van verslaving (en narcisme) Ik bedoel tis gewoon een spel....toch?
 

Atokirina

Actief lid
Ik heb persoonlijk net ervaren hoe ver spelers die leiders zijn van Gildes kunnen gaan wat betreft mensen de wetten opleggen. Als mensen uit Gildes worden gekicked omdat ze:
- niet tig verschillende topics willen hebben in hun chatlijst die voor hun niet relevant zijn (beginnende spelers in 50FP treinen neerzetten)
- mensen als dom, onwetend en minderwaardig beschouwen vanwege een simpel meningsverschil (bijv vind je de Nederzettingen wel of niet leuk)
- mensen dwingen vriendschappen af te sluiten of te eindigen puur omdat zij dat eisen
- neerbuigend mensen toe spreken met die altijd geliefde passief agressieve toon
- dreigen met plunderen of kicken uit Gilde als ze niet meteen gehoorzamen en conformeren

Zoals ik het zie is dit soort obsessief gedrag ook een vorm van verslaving (en narcisme) Ik bedoel tis gewoon een spel....toch?

Lijken mij eerder gewoon onvriendelijke mensen.
 

DeletedUser13785

Guest
Ik heb persoonlijk net ervaren hoe ver spelers die leiders zijn van Gildes kunnen gaan wat betreft mensen de wetten opleggen. Als mensen uit Gildes worden gekicked omdat ze:
- niet tig verschillende topics willen hebben in hun chatlijst die voor hun niet relevant zijn (beginnende spelers in 50FP treinen neerzetten)
- mensen als dom, onwetend en minderwaardig beschouwen vanwege een simpel meningsverschil (bijv vind je de Nederzettingen wel of niet leuk)
- mensen dwingen vriendschappen af te sluiten of te eindigen puur omdat zij dat eisen
- neerbuigend mensen toe spreken met die altijd geliefde passief agressieve toon
- dreigen met plunderen of kicken uit Gilde als ze niet meteen gehoorzamen en conformeren

Zoals ik het zie is dit soort obsessief gedrag ook een vorm van verslaving (en narcisme) Ik bedoel tis gewoon een spel....toch?

Roflllll dank je wel dit had ik even nodig lololol!
Goh, welkom op FoE en dat klinkt als een afgrijzelijk gilde ROFL
Hilarisch echt hoe je dit beschrijft inlijsten en niets meer aan doen xD
 
Ik kan niet anders dan een uur langer opblijven, anders kan ik mijn vrienden niet MO'en. Het is namelijk al een paar geweest dat ik één keer iemand was vergeten te MO'en, toen werd ik gelijk ontvriend. Als dat een verslaving is, dan vind ik het prima. Het beïnvloed mijn leven verder niet.
 
Bovenaan