Beste Grootse Gebouwen

DeletedUser5968

Guest
Dan zou ik gaan voor habitat, capitol, inno tower voor je volk afhankelijk van je tijdperk. aangevuld met babel, frauenkirche, royal albert hall, regenwoud voor je goederen inkomsten, hier ook afhankelijk van je tijdperk. en san marco en pharos voor je pure economie boost (munt/voorraad). de rest is optioneel.

Bedankt.:) Wat zijn dan de beste gebouwen met als doel een
stad op te bouwen?
 

DeletedUser10486

Guest
Het Capitool zou ik zeker niet zetten. Vanaf het morgen tijdperk leveren de huizen meer inwoners per vakje dan een Capitool op level 10. Plus dat je extra FP's kan kopen met de munten die de huizen opleveren. Om die reden zou ik de Habitat ook niet zetten. Als je veel evenementsgebouwen hebt, volstaat een Inno Tower wel voor de inwoners, aangevuld met oases en kennisaltaren.
 

DeletedUser5968

Guest
Het Capitool zou ik zeker niet zetten. Vanaf het morgen tijdperk leveren de huizen meer inwoners per vakje dan een Capitool op level 10. Plus dat je extra FP's kan kopen met de munten die de huizen opleveren. Om die reden zou ik de Habitat ook niet zetten. Als je veel evenementsgebouwen hebt, volstaat een Inno Tower wel voor de inwoners, aangevuld met oases en kennisaltaren.

niet iedereen is gelijk morgen tijdperk. daarom ook 'afhankelijk van tijdperk'. capitol is al in indus beschikbaar. dus het kan dan al een voordeel bieden, en niet naar lvl 10 rammen dat zou zonde zijn.
 

DeletedUser6877

Guest
Capitool is gezien de grootte en de opbrengst een slecht gg, dan kan je nog beter een babel zetten. Wat betreft habitat, als je een aantal goede ggs wilt zetten en nog wat goederen en barakken, is hij heel handig. Het scheelt namelijk veel oppervlakte qua huizen die je niet hoeft te zetten.
 

DeletedUser2073

Guest
ik speel sinds 2012 ben dus al even bezig. Heb een Babel voor inwoners en goederen. Is betrekkelijk klein gebouw. Heb een Zeus. Erg klein en vergroot je aanvalskracht Die zou ik sowieso nemen. Ook een Dom van Aken is iets groter, maar ik vind die extra aanvalskracht fijn. Datzelfde geldt ook voor de Castel del Monte en die levert dan nog een fp. ook fijn. Voor verdediging heb ik een deal castle en basilius kathedraal. Deal Castlelevert ook nog eens medailles. Veel later in het spel is het aantal mnedailles in verhouding dat hij levert niet meer enorm veel, maar toch. de Notre Damme had ik wel, maar heb ik verwijderd. Leverde te weinig tevredenheid op. Dat maakt de Alcatraz die ik daarvoor in de plaats zette al snel weer goed en die levert ook nog eens leger eenheden. Deze GG wil je echt als je vecht. De pharos en Frauenkirche (respectievelijk klein en betrekkelijk klein) voor het leveren van goederen en de San Marco is een must. Die zorgt er ineens voor dat je uit je geldzorgen geraakt. De Innovation Tower voor zowel inwoners als fp en de Dynamic Tower heb ik al geplaatst voordat ik bij desbetreffend tijdperk was. iedeaal om goederen uit tijdperken te krijgen alvast war je nog niet zelf bent. Ik vond het heerlijk. Releieken temple alleen als je expeditie speelt en dan de Arc om bijdrage te verhogen. de Chateau verhoogt mijn missiebeloningen. ook fijn. En dan heb ik de Sterrenwacht voor de gilde. En alleen voor de fp heb ik dan nog een Cape Canaveral.
Al met al best veel GG staan. Ik ben er dol op. De enige die ik nu nog wil is een Orangerie,

de must have's zijn in ieder geval een Zeus en de San Marco. Alle anderen zijn keuzes die je maakt. De Zeus is zo belachelijk klein, dat hij je zelfs als je bijna niet vecht niet echt in de weg staat. Als je wel vecht is een Alcatraz ook zeker aan te raden.
 

DeletedUser6877

Guest
Goed betoog, ik heb wel mijn DC weggedaan voor mijn AO. Je moet toch iets xd
 

Atokirina

Actief lid
Ik heb hier allerlei interessante zaken opgevangen en ik merk op dat heel veel Grootse Gebouwen interessant zijn afhankelijk van je speelstijl.

Nu vraag ik me eerder af of er geen lijstje gemaakt kan worden van Grootse Gebouwen die eigenlijk echt geen meerwaarde vormen maar gewoon plaats in beslag nemen of GG's die beter worden vervangen door een ander naarmate je vordert in je tijdlijn.

Dat zou vooral interessant zijn.

