Verbetering van display van de onderzoeksboom

Wil je dat de nieuwste open technologiën in de op 1 na meest rechter kolom staan?

  • Ja

    Stemmen: 9 69,2%
  • Nee

    Stemmen: 4 30,8%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10111

Guest
Poll samenvatting: Zorg ervoor dat de nieuwste open technologieën in de op 1 na meest rechterkolom staat zodat je zoveel mogelijk van de laatste overgeslagen technologieën direct kunt zien.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik mijn onderzoeksboom open krijg ik
default_research_display.png

Ziet er aardig uit, maar de helft van de display is niet echt bruikbaar anders dan even kijken wat er nog komt. Dat heb je alleen nodig als je moet beslissen welke volgend onderzoek je eerst wilt gaan doen, en hoeft wat mij betreft niet constant in beeld.

Wat mij nuttiger lijkt is iets als
better_research_display1.png


Dit is 2 kolommen naar links verschoven. Ik kan nu zien dat het lampje uiterst links in het 1e scherm over landhuizen gaat, en hoeveel ik nog moet doen. Ik zie ook dat ik metaalbewerking nog moet doen (minder belangrijk dan de landhuizen, maar als de ruimte op het scherm er is, waarom niet?). Het geeft mijns inziens een beter beeld van de huidige situatie.

Aan de rechterkant ben ik de verre toekomst "kwijt", ik moet naar rechts scrollen om die weer te zien. Om FPs te doneren is dat echter voldoende. Ik kan nu overal waar het kan direct het lampje aanklikken, en ik zie van elk lampje waar het bij hoort en hoeveel FP er nog in moet.


Kort samengevat:
Gebruik de beschikbare ruimte op het scherm om te laten zien welk onderzoek nog loopt, in plaats van een groot deel van de ruimte te gebruiken voor toekomstig onderzoek waar ik voorlopig nog niet aan toe ben.

Nadeel: Dit werkt alleen voor de grotere schermen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
Dit lijkt mij niet handig. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit de scherpschutters uitgevonden, dus als ik mijn tech zou openen dan zou ik helemaal teruggezet worden naar het scherpschutterskamp? Of sterker nog, helemaal naar VME, want de dia-uitvinding Huis met meerdere verdiepingen heb ik ook niet gedaan.
 

DeletedUser10212

Guest
Kan dan niet beter zo zijn, waar je het scherm gesloten hebt, dat die op die locatie weer opent? Dan kan je helemaal zelf bepalen wat je wel of niet wilt zien.
 

DeletedUser10111

Guest
Dit lijkt mij niet handig. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit de scherpschutters uitgevonden, dus als ik mijn tech zou openen dan zou ik helemaal teruggezet worden naar het scherpschutterskamp? Of sterker nog, helemaal naar VME, want de dia-uitvinding Huis met meerdere verdiepingen heb ik ook niet gedaan.
Lijkt me niet. Je wilt zeker de frontlinie van je huidige onderzoek zien, en niet die paar dingen die je al eeuwen geleden hebt overgeslagen. Het doel is met name minder toekomst te laten zien waar je verder toch nog niets mee kan doen.

Als mijn scherm minder breed zou zijn, dan zou wat mij betreft "metaalberwerking" er gewoon af vallen.

Kan dan niet beter zo zijn, waar je het scherm gesloten hebt, dat die op die locatie weer opent? Dan kan je helemaal zelf bepalen wat je wel of niet wilt zien.
Goed idee, maar zo werkt geen enkel window op dit moment, zo lijkt het.
Alle andere windows openen ook allemaal op dezelfde plaats. Bijv als je tussen steden wisselt kom je in je eigen stad niet weer uit waar je vandaan vertrokken bent. Dit lijkt me dan ook een andere suggestie.
 

DeletedUser

Guest
Dit lijkt mij niet handig. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit de scherpschutters uitgevonden, dus als ik mijn tech zou openen dan zou ik helemaal teruggezet worden naar het scherpschutterskamp? Of sterker nog, helemaal naar VME, want de dia-uitvinding Huis met meerdere verdiepingen heb ik ook niet gedaan.

Volgens mij wordt je standaard teruggeworpen naar het hoogste niet onderzochte onderdeel van je tech. Ik open altijd bij Afvalbeheer, zodra ik klaar ben.
 

DeletedUser

Guest
Als ik zo vrij mag zijn mijn interpretatie te geven:

Op dit moment staan de nieuwste technologieën waar je in kunt storten in de 2e kolom van links, van de 4 zichtbare kolommen. Er staan nog 2-3 kolommen rechts naast waar je voorlopig niets mee kunt.

Het idee:
Zorg ervoor dat de nieuwste open technologieën in de meest rechterkolom staat zodat je de laatste overgeslagen technologieën direct kunt zien.

@MR24rtc35gh , klopt het wat ik hier aangeef, of zit ik er naast?
 

DeletedUser10111

Guest
Laten we er van maken:

Zorg ervoor dat de nieuwste open technologieën in de op 1 na meest rechterkolom staat zodat je zoveel mogelijk van de laatste overgeslagen technologieën direct kunt zien.


Met dank voor de eerste aanzet van de korte omschrijving.
 

DeletedUser

Guest
In dat geval wordt er nu een poll geplaatst op dit idee.
 

DeletedUser5889

Guest
In dat geval wordt er nu een poll geplaatst op dit idee.
Ik snap het idee toch nog niet helemaal, dus ik vind het lastig stemmen.

Mijn situatie:
Openstaand zijn:
- huis met meerdere verdiepingen uit VME
- geweer met telescoopvisier uit PT
- toeschouwerssporten uit MT
- alles van Arctisch

Wat krijg ik dan te zien?
Begrijp ik goed dat de eerste 3 genegeerd worden omdat ik al in een hoger tijdperk zit? En dus komt de focus net als nu bij Arctische Oogst te staan? Dat zou werken in geval van het voorbeeld van de indiener. Maar wat dan als je de volgende situatie hebt:
- appartementen uit LME gedaan
- ongediertebestrijding uit LME niet gedaan
- buskruit uit LME niet gedaan
- porselein uit KOL wel gedaan
- musketiers uit KOL wel gedaan

Dan krijg je dus je LME deel van de tech tree niet meteen in beeld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nee, je krijgt je NIEUWSTE technologie te zien, net als nu. Alleen in plaats van aan de linkerkant van je scherm zou deze aan de rechterkant komen. Zodat je dus minder technologieën ziet die je nog niet kunt doen en meer die je wellicht overgeslagen hebt.
 

DeletedUser10111

Guest
Zoals Murdocku zegt, je krijgt wat je nu hebt, alleen het aantal onbruikbare kolommen aan de rechterkant (het is nu het halve scherm ongeveer) wordt gereduceerd tot 1 kolom, door een paar kolommen naar rechts te schuiven (in mijn screenshots ongeveer 1.5 kolom).

Ten opzichte van de huidige situatie krijg je er dus 1 of 2 "oude" kolommnen aan de linkerkant bij, en verdwijnen 1 of 2 "nog te doen" kolommen aan de rechterkant (waar je toch nog niets mee kunt).

Meer dan 1 tot 3 kolommen gaat het niet schuiven, er blijft altijd 1 kolom aan de rechterkant die nog helemaal moet (mijn 2e screenshot zou dus nog een klein stukje naar links moeten).
In het bijzonder, er wordt niet teruggesprongen naar nog oudere, nog-te-doen kolommen. Daar moet je zelf heen scrollen, als je die alsnog wilt vullen.
 

DeletedUser5889

Guest
Ah, ik ben er. Ik heb maar voorgestemd, want het is tenslotte een kleine verbetering. Maar aan de andere kant, er liggen veel betere ideeen al tijden op de plank en er zijn ook veel betere ideeen denkbaar. Vraag me af of we Inno moeten vragen zich bezig te houden met dit soort geneuzel dan.
 

DeletedUser6877

Guest
Dit is een makkelijk idee denk ik, niemand kan hier op tegen zijn, vandaar dat dit wordt goedgekeurd neem ik aan. Andere ideeën zijn moeilijker, of moeten eerder geïmplementeerde zaken terug draaien.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik heb ook voor gestemd. Toch zie ik dat er al 2 zijn die het nodig vonden om tegen te stemmen.
 

FantasyFan

Actief lid
Gut, eerst zat het meest verre te onderzoeken onderzoek helemaal links. Zag je dus alleen links optica in de eerste kolom en verder onderzoeken die je nog niet kon doen. Ik ben blij dat mijn voorstel van 4 jaar terug om dat meer te centreren uiteindelijk is uitgevoerd. Helemaal naar rechts hoeft van mij nou ook weer niet, heb ook niet zoveel aan het zien van voornamelijk al voltooide onderzoeken. En een beetje zicht op wat er komt is ook wel prettig. Ik vind zo in het midden juist een goede balans hebben tussen wat je nog moet, waar je nog bezig bent en wat je al gehad hebt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Dit idee heeft geen 15 stemmen behaald, de poll is daarom ongeldig. Morgen archiveer ik dit.
 
Bovenaan