Discussietopic: Gilde-Expeditie Update

Waarom gaan jullie hier nog mee door terwijl er zoveel negatieve reacties zijn op de beta server???
Voor zover mij bekend zit niemand te wachten op deze nieuwe manier van spelen.
Er zijn al zo veel voorstellen gedaan om het een en ander te verbeteren, ze kunnen er zelfs meer geld mee verdienen. Maar het ego hé, dat laat absoluut geen verbeter voorstel toe.
 

Felair

Actief lid
Ach, denk dat iedereen de impact overschat.

Dit is geen toevoeging voor de casual speler, hoewel ik geen cijfers heb om dit te onderbouwen vermoed ik gezien hoe het GE scoreboard er 9 van de 10x uitziet dat slechts een relatief klein deel niv4 uitspeelt, laat staan niv5.

En minder gratis diamanten in GE en stuk lastigere te verzamelen fonteinen lagen in de lijn der verwachting gezien de wensput ook bijna nergens meer te verkrijgen is.

Eerst was het nog betaal x diamanten voor extra prijzen in het event nu mag je gewoon meteen je pinpas/creditcard pakken zoals bij de "extra" hoofdprijzen van het huidige verjaardag event ook weer het geval is.

Het is allemaal een stuk minder free to play dan het ooit was maar geef ze eens ongelijk, Innogames is geen filantropische instelling, het is wat de gek er voor geeft.

Vind het nog steeds wel een ok spelletje maar ben voornamelijk andere mensen aan het helpen dan voor mijzelf aan het spelen en dat is voor mij eigenlijk de enige reden dat ik nog speel.
 
Ik snap aan de ene kant de negatieve reacties, maar aan de andere kant is het iets om te doen voor de spelers die dit spel eigenlijk uitgespeeld hebben, die hebben weer uitdaging. Ik ga ook gewoon mijn best er voor doen om iedere week een stukje verder te komen.
 

jovayana

Actief lid
Gebouwen om te helpen ? een gebouw die je helpt om kosten te verminderen bij onderhandelen kost duurder dan wat je er mee kan uitsparen haha, echt als je 2 expedities speelt heb je voldoende fragmenten om een oeroud gezicht of zonnepoort te zetten, terwijl je die ook (een volledige) nog volop krijgt in de relieken haha.
 
Ik snap aan de ene kant de negatieve reacties, maar aan de andere kant is het iets om te doen voor de spelers die dit spel eigenlijk uitgespeeld hebben, die hebben weer uitdaging. Ik ga ook gewoon mijn best er voor doen om iedere week een stukje verder te komen.
Zelfs voor de mensen met de meest geweldige steden is dit te lastig. Het is een slechte toevoeging wat uitgebreid benoemd wordt in Beta forum en nóg gaan ze er gewoon mee door. Het is duidelijk dat de Beta server geen test server meer is, als er toch niet geluisterd wordt naar de spelers die testen.
 
Zelfs voor de mensen met de meest geweldige steden is dit te lastig. Het is een slechte toevoeging wat uitgebreid benoemd wordt in Beta forum en nóg gaan ze er gewoon mee door. Het is duidelijk dat de Beta server geen test server meer is, als er toch niet geluisterd wordt naar de spelers die testen.
Dat is waar, het zijn % voor aanvalslegers, maar je moet het met je verdediging doen
 

L Cypherus90

Actief lid
Yeay, Zeer goed forge dat jullie niet gestopt zijn bij deze update. EINDELIJK nog eens iets wat niet door 100% van de spelers gehaald kan worden.!
Het spel werd veel te makkelijk.

En zoals ze zelf al zeggen in de aankondiging: Dit is een marathon, geen sprint.
Iets wat nu NOG niet lukt kan wel lukken binnen 1 maand, 6 maand, 1 jaar, ... Het geeft terug een DOEL aan het spel.

Blijven gaan en niet zwichten voor de gemakzuchtige spelers!
 
Yeay, Zeer goed forge dat jullie niet gestopt zijn bij deze update. EINDELIJK nog eens iets wat niet door 100% van de spelers gehaald kan worden.!
Het spel werd veel te makkelijk.

