GG idee

Wildstorter

Actief lid
Naar aanleiding van het Regenwoud en de Voyager welke ik niet zo heel super vind en in een eerder stadium al de tegenvallende bonussen uit het Colloseum en de Notre Dame hieronder een aantal ideeën voor Grote Gebouwen met een interessante bonus. Weet niet of alles uitvoerbaar is maar daarvoor ben ik ook geen medewerker van Inno Games...

- Een GG welke je laat kiezen welke units de Alcatraz aanmaakt, per level 1 keuze uit een Militair gebouw dat reeds in je stad aanwezig is.
- Een GG waarmee je kan bepalen welke militaire gebouwen er wel/niet meedoen in de Alcatraz bonus.
- Een GG welke je Arc/SW/Ato een keuze (of kans op) geeft uit welk tijdperk de gedoneerde goederen zijn, zo kun je ook op lagere tijdperken meer GvG actie krijgen.
- Een GG welke evenredig inwoners en tevredenheid oplevert.
- Een GG welke een stukje (bijvoorbeeld 4/1000 ste per 24 uur op level 1) van een opknap setje geeft, zodra deze volledig is kun je deze gebruiken.
- Een GG welke een stukje van een level-up (zoals deze voor CDM/DvA en Zeus al eerder is gegeven) setje geeft, zodra deze volledig is kun je deze voor een GG naar keuze gebruiken.
- Een GG welke het mogelijk maakt om voorraden en/of medailles te ruilen voor forgepunten
- Een GG welke de aanval- of verdedigingsbonus van een militair gebouw vergroot
- Een GG Welke de productietijd van alle overige GG's verlaagd (zoals nu via het gilde de productietijd van units al is ingekort).
- Een GG met een aanvals- en verdedigingsbonus welke evenredig oploopt.
- Een GG waarmee je de goederenbonus van de overige GG kunt vergroten
- Een GG waarmee je de kracht van militaire gebouwen kunt vergroten
- Een GG met gratis terug tot leven wekken van een zojuist 'gestorven' unit.
- Een GG welke een gratis 'random fill' van een leeg vakje op de GvG kaart bewerkstelligd.
- Een GG waarmee je kunt sparen voor een 'evenementen missie gebouw' (zoals bazaar/wachtvuur/wensput etc) door per 24 uur een gedeelte toe te kennen, in te zetten zodra deze volledig is.

weet niet of hier een poll met meerdere keuzemogelijkheden van gemaakt kan worden maar deze gebouwen zou ik in tegenstelling tot bovengenoemde zeker in mijn stad plaatsen :)
 

DeletedUser10111

Guest
De "evenredige" GGs hebben als effect dat je maar 1 GG nodig hebt in plaats van 2. Dat lijkt me een grote stap.
 

DeletedUser

Guest
Meerdere van de door jou voorgestelde opties zijn al individueel als idee afgekeurd. Verder denk ik niet dat er nog zoveel GG's zullen komen.
 

Wildstorter

Actief lid
Meerdere ideeën zijn geopperd als idee ter verbetering van de bestaande GG. Aangezien er per tijdperk 2 GG bij komen lijkt het mij dat we in plaats van klagen over de huidige GG ook met oplossingen/verbeteringen of ander inzichten kunnen komen. Dan is het tenminste nog constructief in plaats van zeiken over het huidige spel dat alles niet eerlijk is enzo.

Dus daarom deze opties als nieuwe GG (bestaande blijven dus zoals ze zijn) om meer variatie aan te brengen in plaats van je Alca en Cape naar level 300 te brengen kun je ook in deze gebouwen investeren welke een hele goede combinatie met de overige GG kunnen zijn.

En ja, sommige heb ik in mijn hoofd nog niet helemaal uitgewerkt, andere daarentegen kan ik level voor level uittekenen.

En als laatste: Iedereen zei dat het niet kon, en toen kwam er iemand binnen die dat niet wist... en die deed het gewoon!
 

