Traagheids problemen met FoE

dhaes

Lid
Er zijn blijkbaar problemen met flash en firefox.
Probeer eens een andere browser, bijvoorbeld Chrome.

Ik dank je voor de voorstel. Ik heb Edge geprobeerd, alleen geeft deze vergelijkbare (al dan niet zelfde) symptomen. (ik gebruik geen chrome, dus het is niet zo te testen of er daar ook last is) Is er misschien iets anders waar ik kan letten?

Op het Beta forum heeft Darkstar een oplossing gevonden voor het firefox memory leak probleem:

Quote

The source of the problem is a feature that Mozilla has enabled in their latest verison. There is a way to solve it for now if you want to use Firefox. These are the steps we can take to circumvent the problem:

1. Open Firefox, type the following in the URL bar and hit enter: about:config
2. You will get a warning message that you should not proceed unless you know what you’re doing – accept this and continue
3. Search for “dom.ipc.plugins.asyncdrawing.enabled”
4. This setting has value “true” by default (read: it’s enabled)
5. In order to fix the problem, we must disable this. We can do this by double-clicking on it
6. Once the value is off (will be shown as “false”), we can reload the game or forum in question, and the performance should be better again.

Of course you can also play using a different browser if you find that to be an easier alternative. The issue should not be present on other browsers.

Dit blijkt te werken (bedankt). Maar zoals boven beschreven geeft edge verlijkbare (zelfde?) sympomen als beschreven. Is hier ook een mogelijk voorstel voor?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
En gaat Innogames nog iets doen aan de traagheid problemen? En dan bedoel ik iets anders dan "installeer een andere browser". Want straks zijn er geen browsers meer over om naar over te stappen.

Hoe moeten ze daar iets aan doen als ze geen controle hebben over die onderdelen?
 

DeletedUser9703

Guest
Hoe moeten ze daar iets aan doen als ze geen controle hebben over die onderdelen?
Als Inno niets doet, dan is het echt wel einde FoE. Zoals het nu werkt zal het me verbazen als ze nieuwe spelers binnen krijgen. Afgezien van nieuwe spelers die toevallig Chrome gebruiken.

En Inno heeft misschien geen controle over die onderdelen. Maar dan moeten ze eens de bestaande onderdelen goed gebruiken. Er zijn al heel lang klachten over crashes. En die klachten nemen alleen maar toe.
 

DeletedUser2291

Guest
Ik ervaar sinds zaterdagmiddag inderdaad dezelfde problemen. Die middag en avond heb ik nog een paar pogingen gedaan mijn steden te onderhouden maar dit bleek onmogelijk daar mijn firefox browser telkens al snel vastliep. Gisteren en vandaag niet meer gespeeld, als er geen oplossing komt is het voor mij ondanks vier jaar spelen afscheid van FoE.
 

DeletedUser8297

Guest
Op het Beta forum heeft Darkstar een oplossing gevonden voor het firefox memory leak probleem:

Quote

The source of the problem is a feature that Mozilla has enabled in their latest verison. There is a way to solve it for now if you want to use Firefox. These are the steps we can take to circumvent the problem:

1. Open Firefox, type the following in the URL bar and hit enter: about:config
2. You will get a warning message that you should not proceed unless you know what you’re doing – accept this and continue
3. Search for “dom.ipc.plugins.asyncdrawing.enabled”
4. This setting has value “true” by default (read: it’s enabled)
5. In order to fix the problem, we must disable this. We can do this by double-clicking on it
6. Once the value is off (will be shown as “false”), we can reload the game or forum in question, and the performance should be better again.

Of course you can also play using a different browser if you find that to be an easier alternative. The issue should not be present on other browsers.

Had hetzelfde probleem. De oplossing werkt prima, dank je.
 

DeletedUser10486

Guest
Het is vrijwel onmogelijk om een "zwaar" programma als FoE te laten draaien op alle mogelijke besturingssystemen en browsers. Gevorderde gamers weten dat en hebben meerdere browsers op hun computer staan, en hebben zelfs meerdere laptops in huis met verschillende besturingssystemen.
Men kan niet elke geitenwollen sok met een antiek bakje zijn zin geven. De die-hards zullen wel het nodige doen om te blijven spelen, dus dat is zeker niet het einde van FoE.
 

DeletedUser6877

Guest
Het is aan de makers om het spel dan beter te laten draaien, misschien kost dat wat, maar het verhoogt het spelplezier. Ik heb 4 besturingssystemen en 2 laptops, en overal is het niet goed.
 

Mr.Quib

Actief lid
Het is vrijwel onmogelijk om een "zwaar" programma als FoE te laten draaien op alle mogelijke besturingssystemen en browsers. Gevorderde gamers weten dat en hebben meerdere browsers op hun computer staan, en hebben zelfs meerdere laptops in huis met verschillende besturingssystemen.
Men kan niet elke geitenwollen sok met een antiek bakje zijn zin geven. De die-hards zullen wel het nodige doen om te blijven spelen, dus dat is zeker niet het einde van FoE.
Dit is prima mogelijk als je vanaf het begin de bugmeldingen serieus neemt. De meesten hier spelen helemaal niet op een antieke bak en hebben vanaf het begin aangegeven waar de knelpunten zitten. De grootste problemen zijn begonnen met de invoering van GvG en zoals gezegd wordt er veel te makkelijk geroepen dat het aan de browser ligt. Meerdere oproepen om eerst de problemen op te lossen ipv nieuwe inhoud uit te brengen worden genegeerd.

Hoezo zwaar programma? Dit is niet bepaald een MMO die veel van je pc hoeft te vragen.
 

Joey-the-king

Actief lid
Ik weet niet of dit met traagheid te maken heeft maar, sinds een paar dagen kan ik mijn bouwmenu niet meer openen.. Ik gebruik Chrome, meer mensen hier ook last van? :confused:
 

Markus

Actief lid
ik merk dat mn legeroverzicht de laatste tijd steeds trager begint te worden. maakt niet uit waar ik hem open, ook in gvg en expeditie is dit het geval.
 
De update naar Firefox 49.0.2 leverde direkt performanceproblemen op voor FOE. Memory loopt vol. lijkt te gebeuren door de plugin-container fo firefox. Ik heb 12 GB RAM en een intel I7 CPU.

Ik heb de oplossing van Darkstar uitgeprobeerd, maar als het spel wordt geladen (normaliter het donker scherm met het Innoframes logo) wordt dat zwart en daar blijft het bij.

Ik ben toen 2 versies teruggegaan (Firefox 47) en dat draaide als een tierelier. Totdat die nacht windows updates (incl flash player) voorbij kwam en ik dezelfde symptomen had als ik hierboven beschreef en dat is mijn vaste PC.

Het vreemde is dat mijn laptop met 16 GB RAM en Intel I7 CPU nergens last van heeft en ook Firefox 49.0.2 draait.

Op mijn PC draai ik het spel nu onder Opera en dat gaat met 3 werelden tegelijk redelijk.....
 
Laatst bewerkt:

generaal bishmark

Actief lid
internet explorer 64 bit voor windows 10 is mijn browser .... laatste 2 weken blijft het steeds meer hangen en regelmatig word alles wit of krijg ik dat vervelend schild ....en heel raar in mijn hoofdwereld Dinegue valt het mee .... maar gaat wel steeds meer hangen blijven , maar op andere werelden is het hopeloos en alles blijft hangen ....weet niet hoe op te lossen google crome werkt bij mij slecht , dat was geen oplossing
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan