Tijdelijke missies en uit te voeren opdrachten

DeletedUser10283

Guest
Er zijn regelmatig tijdelijke missies (evenementen) , zoals nu Paus Gregorius XIII.
Het is nu voor de 3e keer dat ik het onderdeel "verken een provincie"tegenkom.
Welnu, het is zeer lastig en tijdrovend een provincie te verkennen als je niets te
verkennen hebt.
Ik haak dan af, zeker gezien de beloning die er tegenover staat. Ook van andere spelers
heb ik hierover minder positieve geluiden gehoord.

Voorstel dit onderdeel uit evenementen te schrappen en te vervangen door iets wat
wel makkelijker haalbaar is.
Ik denk dat hier veel spelers een plezier mee wordt gedaan.
 

DeletedUser9585

Guest
Ik heb op werelden a en d ook 2,5 dag vertraging opgelopen met het verkennen bij het schrikkelevent, maar ben daar toch in de helft van de beschikbare tijd klaar.
Alle opdrachten van de evenementen zijn ruim van te voren bekend op dezelfde site waar de "eerlijke" handelsverhoudingen te vinden zijn.
Dus je kunt je goed voorbereiden op een evenement en dan is het een fluitje van een cent.
Als je de eveneens ruim van te voren bekende evenementsprijzen de moeite van deze voorbereiding niet waard vind, sla je hem gewoon over.
Naar mijn mening hoeven ze dit onderdeel van het spel niet nog makkelijker te maken.
Wat is de volgende stap: "Beste spelers, het is pasen. Er zijn 3 renovatiekits toegevoegd aan jullie inventarissen. Tot volgend jaar en houdoe en bedankt!" :p
 
Op dit moment zijn die mini events vooral leuk als je aan het einde van je tech zit, dan hoef je d'r geen poot voor uit te steken. Als je inderdaad nog bezig bent met je continentkaart enz. zijn ze een stuk minder leuk, juist door die continent missies. De opmerking je kan ze toch overslaan, ja dat kan. Maar het lijkt mij toch dat die events voor iedereen net zo leuk en net zo haalbaar moeten zijn.

Dat de missies van tevoren bekend zijn, betekent niet dat je daar ook erg veel aan hebt. In de hogere tijdperken kan je de provincies op de continentkaart namelijk vaak alleen maar 1 voor 1 doen, dus als je eerst 3 dagen moet verkennen om een sector te infiltreren en daarna de opdracht krijgt om te verkennen, is dat behoorlijk scheef als je bedenkt dat dit soort missies gewoon automatisch voltooien voor de einde techers. Daar zou echt eens naar gekeken moeten worden.
 

DeletedUser10283

Guest
Zo zie je maar weer, mening is verdeeld. Maar voor mij mag dit event er uit. Ik heb niets te verkennen, dus moet ik eerst een complete provincie veroveren. Ook dat kost weer veel tijd en eventueel goederen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik vind dit echt een slecht onderdeel voor events die per 24 uur wisselen.

Maar heb mijn zegje gedaan hierover, als niemand het er mee eens is, dan blijft het toch zo.
 

DeletedUser

Guest
Welnu, het is zeer lastig en tijdrovend een provincie te verkennen als je niets te
verkennen hebt.

In dat geval is de opdracht direct klaar en kan je verder met de volgende.

Dat de missies van tevoren bekend zijn, betekent niet dat je daar ook erg veel aan hebt. In de hogere tijdperken kan je de provincies op de continentkaart namelijk vaak alleen maar 1 voor 1 doen, dus als je eerst 3 dagen moet verkennen om een sector te infiltreren en daarna de opdracht krijgt om te verkennen, is dat behoorlijk scheef als je bedenkt dat dit soort missies gewoon automatisch voltooien voor de einde techers.

Alleen doen ze dat dus niet. Ze voltooien automatisch voor de spelers die de hele continentenkaart hebben veroverd. Einde techtree heeft er niets mee te maken.
 

DeletedUser9585

Guest
Maar Miep de volgorde van de missies zijn toch ruim van te voren bekend, dus dan kun je je daar toch op voorbereiden?
Als je eerst een sector moet infiltreren zorg je dat je er 1 klaar hebt staan ter infiltratie.
Als je eerst een provincie moet verkennen, zorg je dat je meteen de verkenner op pad kunt sturen (of al onderweg is).
Als je eerst een provincie moet veroveren, zorg je dat je alle sectoren van een provincie op 1 na alvast pakt.
Als je 4 eenheden moet maken van je huidige tijdperk, zorg je dat je daarvoor al een barak hebt staan.
Deze voorbereidingen kunnen ruim van te voren starten wanneer dus de volgorde van de missies bekend zijn.
Als je dit doet, kom je toch niet in tijdnood, ook als je nog niet einde tech bent.
Makkie! :)
 
Alleen doen ze dat dus niet. Ze voltooien automatisch voor de spelers die de hele continentenkaart hebben veroverd. Einde techtree heeft er niets mee te maken.