DeletedUser4100

Guest
- Een GG welke je laat kiezen welke units de Alcatraz aanmaakt, per level 1 keuze uit een Militair gebouw dat reeds in je stad aanwezig is.
Hoe zoude dat moeten werken? Klinkt niet heel nuttig, maar lijkt ook op een ander idee. Waarin je kan zien
welke eenheden je ''oogst'' uit Alcatraz.
Een GG waarmee je kan bepalen welke militaire gebouwen er wel/niet meedoen in de Alcatraz bonus.
Hoe zoude dat moeten werken? Wellicht zal het er niet van komen; zal het spel teveel beïnvloeden, hoewel
het een aantrekkelijke bonus is.
- Een GG welke je Arc/SW/Ato een keuze (of kans op) geeft uit welk tijdperk de gedoneerde goederen zijn, zo kun je ook op lagere tijdperken meer GvG actie krijgen.
Lijkt op een voorgesteld idee om te kiezen uit welk tijdperk je gildegoederen ontvangt. Annyways,
hoe werkt het? Is wel een interessante bonus, maar wel erg machtig.
- Een GG welke evenredig inwoners en tevredenheid oplevert.
Lijkt op een event gebouw van zomer event. Er zijn al (veel) GG's die inwoners opleveren.
Een GG welke een stukje (bijvoorbeeld 4/1000 ste per 24 uur op level 1) van een opknap setje geeft, zodra deze volledig is kun je deze gebruiken.
Lijkt op een combinatie van Elvenar en een niet-Inno game systeem. Waarin je delen van iets kan
sparen, tot je het compleet hebt. Vergelijkbaar met GG's en BD's. Als nog wel een leuk/innovatief
idee. Het idee op zich om zo'n systeem in te voeren op FoE is leuk.
Een GG welke een stukje van een level-up (zoals deze voor CDM/DvA en Zeus al eerder is gegeven) setje geeft, zodra deze volledig is kun je deze voor een GG naar keuze gebruiken.
Geweldige oplossing om deze GG level up items opnieuw te introduceren. Zonder dit (zeer) machtige item
te makkelijk te verkrijgen te maken. Kan ook zonder GG geïntroduceerd worden, voor een specifieke GG
en bestaan uit (veel) delen, die je kan winnen tijdens events.
- Een GG welke het mogelijk maakt om voorraden en/of medailles te ruilen voor forgepunten
Hoe zoude een GG dit mogelijk kunnen maken? Is wel interessant.
- Een GG welke de aanval- of verdedigingsbonus van een militair gebouw vergroot
Klinkt interessant, maar zoude ook mil. bonussen nog groter kunnen maken en de mil. bonussen nog schever kunnen
maken. Waardoor het onbalans nog sterker wordt.
Een GG Welke de productietijd van alle overige GG's verlaagd (zoals nu via het gilde de productietijd van units al is ingekort).
Interessant idee om de productietijd te verlagen. Zal natuurlijk wel een absoluut max. verlaging moeten komen. Zodat de GG
cyclus niet zeer klein wordt.
- Een GG met een aanvals- en verdedigingsbonus welke evenredig oploopt.
Die vat ik niet 100%. Bedoel je dat je met die GG, zowel aanvallende legers versterkt, als verdedigende legers? Want
huidige mil. bonussen stijgen met 3%/lvl tot lvl 10. Dan om de 2 lvl's 1%.
- Een GG waarmee je de goederenbonus van de overige GG kunt vergroten
Ook die van gildegoederen?
- Een GG waarmee je de kracht van militaire gebouwen kunt vergroten
Zoude nog extremere verschillen maken, niet heel handig vermoedelijk.
- Een GG met gratis terug tot leven wekken van een zojuist 'gestorven' unit.
Heeft een te grote invloed op het spel; zorgt ervoor dat je ongelimiteerd kunt meppen.
- Een GG welke een gratis 'random fill' van een leeg vakje op de GvG kaart bewerkstelligd.
Wat bedoel je precies?
Een GG waarmee je kunt sparen voor een 'evenementen missie gebouw' (zoals bazaar/wachtvuur/wensput etc) door per 24 uur een gedeelte toe te kennen, in te zetten zodra deze volledig is.
Grappige bonus, maar denk dat het ietwat teveel veranderd in het spel.
 

Wildstorter

Actief lid
Thanks, ik wil ze best verder uitwerken als dat nut heeft :)
Vraag me alleen af wat onze invloed als niet programmeurs is, anders lever ik het de eerste 10 levels in details aan...
 