En zoals ze zelf al zeggen in de aankondiging: Dit is een marathon, geen sprint.
Iets wat nu NOG niet lukt kan wel lukken binnen 1 maand, 6 maand, 1 jaar, ... Het geeft terug een DOEL aan het spel.

Blijven gaan en niet zwichten voor de gemakzuchtige spelers!
Totdat je merkt hoe moeilijk het is, dan piep je wel anders.
 

SonnyWeg

Actief lid
Allemaal leuk en aardig dat jullie GE5 hebben geïntroduceerd, maar met de introductie van de volgende dagmissie ben ik een stuk minder tevreden:
GE2 oplossen.JPG


GE1 was uiteraard wel te doen zonder meds te gebruiken om te rushen, maar met GE2 op de eerste dag dwingen jullie spelers om meds te gebruiken. Nu heb ik wel meds liggen, dus voor mij zou dat een minder groot probleem zijn. Voor de kleinere spelers met weinig tot geen meds is dat een heel ander verhaal. Zij zullen deze missie onmogelijk kunnen voltooien. Dit zou op te lossen kunnen zijn door de pogingen elke 45 minuten te geven i.p.v. elke 60 minuten.

En voor de mensen die van mening zijn dat deze spelers de missie ook kunnen inwisselen: ik heb dat gedaan en moet nu 4k zilver verzamelen. De eerste missie zou moeilijker moeten zijn dan de missie na het inwisselen, maar dat is echt niet het geval. 4k zilver slaat echt nergens op tenzij de capaciteit van de taveerne wordt vergroot naar 20-25 personen. RIP dagmissie...
 
Laatst bewerkt:

L Cypherus90

Actief lid
Allemaal leuk en aardig dat jullie GE5 hebben geïntroduceerd, maar met de introductie van de volgende dagmissie ben ik een stuk minder tevreden:
Bekijk bijlage 3202

GE1 was uiteraard wel te doen zonder meds te gebruiken om te rushen, maar met GE2 op de eerste dag dwingen jullie spelers om meds te gebruiken. Nu heb ik wel meds liggen, dus voor mij zou dat een minder groot probleem zijn. Voor de kleinere spelers met weinig tot geen meds is dat een heel ander verhaal. Zij zullen deze missie onmogelijk kunnen voltooien. Dit zou op te lossen kunnen zijn door de pogingen elke 45 minuten te geven i.p.v. elke 60 minuten.

En voor de mensen die van mening zijn dat deze spelers de missie ook kunnen inwisselen: ik heb dat gedaan en moet nu 4k zilver verzamelen. De eerste missie zou moeilijker moeten zijn dan de missie na het inwisselen, maar dat is echt niet het geval. 4k zilver slaat echt nergens op tenzij de capaciteit van de taveerne wordt vergroot naar 20-25 personen. RIP dagmissie...
Het noemt dan ook een dagelijkse UITDAGING. Geen 100% gegarandeerde succes missie.
 

Moogie

Lid
Even een simpele beredenering;

Jarenlang investeert de gemiddelde speler in aanvalskracht voor aanvallend leger, en wat lijkt Innogames een goed idee.. een niveau uitbrengen waar je met stadsverdediging moet gaan spelen, terwijl jij aanvalt en je niet wordt aangevallen? Logica? Natuurlijk heb je de keuze om met goederen het niveau te voltooien, alleen kost je dit 10.000 stuks per week, complete waanzin.

Daarnaast worden ook de niveaus 1 t/m 4 drastisch aangepast. Waar het winnen van diamanten eerst nog gemiddeld op 180 per editie lag, wordt dat nu gehalveerd naar maximaal 80/85.. Ook nuttige gebouwen, voor je Diamond farm, kan je vergeten. Normaal pakte je gemiddeld nog wel 1 of 2 Fontein der Jeugd per maand, nu duurt het minimaal 16 weken voordat je er 1!! hebt. Dus met alle geluk heb je er 3 per jaar, bewuste keuze als je het mij vraagt. Zelfs 1 Rituele vlam kost ongeveer 4 weken om te verkrijgen.