Klopt, maar meestal zijn het dus wel de mensen aan het einde van d'r tech die klaar zijn met de continent, dus verder precies dezelfde spelers.

Maar Miep de volgorde van de missies zijn toch ruim van te voren bekend, dus dan kun je je daar toch op voorbereiden?
Als je eerst een sector moet infiltreren zorg je dat je er 1 klaar hebt staan ter infiltratie.
Als je eerst een provincie moet verkennen, zorg je dat je meteen de verkenner op pad kunt sturen (of al onderweg is).
Als je eerst een provincie moet veroveren, zorg je dat je alle sectoren van een provincie op 1 na alvast pakt.
Als je 4 eenheden moet maken van je huidige tijdperk, zorg je dat je daarvoor al een barak hebt staan.
Deze voorbereidingen kunnen ruim van te voren starten wanneer dus de volgorde van de missies bekend zijn.
Als je dit doet, kom je toch niet in tijdnood, ook als je nog niet einde tech bent.
Makkie! :)

Ik heb nu op D nog 1 prov over op het moderne continent (ook het tijdperk waarin ikzelf zit). En buiten events doe ik dus niets meer op het continent omdat ik nu al te hard ga t.o.v. mijn techtree. Ik moet namelijk voor ieder event groot of klein minimaal 2 provincies veroveren door de volgorde waarin inno die missies aanbiedt.

Als ik nu een sector moet infiltreren moet ik er eerst 1 verkennen. Als ik daarna een missie krijg voor verkennen, moet ik eerst de net verkende provincie veroveren anders kan ik niet verder. Dan kom ik dus op het postmoderne tijdperk terecht (doet me eraan denken dat ik idd beter alvast wat pmt goederen kan gaan verzamelen aangezien ik ongetwijfeld ook moet gaan onderhandelen en als het tegenzit dus nadat ze me naar een hoger tijdperk hebben gestuurd). En zo kom je dus op plaatsen terecht waar je eigenlijk nog helemaal niet aan toe bent omdat je door inno voortdurend wordt voortgejaagd. En natuurlijk, ik weet het, je bent niet verplicht om met events mee te doen maar dit is gewoon een beetje jammer en nergens voor nodig. Want de enige reden waarom het probleem ontstaat, is door die wildgroei aan mini events die allemaal dezelfde soort missies hebben. Nu heeft inno in haar oneindige wijsheid dus ook nog bedacht dat we voor het paasevent wederom dezelfde soort missies krijgen zodat ik dus weer niet de tijd krijg om qua tech een beetje bij te komen. Natuurlijk, dat is een gevolg van mijn eigen keuzes, ik wil graag een evenwichtige groei dus moet ik af en toe ook een groots gebouw levelen waardoor mijn tech vertraagt maar als ik dat niet doe, loop ik vanzelf tegen het probleem aan dat mijn aanvalskracht niet meer genoeg is om nog iets te veroveren. Kortom, die voorbereidingen helpen wel een beetje maar er komt vanzelf een moment dat je kan voorbereiden wat je wilt, je loopt gewoon vast op je continent.

p.s. Het lijkt me trouwens sowieso dat events goed te doen moeten zijn ook als je niet van tevoren weet wat de missies zijn.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser9585

Guest
Ah zo, naja ik moet bekennen dat ik wel een klein beetje treuzel met de provincies op a en d dus wellicht dat ik daardoor die problemen nooit heb.
Zo ben ik op a net HT en ik ben bij de 2e PMT-provincie.
En op c heb ik er dan nooit last van gehad omdat er toen nog niet zo veel eventjes waren.
Wellicht gaat het dan weer te ver om spelers te gaan adviseren ook maar een beetje te treuzelen in hun provincies om dit probleem voor te blijven idd.:p
Maar ik snap het probleem nu en bij een polletje over het schrappen van provincie-gerelateerde opdrachten bij de kleinere events zou ik wel voor stemmen.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee is als feedback doorgegeven bij één van de evenementen. De ontwikkelaars zijn hier dus van op de hoogte. Dit idee zal daarom afgekeurd worden, ik archiveer het morgen.
 

