leden uit de GE kunnen zetten, maar niet uit het gilde

DeletedUser9230

Guest
een mooie optie is om leden die geen GE willen spelen, maar wel actief binnen een gilde zijn, deze uit de GE lijst te kunnen halen zodat je niet voor hen hoeft te betalen als je een niveau opent voor de leden die wel fanatiek deelnemen aan de GE.
Dit scheelt heel veel frustratie binnen het GE vlak, omdat de leden die wel spelen vinden dat zij de kolen uit het vuur halen voor de niet spelende leden.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn al meerdere ideeën in die richting geweest, o.a. spelers zelf voor hun deelname laten betalen. Inmiddels is wel duidelijk dat geen van die ideeën kans van slagen hebben. Het zijn GILDE expedities en geen individuele expedities.
 

generaal bishmark

Actief lid
naar mijn mening is als je de lat niet te hoog legt voor je gilde leden en goede afspraken maakt voor de gilde expeditie ,en iedereen laat meedoen met de expeditie het best is voor een goede teamgeest . bij onze gilde order of zeus vragen we minimum 8 ontmoetingen uit te spelen . de meeste spelen level 2 volledig uit andere level 3 , level 4 open ik niet meer wegens verspilling van goederen .wie zich niet houd aan deze afspraak , kan er uit de gilde gezet worden .
 

DeletedUser

Guest
Geen goed idee vind ik.
De GE is een spelonderdeel voor het gehele gilde.
Voor level 4 zou ik het wat anders vinden maar dan uitsluitend als die ronde niet mee zou tellen voor wat betreft het punten totaal voor het gilde.

Ronde 4 heb ik vaak gespeeld maar de Gilden waartegen we speelden niet dus het is niet nodig en wel duur qua goederen.
Ik ben gestopt met ronde 4 spelen ook mede omdat de beloningen al vrij snel steeds wat kariger werden en ik vind dat niet meer opwegen tegen de schade die eenheden oplopen en een uitdaging vind ik het inmiddels ook niet echt meer.
Dus dat is echt zo'n ronde voor de liefhebber denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bonke35

Actief lid
leden die niet aan de ge meedoen maar meteen uit het gilde zetten vind ik ook weer niet netjes :) geef ze dan een tweede optie om als je niet meedoet dan wel de gildekas bij te tanken
 

generaal bishmark

Actief lid
leden die niet aan de ge meedoen maar meteen uit het gilde zetten vind ik ook weer niet netjes :) geef ze dan een tweede optie om als je niet meedoet dan wel de gildekas bij te tanken
is ook zoals jezegt , daarom zeg ik kan uit de gilde gezet worden , daar deze leden dan ook nog eens niet antwoorden op mails of meer al 7 dagen niet online zijn zonder te verwittigen , vind 8 ontmoetingen uitspelen niet erg veel gevraagt .
 

DeletedUser10486

Guest
Het is steeds een dilemma. Als je de spelers die weinig of niets doen in de GE er uit zet, dan wordt de gilde een stuk kleiner. Maar dan krijg je ook geen spontane sollicitaties meer, want spelers die een gilde zoeken, die kiezen steevast een goed gevulde gilde van minstens 70 leden.
Het is ons elke keer gelukt om de goederen voor ronde 4 bij elkaar te krijgen. Maar een groot gebied veroveren in de GVG mogen we zo wel vergeten.
 

generaal bishmark

Actief lid
Stefan ,ja is een moeilijk standpunt ... toch geloof ik daar niet in dat mensen een grote gilde kiezen met 70 ; volgens mij is het beter om 25 echte teamleden te hebben die er voor elkaar zijn als 1 hecht blok , dan 70 meelopers waar er hier en daar 1 of 2 de boel opsteken ...en ja je hebt gelijk ronde 4 en gvg betreft goederen .
 

DeletedUser

Guest
Ik vond een gilde van 70+ leden minder belangrijk toen ik een gilde zocht.
Voor mij is het belangrijker dat er goede regels zijn die veelbelovend zijn voor wat betreft de qualiteitseisen van een gilde en ook handhaving van die regels.
Een vooraanstaand gilde is toch interessanter en dat het ook zichtbare activiteit en ambitie toont denk ik.
Maar goed dat kan voor iedereen anders zijn.
Toen ik nieuw was had ik een gilde op het oog met erg hoge eisen die ik bij lange na niet kon halen maar waar ik vast van plan was aan te gaan werken.
Ze wilden dacht ik dat je in progressief of hoger zat, het Atomium, De Sterrenwacht en de Arc had en bovendien werd er activiteit en betrokkenheid verwacht.
Zo'n gilde dwingt respect af vind ik.
Dat kon in mijn ogen niet anders dan een uitstekend gilde zijn met mensen die ambitie genoeg hadden om aan die relatief hoge gilde-eisen te voldoen en waar ik trots op zou zijn om deel van te mogen uitmaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10486

Guest
Met gildeniveau 24 kan ik nog niet te veel eisen stellen aan mijn gildeleden... Topspelers kan ik echt niet overtuigen. Toch slagen wij er in om hoger geplaatste gilden te kloppen in de GE, met scores van boven de 50%, dus we zijn wel goed bezig denk ik.
Een speler die in zijn eentje eventjes 4 sectoren kan pakken in de GVG kan zo bij elke gilde terecht, maar ik vind het een grotere uitdaging om deze gilde vooruit te helpen.
 

DeletedUser

Guest
Met gildeniveau 24 kan ik nog niet te veel eisen stellen aan mijn gildeleden... Topspelers kan ik echt niet overtuigen. Toch slagen wij er in om hoger geplaatste gilden te kloppen in de GE, met scores van boven de 50%, dus we zijn wel goed bezig denk ik.
Een speler die in zijn eentje eventjes 4 sectoren kan pakken in de GVG kan zo bij elke gilde terecht, maar ik vind het een grotere uitdaging om deze gilde vooruit te helpen.

Heeft niet veel met het level van het gilde te maken: laagdrempelige gilden zijn er al genoeg.
Dat level komt vanzelf wel met gelijkgestemden in een gilde zitten die de motivatie hebben er iets moois van te maken heeft voor mijn gevoel ook weinig met het level van een speler te maken maar meer met zijn/ haar ambities.

Klinkt als een verschrikkelijk gilde :D

:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Ik vind persoonlijk het teamgeest idee achter GE prima. Bij gvg is de lol er wel een beetje af nu foe dat verpoert heeft En je kan prima afspraken maken, maar inderdaad veel spelers zullen moeten kiezen of gvg of ge.
 

generaal bishmark

Actief lid
Ik vind persoonlijk het teamgeest idee achter GE prima. Bij gvg is de lol er wel een beetje af nu foe dat verpoert heeft En je kan prima afspraken maken, maar inderdaad veel spelers zullen moeten kiezen of gvg of ge.
bij onze gilde doet iedereen de gevraagde 8 ontmoetingen ...maar de meeste gaan tot level 3 uit te spelen ....heb in mijn team een 6 tal GVG strijders maar ze doen ook zonder problemen mee met GE ...en wat vooral mooi is bij gevraagde goederen om belegering of defence vrij te spelen , zet iedereen zijn persoonlijke dingen even opzij en steken ze de goederen in onze gilde kas ....zo doet eigenlijk iedereen mee op GVG en GE
 
Bovenaan