Een koekje van eigen deeg

DeletedUser10553

Guest
je hebt steeds van die spelers die met de regelmaat van de klok spelers uit lagere Tp aanvallen en plunderen.
om dat in evenwicht te brengen zou het handig zijn, dat je dan een 5 of 10 tal leden uit je gilde in je buurt krijgt. liefst uit hogere tijdperken dan het uwe.
hetzij automatisch en on top van je buurt, ofwel met keuze en on top van je buurt.
mijn voorkeur is met keuze.
dat houd in dat je naast buren, gilde en vrienden nog een balkje met gildeburen krijgt, die dan ook spelers uit jouw buurt kunnen aanvallen (en helpen, indien noodzakelijk voor de haalbaarheid)

ofwel

als er in dat balkje "buurtgilde" een aantal plaatsen zijn ingenomen. kan je uw bully aanduiden. zodat uw buurtgilde hem/haar een lesje kan leren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dus jij wil gildeleden uit een hoger tijdperk in jouw buurt, zodat zij jouw buren die in hetzelfde lagere tijdperk als jij zit aan kunnen vallen. Dan mogen jouw buurtleden dat dus ook en wordt je nog vaker aangevallen. Los daarvan streeft FoRE naar een gelijke buurtindeling en jouw idee gaat daar tegenibn. Dat maakt het in mijn ogen vrij kansloos.
 

Mr.Quib

Actief lid
Met meer gildeleden in mijn buurt kan ik minder aanvallen of M/O doen, ik heb daar echt geen behoefte aan. Er is genoeg dat je zelf kunt ondernemen tegen plunderen ipv je grote broer erbij roepen.;)

Daarnaast zal het nogal een impact hebben op de buurt. Jouw gildeleden worden dan (tijdelijk?) uit hun buurt getrokken om jou te helpen, maar als iemand anders in jouw gilde die hulp ook nodig heeft, hoe wordt dat dan opgelost?
Andere buren van jou roepen ook hulp in, of verdwijnen zelf naar een andere buurt, ik zie hier alleen maar een hoop verwarring uit voortkomen.
 

DeletedUser10553

Guest
Met meer gildeleden in mijn buurt kan ik minder aanvallen of M/O doen, ik heb daar echt geen behoefte aan. Er is genoeg dat je zelf kunt ondernemen tegen plunderen ipv je grote broer erbij roepen.;)

Daarnaast zal het nogal een impact hebben op de buurt. Jouw gildeleden worden dan (tijdelijk?) uit hun buurt getrokken om jou te helpen, maar als iemand anders in jouw gilde die hulp ook nodig heeft, hoe wordt dat dan opgelost?
Ander buren van jou roepen ook hulp in, of verdwijnen zelf naar een andere buurt, ik zie hier alleen maar een hoop verwarring uit voortkomen.
er staat;, on top van je buurt. in een appart balkje
 

DeletedUser

Guest
er staat;, on top van je buurt. in een appart balkje

Dat maakt geen enkel verschil. Als jij gildeleden uit kan nodigen in jouw buurt, dan kunnen jouw buren dat dus ook als vergelding. Dan wordt jij daarna veel vaker geplunderd dan nu. Sterker nog, zelfs als ik niet word aangevallen kan ik gildeleden uitnodigen voor mijn buurt, die dan de boel kunnen terroriseren.
 

DeletedUser9703

Guest
Nu ik het zo lees, ben ik zeker voor. Ik wil on-top van de buurten van al mijn gildeleden. Kan ik nog meer plunderen :)
 

DeletedUser6877

Guest
Aanvallen hoort bij het spel, plunderen kan je voorkomen door je defensie op te krikken ofwel goed time management. Ik zie net als mr Quib de toegevoegde waarde niet
 

DeletedUser10655

Guest
Ik speel nog niet zo heel lang, zit pas in de hoge middeleeuwen, maar heb tot op heden maar weinig last gehad van plunderaars. Tot op heden is het zo geweest dat er hooguit een aantal regelmatig of dagelijks aanvallen. Ook als de vijanden een hoger tijdperk zijn vertrekken ze meestal weer omdat er siege wapens staan.

Als het toch niet lukt om af te slaan kun je regelmatig je opbrengst afhalen. Heb je daar geen tijd of mogelijkheid voor en staan gebouwen dagelijks vele uren te wachten om afgehaald te worden, dan lijkt me geplunderd worden een druppel op een gloeiende plaat.

Ik heb er tot op heden geen last van, maar als plunderaars met een ander tijdperk wel een breed gedragen probleem zijn, dan lijkt het me een beter idee om dat op te lossen door de aanvaller automatisch wat zwakker te maken of de verdediger juist een bonus te geven.

Tot slot hoort af en toe je verlies nemen er denk ik ook gewoon bij, als Voetbalclub Uithoorn een wedstrijd verliest van Ajax, doordat Ajax betere spelers heeft, wil dat nog niet zeggen dat je ineens alle regels moet gaan aanpassen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De buurtindelingen zullen over niet al te lange tijd worden verbeterd, waardoor de buurten wat evenwichtiger verdeeld zullen zijn. Bewust spelers uit hogere tijdperken in een buurt plaatsen zal in ieder geval niet gebeuren, maar je zal binnenkort jezelf dus wat beter kunnen verdedigen.
 
Bovenaan