Opgelost [36668] 1e railgun-schurk kan geen vliegende eenheden aanvallen

DeletedUser7158

Guest
Railguns kunnen op vliegende eenheden schieten, echter:

Situatieschets:
- stel je hebt 1 railgun en 7 schurken;
- stel het verdedigende leger heeft een, of meer, vliegende eenheiden, die de schurken als eerste aanvallen en daarmee in railguns veranderen. (de vliegende eenheden die ik ben tegengekomen zijn de aanvalshelicopter en de gevechtsdrone)

dan kun je met de veranderde schurk, die als eerste aan de beurt is, alle eenheden van het verdedigende leger aanvallen, behalve de vliegende eenheden.
De volgende veranderde schurk die aan de beurt is, kan de vliegende eenheden wel aanvallen.

Ik heb dit nu zo'n 4x getest en iedere keer blijkt dit het geval.
De 1e railgun-schurk die aan de beurt is, is in ieder geval de 1e beurt, niet in staat vliegende eenheden aan te vallen.
 

midas89

Actief lid
Als je driftig op die helikopter blijft klikken dan pakt ie m op een gegeven moment wel. Dat had ik tenminste.
Maar hoe dan ook, er zit iets nog niet helemaal goed daar.
 
Dit is inderdaad een bug. Direct na transformeren heeft de schurk nog niet de speciale eigenschappen, probeer dan bijv. maar eens een hovertank te raken die in stealth zit. Zodra er 1 andere eenheid aan de beurt is geweest, is de transformatie van je schurkje pas echt compleet.
 

ThaMartin

Actief lid
Ja er wordt momenteel aan gewerkt. Het doel is om dit met spelversie 1.69 opgelost te hebben en men ligt daarvoor tot nu toe nog op schema :)
 
En nog steeds niet opgelost, wordt echt een beetje treurig, deze bug was al bekend voor dit tijdperk hier kwam, straks komt het volgende tijdperk nog voor de fix.
 

ThaMartin

Actief lid
De beloftes die niet kloppen zijn zo mogelijk nog treuriger.

Ik kies er liever voor jullie op de hoogte te houden van de planning, dan helemaal stil te blijven en jullie zonder verder bericht maar gewoon af te laten wachten. Dat zou ook een mogelijkheid zijn, maar ik ga liever voor een stukje transparantie richting de spelers. Dat het kan voorkomen dat planningen niet gehaald worden, dat klopt. Ook dat gebeurt helaas en dat is het risico dat die overweging met zich meebrengt maar dan nog ben ik daar liever eerlijk in, dan te kiezen voor doodse stilte.

In dit geval is de planning voor 1.72 inderdaad niet gehaald. De fix is nu verschoven naar 1.74 en staat in de wachtrij om op onze interne testservers in die versie geïmplementeerd te worden.
 

DeletedUser5889

Guest
In de aankondiging van 1.74 staat deze niet; klopt het dat deze alweer verschoven is?
 

DeletedUser5889

Guest
Er zijn mensen die het druk genoeg hebben om niet alles op het forum te lezen. Wees blij dat er mensen zijn die de officiele aankondiging al doorlezen en er vragen over stellen.
Maar al met al kan ik maar 1 ding zeggen: extreem schandalig slecht. Totaal prutswerk!

De bug werd bevestigd op 22 november en werd al aangekondigd om oplost te worden via de 1.69.
Het nieuwe tijdperk is er voordat deze bug opgelost is als het zo doorgaat. Lekker nuttig als het dan pas opgelost wordt.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn mensen die het druk genoeg hebben om niet alles op het forum te lezen.

Juist daarom is het handig om je voor een onderwerp tot één topic te beperken en niet steeds in herhaling te vervallen.
 

DeletedUser5889

Guest
Ik wil best niet in herhaling vallen, maar het zou fijn zijn om eindelijk eens een aankondiging te zien waarin staat dat dit wel opgelost is. De laatste "belofte-die-ik-eigenlijk-geen-belofte-mag-noemen" van @ThaMartin ging over 1.74, maar de bug is er nog steeds en ook in de aankondiging van de 1.76 staat er weer niets over. Deze bug kost een hoop eenheden en daar komt geen compensatie voor; is toch te zot onderhand, of ben ik nu de enige die dit te zot voor woorden vind?
 

DeletedUser

Guest
Dat het een hoop eenheden kost is onzin. Die schurk krijgt niet direct de eigenschappen van de railgun waar hij in verandert, maar het enige probleem is dat hij verbergen niet negeert. Nou en? Dan schiet je toch gewoon even een andere eenheid kapot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
Dat het een hoop eenheden kost is onzin. Die schurk krijgt niet direct de eigenschappen van de railgun waar hij in verandert, maar het enige probleem is dat hij verbergen niet negeert. Nou en? Dan schiet je toch gewoon even een andere eenheid kapot.
Het spel is zo uitgebalanceerd dat je met 1 railgun + 7 schurken zo kunt vechten dat je 8 eenheden aan de andere kant precies om krijgt zonder doden. De railgun is nog steeds zo sterk dat het ook met een schot minder vaak goed gaat, maar er zijn ook een hoop gevechten bij waarbij je net dat ene schot tekort komen..en dus een dode. Met het aantal gevechten dat ik doe heb je dan wel degelijk een hoop doden.
En zeg nu niet: "val dan aan met een andere eenheid, want die heeft die bug niet". In veel gevechten is een gehandicapte railgun nog steeds beter geschikt dan de andere eenheden.

Voor mij is dit gewoon een flink vervelende bug...ik heb nu eenmaal geen super-mega-Alcatraz.
 
Bovenaan