DeletedUser10283

Guest
Slechte zaak dat dit afgekeurd wordt. Dit onderdeel mag nooit in evenementen worden opgenomen, omdat er een aantal ongelijkheden in zitten. Het is nl niet hetzelfde voor iedere speler.
Gelijkheidsbeginsel zou van toepassing moeten zijn.
Ik snap best dat de ontwikkelaars willen verdienen met diamanten, maar het moet wel redelijk blijven.

Maar vooral niet luisteren naar spelers, is altijd een goede zaak.
 

DeletedUser10283

Guest
Even het begin ook lezen...

Denk je dat ik niet lees!!!!!!!
Heb dit notabene zelf aangekaart. Dit onderdeel verkennen provincie klopt gewoon niet. Waarom kun je niet iets anders verzinnen wat iedereen kan en moet doen.
Maar ja de ontwikkelaars luisteren blijkbaar niet
jammer en slecht.
 

DeletedUser10486

Guest
Je weet dat deze opdracht er komt met elk evenement. Dus elke weldenkende speler laat een provincie liggen die nog verkend kan worden.
Als jij meteen alles gaat verkennen zodra je kan, dan zit je inderdaad met een probleem als je die opdracht krijgt.
 

DeletedUser6877

Guest
Precies je hoeft maar een speler op beta te hebben, die kan je zo alle opdrachten leveren en huplakee...
 

DeletedUser

Guest
Slechte zaak dat dit afgekeurd wordt. Dit onderdeel mag nooit in evenementen worden opgenomen, omdat er een aantal ongelijkheden in zitten. Het is nl niet hetzelfde voor iedere speler.
Gelijkheidsbeginsel zou van toepassing moeten zijn.
Ik snap best dat de ontwikkelaars willen verdienen met diamanten, maar het moet wel redelijk blijven.

Maar vooral niet luisteren naar spelers, is altijd een goede zaak.

Het gelijkheidsbeginsel is hier juist van toepassing. Alle opdrachten zijn voor iedereen haalbaar. De een doet er wat langer over dan de ander, maar daarmee is rekening gehouden in de looptijd van het evenement. Het heeft dus helemaal niets met verdienen te maken. Je haalt het makkelijk zonder diamanten te spenderen.

Het heeft weinig nut om te luisteren naar spelers die reageren uit frustratie en niet even nadenken voordat ze reageren.

Bovendien is het wel degelijk doorgegeven. Of ze niet luisteren weet je pas na de volgende evenementen.
 

Mr.Quib

Actief lid
Denk je dat ik niet lees!!!!!!!
Heb dit notabene zelf aangekaart. Dit onderdeel verkennen provincie klopt gewoon niet. Waarom kun je niet iets anders verzinnen wat iedereen kan en moet doen.
Maar ja de ontwikkelaars luisteren blijkbaar niet
jammer en slecht.
Blijkbaar... Er staat dat het al is doorgegeven, dus er is al iets mee gedaan. Beetje ongelukkige verwoording dat het nu lijkt alsof jouw idee wordt afgekeurd, maar het enige dat er is gezegd is dat het geen zin heeft om er hier verder over door te gaan en dat dit topic dus dicht gaat. Lijkt me duidelijk genoeg.
 

DeletedUser

Guest
Even ter verduidelijking: Het idee is al eerder 'goedgekeurd' omdat het als feedback doorgegeven is aan de ontwikkelaars. Dit zou zodoende als duplicaat gezien kunnen worden, waardoor het topic, niet het idee, afgekeurd en als zodanig gearchiveerd wordt.
 

DeletedUser10283

Guest
Ik snap er nu even helemaal niets meer van, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Zal niet meer reageren na nu.
 

Mr.Quib

Actief lid
Ik snap er nu even helemaal niets meer van, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Zal niet meer reageren na nu.
Ik snap je verwarring, maar het is echt niet zo moeilijk: het idee dat jij voorstelt is al voorgelegd aan de ontwikkelaars. Het heeft dus geen zin om het hier nog een keer voor te stellen. Daarom wordt dit onderwerp gesloten.

Het idee zelf wordt dus niet afgekeurd, maar jouw voorstel wordt gezien als 'duplicaat'. Meer uitleg kun je hier vinden.
 

DeletedUser

Guest
Ik snap er nu even helemaal niets meer van, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Zal niet meer reageren na nu.

Meerdere spelers hebben al bij feedback op evenementen en/of verhaallijnen doorgegeven moeite te hebben met iedere keer weer een "verken een provincie" opdracht. Dat is door het management team hier doorgegeven aan de ontwerpers. Daarom hoef je het nu niet meer als idee in te dienen. Het is nu afwachten wat ze er mee gaan doen.
 
Bovenaan