Als je wilt dat het een toevoeging is van GE en het zo lastig maakt om ook maar een beetje mee te komen in dit niveau is het toch ook niet logisch dat je de beloningen van 1 t/m 4 gaat aanpassen? Voor een groot aantal is GE4 zelfs niet haalbaar, laat staan 5...

95% van de server (C) gaat het sowieso niet redden. Of aanval ontbreekt, of de goederen worden een probleem. (100 goederen per beurt bij de eerste ontmoeting en 780!! goederen per beurt bij de laatste ontmoeting.)
Die andere 5% zal het heus een keer gaan proberen maar haakt al gauw af voor een volgende keer omdat het totaal niet belonend is. Natuurlijk helpt het ook niet mee dat het interessantste gebouw (De Vergeten Tempel) wat je kan krijgen slechts 28 dagen geldig is en elke 4 weken opnieuw verzameld moet worden d.m.v. fragmenten welke je alleen kan krijgen in GE5.

Wanneer je iets nieuws in het spel brengt wordt dit toch door meerdere personen in het developersteam getest en beoordeeld? Dan kan het toch niet zijn dat iedereen hier positief mee in stemt?
Voordat zulke grote dingen worden toevoegt, leg eerst eens focus op de belangrijkere dingen in het spel. Waar je misschien minder geld aan kan verdienen maar waar je wel het spelplezier mee vergroot.
Zoals de bugs in Gildestrijdperk, GvG en continentenkaart. De verhouding van incidenten (132 medailles in Jupiter?) of het verouderde legerselectie menu.
Binnenkort zakt het percentage spelers actief in GE drastisch aangezien het totaal geen toegevoegde waarde meer heeft.

Weer een totaal ondoordachte poging om spelers actief te houden.
 
Laatst bewerkt:

Mr. Rino

Nieuw lid
Ben er bijna doorheen, niet echt heel moeilijk maar kost inderdaad een boel goedjes en wat je ervoor terug krijgt is minimaal... leuke toevoeging maar niet voor een tweede keer!
Edit: ben klaar en heb niet 1 gebouw compleet, 50 fragmenten van de gebouwen en je moet er 200 hebben om hem te plaatsen!

Jullie moeten hier echt wat anders op verzinnen Inno want in mijn gilde gaat level 5 de volgende keer niet meer open.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 1 ontmoeting geprobeerd in beta, met mijn IJzerstad. Dat lukte na 2 pogingen, maar ik was er toen al klaar mee, en ik ga dit op de live servers dus echt niet spelen. Level 5 staat niet in verhouding tot level 4 qua goederen,
En ik word ook gek van al die fragmenten.
 

Atokirina

Actief lid
De beloningsaanpassingen voor niveaus 1-4
smiley_emoticons_fred_zocker_augen_4eck.gif

De beloningsaanpassingen voor niveaus 1-4 zijn zó teleurstellend. Ik dacht dat het een verbetering zou zijn, had nooit verwacht dat het 4 keer erger zou worden (verwijzend naar fonteinen en de selectiekits), om nog maar te zwijgen van het veel lagere aantal diamanten dat je van de expeditie ontvangt.

@InnoGames In de loop der jaren heb je steeds meer functies geïntroduceerd waardoor we meer diamanten gaan gebruiken. Verlaag het aantal dat we gratis krijgen niet en maak het niet moeilijker om farms op te bouwen (het is al waanzinnig moeilijk en tijdrovend op de live servers).

Ik zal een tabel met vergelijkingen toevoegen nadat ik mijn tranen van mijn toetsenbord heb geveegd.
smiley_emoticons_heul.gif



https://forum.beta.forgeofempires.com/index.php?threads/guild-expedition-update.16083/post-151805
 

Fdm1407

Actief lid
Over dia's winnen in de nieuwe opzet houden ze wijselijk hun mond, 3x 30% kans op 90 dia's in level 4 zeggen ze maar na drie weken beta en negen kansen heb ik precies 0 dia's gewonnen, volgens hun eigen zeggen op de beta server zou je per expeditie 4 uitspelen aan 90 dia's moeten zitten in plaats van de gemiddeld 150 dia's per oude opzet level 4, tsja.........ik zou ook mijn mond houden
 
Bovenaan