DeletedUser

Guest
Zitten zeker leuke GG-opties bij dommelsch-voske. top

Lijkt me sowieso dat het mooi zou zijn als de medailles een bestemming vinden. Nu kun je er een beperkt aantal uitbreidingen mee kopen, maar als de uitbreidingen op zijn dan potten die medailles op zonder dat je er iets mee kan.
De oplossing die je aandraagt om het met een GG op te lossen kan zeker, al zou dat wel betekenen dat als dat GG erg hoog is de hoeveelheid benodigde medailles voor fp's afneemt waardoor er wel wat scheefgroei kan ontstaan (grote spelers hebben veel medailles + kunnen dat GG snel omhoog krijgen = onevenredig veel fp's waardoor verschil groter wordt).
Maar hoop zeker dat het mogelijk wordt medailles voor fp's of dia's of ... in te ruilen. Al worden het bizar hoge kosten aan medailles voor beperkte opbrengsten, je kunt dan iig iets met de medailles. Zo zonde om ergens veel van het hebben en er niks mee te kunnen.

Maar goed, tof dat je zo constructieve oplossingen aanreikt ;)
 

DeletedUser6877

Guest
Ik heb al heel lang gepleit dat je de goederen donerende GGs, SW/Ato/Arc, kunt instellen op een tijdstip. Dit idee heeft het helaas niet gehaald.
 

DeletedUser4100

Guest
Als Inno nog inspiratie zoekt voor 2 nieuwe bonussen, voor lang geleden
aangekondigde GG's die eindelijk komen... kunnen ze hier ook inspiratie
in op doen voor de 2 Arctische GG's.:)
Dus voor veel voorgestelde bonussen, zijn er nog 4 kansen, wie weet
misschien vindt Inno het ook een goed idee en zal het gaan toepassen.
Misschien zelfs met nieuwe event GG's...
 

Markus

Actief lid
ik zie alleen deze als interessant, nuttig en haalbaar:

"- Een GG met gratis terug tot leven wekken van een zojuist 'gestorven' unit."

Zoiets (een 'resurrection bonus) hebben we nog niet, hoewel er wel een unit is die eenheden langer laat leven, namelijk de drummer. Maar een GG die het mogelijk maakt om pas gestorven units weer te herstellen gratis en voor niets, of het mogelijk maakt dat een bepaald % spontaan herstelt uit de 'dood', lijkt me wel een goed idee :)
 

DeletedUser

Guest
ik zie alleen deze als interessant, nuttig en haalbaar:

"- Een GG met gratis terug tot leven wekken van een zojuist 'gestorven' unit."

Zoiets (een 'resurrection bonus) hebben we nog niet, hoewel er wel een unit is die eenheden langer laat leven, namelijk de drummer. Maar een GG die het mogelijk maakt om pas gestorven units weer te herstellen gratis en voor niets, of het mogelijk maakt dat een bepaald % spontaan herstelt uit de 'dood', lijkt me wel een goed idee :)

Terug tot leven wekken kan je nu met diamanten. Hoe groot schat jij dan de kans in dat zo'n GG er komt?
 

Markus

Actief lid
Terug tot leven wekken kan je nu met diamanten. Hoe groot schat jij dan de kans in dat zo'n GG er komt?

Ik bedoel hier natuurlijk *tijdens* het gevecht, niet erna. Zo'n beetje als met schurken nu gebeurt als ze veranderen in een andere unit, maar in dit geval in dezelfde unit als voorheen, en weer op 100% gezondheid. Zou misschien wel alleen voor niet-schurken moeten werken natuurlijk.
 

DeletedUser

Guest
Ik bedoel hier natuurlijk *tijdens* het gevecht, niet erna. Zo'n beetje als met schurken nu gebeurt als ze veranderen in een andere unit, maar in dit geval in dezelfde unit als voorheen, en weer op 100% gezondheid. Zou misschien wel alleen voor niet-schurken moeten werken natuurlijk.

Tijdens het gevecht kan nu al als er sprake is van 2 aanvalsgolven. Dan kan je na de eerste golf je troepen genezen. Genezen "tijdens" een gevecht lijkt mij niets. Gevechten moeten ook gewoon verloren kunnen worden. Bovendien zal Inno echt niet aan een eigen verdienmodel gaan zitten rommelen.
 

DeletedUser

Guest
Volgens de nieuwe lijst met niet voor te stellen ideeën worden ideeën voor nieuwe GG's niet in behandeling genomen. Dit idee zal daarom afgekeurd worden. Morgen archiveer ik dit.
 
Bovenaan