Je hebt in dit spelletje mensen die graag aanvallen of liever economisch zijn en als je als beginner je wat inleest, dan weet je al heel gauw welke Grootse Gebouwen je aanstaan en welke je eigenlijk niet nodig hebt volgens je speelstijl.

Wat ik me vooral afvraag, als beginner dan, is welke Grootse gebouwen nuttig zijn die munten/voorraden/inwoners/andere boosts bezorgen en of deze al dan niet hun waarde verliezen na het bereiken van een bepaald tijdperk en of sommige beter aan vervanging toe zijn wanneer je een of ander Era bereikt hebt.

Misschien dat er iemand met ervaring een tijdlijn kan maken waarop de GG's geplaatst worden die meestal verwijderd of vervangen worden door anderen na een bepaalde tijd.

Want dat inzicht mis ik nog een beetje.
 

DeletedUser4100

Guest
St. Marco is een super booster in combinatie met (veel) munten-producerende event gebouwen

Deze 2 heel misschien, zijn wel stuk zwakker dan St. Marco aan einde
Virgo (vooral voor zn passieve bonus maar geeft ook wat munten)
Habitat (inwoners+munten)
Frontenac? Maakt munten en is strategisch

Innovatie toren (veel inwoners + fps)
Habitat (meeste inwoners voor een GG vgm)

Pharos van Alexandrië (heel compact 4x4 en naast een stevige voorraden bonus goederen)

/andere boosts
Andere boosts zijn zoals je al zei vooral iets wat per persoon erg verschilt maar meesten
zijn het ermee eens dat de Arc van de toekomst zeer waardevol is. Zelf ben ik erg
gecharmeerd van het Virgo project en tot op zekere hoogte de Kraken om lastigere
gevechten te winnen. Virgo werkt niet tegen buren maar wel bij alle andere
gevechten.
 

Graecus 002

Actief lid
De beste combo is GG arc en CF. Hiermee kan je dan honderden herhaalmissies doen en stromen de goederen gratis binnen. Voor vechters is de alca zeer belangrijk, maar ook Zeus, dva en cdm. Probeer niette snel te veel GG te zetten, maar up een GG altijd zsm tot level 10. Een reliekentempel is ook zeer handig in de GE, en een SW kan belangrijk zijn voor je gilde.

Zeker Niet zetten: orakel, Colosseum, Notre-Dame, Capitool, RAH, Gaia, habitat

Inwoner GG zijn tegenwoordig niet meer nodig, omdat de event gebouwen genoeg inwoners geven.
Fp GG zijn in het begin niet handig, omdat het te lang duurt voordat je je geïnvesteerde fp terugkrijgt.
Probeer ook de dure GG in het begin te mijden, ziet er misschien cool uit, maar is te duur voor een beginnende speler...

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
 

Atokirina

Actief lid
Is het verstandig om alle mogelijke GG's te plaatsen die goederen produceren, naast degene die je plaatst volgens je speelstijl.

Zal dat meer plaats besparen dan dat je goederengebouwen neerzet? (Ik neem aan dat je ook minder huisjes moet plaatsen en geen voorraadgebouwen)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser13616

Guest
ach, dan is het ook aangeraden als je goederengg plaatst/bouwt dan ook tracht te blijven in het tijdperk in kwestie zodat je een voldoende hoge handelsbalans hebt, maar de vraag is natuurlijk wat is het minimum aan goedjes uit elk tijdperk te verzamelen ? Sommigen zullen zeggen 1 k of meer tot veruit 10 k aan goederen die je dan kunt verhandelen binnen als/met andere tijdperken...heb er geen idee van, pharos is enkel goed voor voorraad te verzamelen die heb je namelijk nodig om productiegebouwen of andere gebouwen te kunnen bouwen.
Ik bouw ook maar op basis van hetgeen ik heb, binnenkort is de mogelijkheid naar een hogere tijdperk te gaan en dan kan ik munten en voorraad gebruiken om de zaken in tech vrij te kunnen spelen.
 

DeletedUser4100

Guest
Is het verstandig om alle mogelijke GG's te plaatsen die goederen produceren, naast degene die je plaatst volgend je speelstijl.
Ik raad dat ten zeerste af. De Pharos is een prima GG voor goederen maar primair voor
voorraden. St. Marco is een goede investering voor munten in combinatie met event
gebouwen en levert ook een leuk aantal goederen.
Voor goederen raad ik ten zeerste Frontenac (afgekort als FC) en veelal event en culturele
nederzettingen gebouwen aan. In het bijzonder Shinto tempel welke op max. level wel
50 goederen/dag kan leveren van het tijdperk van Shinto tempel. GG's leveren vanaf
modern tijdperk goederen die 3 tijdperken terug gaan.

Zelf krijg ik meer dan zat goederen uit event gebouwen. Als je toch nog meer nodig bent
een flink hoge Frontenac mbh Arc is een aanrader. Andere tip is niet te snel willen groeien
om goederen tekorten te voorkomen en vooruit te werken met je goederen voorraad.
Veelal in algemeen ook culturele nederzetting Japan doen.
 
Bovenaan