Discussietopic Oceanische Toekomst deel 2

DeletedUser

Guest
Voor het 4e niveau van GE dus wel nodig:
Als je in de Oceansiche Toekomst zit en jouw gilde doet mee aan de gilde-expedities zal je orichalcum nodig hebben voor onderhandelingen op het 4e moeilijkheidsniveau. Aangezien orichalcum niet geruild kan worden op de markt, is de enige manier om deze te krijgen door jouw onderzeeër erop uit te sturen.

Zo te zien is rekenen niet jouw sterkste kant. Ik heb 340 nodig voor de techtree. Dat heb ik in 5 dagen. Laat ik die boot daarna nog 20 dagen varen dan haal ik nog zo'n 1400 op. Daarmee kan ik het heel lang volhouden op GE niveau 4. En daarvoor hoef ik niet eens het niveau van mijn bemanning omhoog te brengen. Dus binnen een maand heb ik al niets meer aan die haven en met mijn bemaning hoef ik ook helemaal niets te doen. Echt een geweldige toevoeging.
 

DeletedUser

Guest
Bijna 4 dagen nu om een provincie te scouten????? Kom op zeg!!!!!!
 

DeletedUser6975

Guest
Heel "fijn" dat we nu vast lopen in de gilde expedities, eerst verplicht meer dan 1000 fp uitgeven om bij die tech te raken. Aangezien het vechten ook vrijwel onmogelijk is gemaakt tegen die eenheden. Na toekomst heb ik in elk geval niet méér plezier in het spel gekregen.
Jammer, heel jammer.
 

DeletedUser10486

Guest
Bijna 4 dagen nu om een provincie te scouten????? Kom op zeg!!!!!!

Misschien een tip voor het evenement van volgende week. Je kan alvast beginnen met scouten. Zolang je niet naar de kaart gaat kijken is het scouten niet voltooid. Wanneer je dan de missie krijgt, dan ga je naar de kaart, en de opdracht is voltooid.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dan heb je echter een probleem als je eerst moet veroveren of infiltreren voordat je een missie krijgt om te verkennen ;)
 

DeletedUser

Guest
Misschien een tip voor het evenement van volgende week. Je kan alvast beginnen met scouten. Zolang je niet naar de kaart gaat kijken is het scouten niet voltooid. Wanneer je dan de missie krijgt, dan ga je naar de kaart, en de opdracht is voltooid.

Geweldige tip. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb :rolleyes:

Grootste continent voor een lange tijd was Industrieel met 16 provincies. Toekomst had er 12. Arctische Toekomst 40 over 4 delen. Oceanisch heeft er in het eerste deel al 18 en in het tweede deel nu 19. Die provincies kunnen dan wel minder sectoren hebben, maar dat is niet relevant als het om de wachttijden gaat. Die wachttijden hebben geen enkel nut. Vier dagen is gewoon bezopen!
 

DeletedUser10111

Guest
in het tweede deel nu 19 .... Die wachttijden hebben geen enkel nut. Vier dagen is gewoon bezopen!
In ieder geval gaat het tegen de 80 dagen kosten om de kaart te veroveren, waarschijnlijk is dat waar het om draait, spelers vertragen.
 

DeletedUser

Guest
In ieder geval gaat het tegen de 80 dagen kosten om de kaart te veroveren, waarschijnlijk is dat waar het om draait, spelers vertragen.

Ik denk eerder dat het doel is om spelers diamanten uit te laten geven. Doe je dat niet, dan kan je dus eigenlijk niet spelen. Ik hoef die kaart echt niet in een dag te veroveren, maar dagelijks een stukje te kunnen doen zou wel fijn zijn. Jij praat nu over 80 dagen, maar dan moet ik wel iedere keer als ik kan direct een provincie veroveren. Wil ik het in gedeeltes doen, waar ik door de veelvoud van evenementen en verhaallijnen nu wel toe gedwongen wordt, dan ben ik veel langer bezig.
 

DeletedUser10111

Guest
Dat lijkt me een goede alternatieve zienswijze.

Vroeg of laat draait het om de centen. Je kunt niet onbeperkt veel unieke content produceren, want alles moet in elkaar gezet worden, en dat kost geld. Doel voor Inno is dus om met zo weinig mogelijk content het spel zo lang mogelijk te kunnen rekken. Ons laten wachten tot het volgende item ontsloten wordt is een goedkope oplossing hiervoor. Punt is natuurlijk dat spelers op een gegeven moment weglopen. Aan de andere kant, als je dat voldoende langzaam opbouwt is het verbazend hoeveel mensen doen voor niets.
Door diamant-spelers het leven minder zuur te maken snijdt het mes aan 2 kanten. Diamant-spelers blijven diamanten uitgeven, en niet-diamant spelers vinden het welletjes op een gegeven moment. Dan heb je de keuze of om over te stappen en wel diamanten uit te geven. Als je dat niet doet, is de enige andere optie weggaan, wat voor Inno niet echt ernstig is, want zo'n persoon gaat toch nooit geld uitgeven aan het spel.
 

DeletedUser

Guest
Er wordt helemaal niet over nagedacht. Binnenkort krijgen we de Sir Arthur Conan Doyle verhaallijn. In missie 5 moet je twee sectoren verwerven door te onderhandelen, dus nu al verkennen en de kaart niet openen is geen optie. Missie 9 is verken een provincie. Dat is vlak voor het einde. De laatste missie, missie 11, is natuurlijk weer verover een provincie.

Het is zoals Leones zegt. Je hebt een probleem.
 

DeletedUser10111

Guest
Diamanten winnen via de GE, en die gebruiken om de provincie te verkennen?
Ook niet echt gezellig, gegeven de lage kans van winnen daar.
 

DeletedUser10111

Guest
Willekeurige gok: Elders in het Oceanische rijk? In het bijzonder, de delen die er nog niet zijn?
 
Helaas voor diegene (zoals ik) gerekend hadden op 4 uitbreidingen....het zijn er maar 2, de andere hebben we in deel I al gekregen :mad::mad:.
4 is toch 4 en geen 2......
 

DeletedUser

Guest
Volgens dezelfde aankondiging op de beta is de overwinningsuitbreiding er al wel geweest. Verder zal er nog wel een uitbreiding op de continentenkaart zitten. Met 20 sectoren en 4 dagen verkennen per sector zijn we daar in ieder geval voor de Kerst wel achter.
 
Bovenaan