Geen Bug Te weinig contrast berichtenknop

DeletedUser

Guest
Ik lees in verschillende onderwerpen dat het berichtenknopje blijft knipperen. Dat dacht ik eerst ook, maar de oorzaak zou ook ergens anders kunnen liggen:

Ik zie bijna niet het verschil tussen knopje "knippert" of "knippert niet". Dat wordt veroorzaakt door het ontwerp van het "logo" van de brief & envelop. Hier treedt het effect van interferentie op: doordat de lijntjes dicht bij elkaar staan, lijken de "kleuren" van het plaatje door elkaar te lopen. Perceptieleer :cool:

Nu ontstaat het volgende effect: Kijk je scherp naar het plaatje, dan zijn de "tekstregels op papier" goed te onderscheiden. Kijk je naar wat anders, dan lijkt het plaatje lichter, omdat de regels gaan vloeien. Omdat het wit-oppervlak van het logo zo groot is, is het verschil in !waargenomen! lichtsterkte al voldoende om te denken dat het knopje knippert!

Voor de ouderen onder ons die (bijna) aan een leesbril toe zijn wordt het wat lastiger om te focussen. Dit knopje is voor mij dus uiterst irritant.

De oplossing is simpel: contrast vergroten! Keuzemenu:
  1. maak de envelop donker en de lijntjes wit
  2. maak de envelop even breed als de doos met inhoud (links): meer donkere kleur rondom
  3. maak de brief een klein stukkie minder breed
  4. verwijder de eerste regels van de brief + voeg een "aanhef" van beperkte lengte toe
  5. zet die paar overgebleven regels van de brief 1 px verder uit elkaar
  6. grootste klapper: geef een inactief knopje een donkere kleur: oranje = "veranderd": zie trademenu!
PS: ik kan plaatje van idee kennelijk niet posten: error doclinks undefined...
 

Bijlagen

  • foe-menu.jpg
    foe-menu.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 115

DeletedUser

Guest
Oh hij post het toch?
Dan hier een plaatje met contrastkleur:foe-menu-contrastkleur.jpg
 

DeletedUser4162

Guest
Ik lees in verschillende onderwerpen dat het berichtenknopje blijft knipperen. Dat dacht ik eerst ook, maar de oorzaak zou ook ergens anders kunnen liggen:

Hij knippert gewoon.. niks anders :p
 

DeletedUser

Guest
Nou... ik ben er op gaan letten. Dus dan zie je dat het de ene keer door het echte knipperen komt, en dat ik de andere keer alleen maar denk "tknippert" dankzij het bovengeschreven effect. Ik ben kennelijk al kippig en wordt er ook nog scheel van. :eek:
 

DeletedUser4162

Guest
Sinds de laatste update knippert die continue. lijkt het niet alsof maar is het ook zo dat die knippert :p

Ook al heb je geen nieuw bericht gekregen
 

DeletedUser

Guest
Dank voor je mening, maar ik heb toch gisteren al uitgelegd dat ik geen spoken zie?
Ja soms knippert ie als er geen nieuw bericht is.
Neen hij knippert niet continu bij mij.
Ja ik denk vaak dat ie knippert, terwijl hij absoluut niet knippert : ik heb er speciaal op gelet! Dat is een feit, geen spook.
Ja voor mij is het logo op het knopje te wit om duidelijk het verschil te zien tussen wel / niet knipperen als ik er niet speciaal op let.

Ik speel op C
 

DeletedUser3042

Guest
Dank voor je mening, maar ik heb toch gisteren al uitgelegd dat ik geen spoken zie?
Ja soms knippert ie als er geen nieuw bericht is.

Klopt.
Het knipperende berichtencentrum wordt door meerdere leden in ons gilde gemeld.
Terwijl er geen binnen komende post te vinden valt.
 

DeletedUser

Guest
Hij knippert bij mij wél continu op Brisgard, en niet op Cirgard! Zelfde waarnemer, dus er is echt iets aan de hand.
 

DeletedUser4162

Guest
Ja ik denk vaak dat ie knippert, terwijl hij absoluut niet knippert : ik heb er speciaal op gelet! Dat is een feit, geen spook.
Ja voor mij is het logo op het knopje te wit om duidelijk het verschil te zien tussen wel / niet knipperen als ik er niet speciaal op let.

Ik speel op C

Op Brisgard knippert hij constant, zodra je berichten centrum opent is het weg. Iedere actie daarna zorgt ervoor dat die weer gaat knipperen.
Bij mij ligt het niet aan het contrast, maar aan het spel zelf. dat is wat ik zei :p

En er is niks mis met mijn ogen.
 

DeletedUser

Guest
Dankjewel voor de aanvulling dat op Brisgard een software-matig geknipper aan de gang is en inderdaad op mijn wereld niet.
Wil je reageren op dat "hij knippert gewoon" probleem, doe dat niet hier, maar ga dan aub naar:
http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?6092-Berichtencentrum-Ongelezen-berichten-blijven

Dit onderwerp, mijn waarachtig probleem, en niet "niks anders", staat los van dat B-geknipper: het is een logo-ontwerp-technisch vormgevingsprobleem dat ik op alle werelden zou tegenkomen. Het is gewoon een erg vermoeiend, irritant in-your-face ding, dat ook met een simpele verkleining van het logo al snel kan worden opgelost:

Open het bestandje met het logo : verklein het envelopje + sla op + vervang het oude grote-envelop-plaatje.
Zo wordt het donkere deel van het knopje groter en kan ik ook makkelijk zien wanneer het wel of niet knippert.
Voorbeeld verkleining: foe-menu-vbeter.jpg

PS: met ouderdom komen nu eenmaal gebreken... wacht maar... :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het probleem met veel van de oplossing is dat het er niet meer zo mooi uitziet. Een te klein berichticoontje staat niet echt en is bijgevolg iets waarop het ontwikkelingsteam niet zo tuk is. Het is niettemin wel doorgegeven (reeds eerder) dat het knipperen niet altijd even duidelijk. Persoonlijk vind ik het wel vrij zichtbaar:

attachment.php


Aangezien dit geen fout is, plaats ik dit op "Geen fout". :)
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    70,7 KB · Weergaven: 130

DeletedUser

Guest
Tx voor je reactie 3D. Jouw plaatje ziet er ook voor mij duidelijk uit, maar laat mijn probleem niet zien.

Het gaat om het verschil tussen knopje aan en knopje uit, zoals hieronder. Het verschil tussen de linker twee knoppen is duidelijk, maar tussen de twee ernaast voor mij te weinig: dat is mijn probleem. Het logo een fractie kleiner maken, zie mijn vorige post, zou het probleem oplossen en het logo niet te klein maken.

foe_contrast_aanuit.png
 

DeletedUser

Guest
knippen en plakken... met MS paint :) -> alleen zo kan je mooi het vergelijk maken tussen knipper of niet

herschalen van andere plaatjes met irfanview : mooi, gratis, klein en handig programmake dat ik al jaaaren gebruik
 
Bovenaan