Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2021

DarthRonin

Actief lid
Dus mijn punt blijft: nee, dat doen ze niet. De grootste gildes zitten nooit met z’n allen in 1 poule.

Dat jij alleen maar kunt praten over groot laat zien dat je dit spelonderdeel in zijn geheel niet snapt.
Gildes worden geplaatst op sterkte, niet op grootte.
Alles is gebaseerd op de DivisiePunten en de gildes met de hoogste score zitten altijd bij elkaar.
Dit begint met gildes van 1000dp en zodra de eerste poule vol zit gaat men verder met de volgende poule.
Op een nieuwere wereld zitten vaak maar een paar gildes met 1000dp, maar op oudere werelden krijg je makkelijk 1 poule vol met die gildes en zijn er vervolgens nog een stel die in een 2e en wellicht zelfs 3e poule zitten.

GE is ingedeeld op ledenaantal, GSP is ingedeeld op iets wat je MMR zou kunnen noemen.
GSP gaat erom wie de sterkste gildes zijn, poules maken die het aantal leden mee telt gaat ten eerste voorbij aan het idee dat de sterkste gildes bij elkaar zitten aangezien ledenaantal niks zegt over sterkte.
Als je het daar niet mee eens bent kun je altijd proberen een bericht in de ideeënbox de devs op een ander idee te brengen, maar het lijkt erop dat dit systeem hun intentie is en niet gaat veranderen.

En wat Jack al schrijft, als ze doen wat jij vraagt werkt dat alsnog hoogstens 1 ronde.
 
Ik vind het echt ongelooflijk zwak om te gaan lopen gooien met beschuldigingen dat ik het spel niet snap. Ik speel het spel al jaren en zit in een gilde dat rond de top 10 zweeft, altijd in diamant zit en waar serieus gespeeld wordt. Met 'grote gilden' bedoel ik uiteraard de sterkste gilden. Wat Jack zegt kan ik in komen en nooit is idd wat groot gezegd. Oprecht bedankt voor je antwoord! Maar zo' belerend toontje als waarmee hierboven geschermd wordt vind ik echt beneden alle peil. Succes ermee.
 
Laatst bewerkt:

djingo

Nieuw lid
Is er nu geen eerlijke manier om de Gilden op basis van rang en stand in te delen, ook nu weer zijn we ingedeeld met 2 topgilden die de kaart verdelen en de overige 6 kunnen hooguit als speler individu een paar gevechten leveren, de gilden waar we nu bij ingedeeld zitten hebben gemiddeld 30 seconden nodig om een gebied te veroveren, op deze manier gaat het spelen van Foe en zekers het GS de lol erwel van af.
Het moet toch mogelijk zijn dat de grotere gildies bij elkaar ingedeeld worden hetgeen voor die spelers ook leuker moet zijn, dan ingedeeld te moeten zijn met 6 andere Gilden die het na 2 dagen het wel voor gezien houden
 

DarthRonin

Actief lid
Is er nu geen eerlijke manier om de Gilden op basis van rang en stand in te delen,

Veel eerlijker dan MMR krijg je niet.
Bij verlies gaat je MMR omlaag en krijg je makkelijkere tegenstanders, bij winst gaat je MMR omhoog en krijg je sterkere tegenstanders.
De MMR in GSP is naar mijn idee alleen niet ideaal opgezet aangezien het gat tussen de 900 punten waarmee je in principe nog in Platina zit en de 1000 punten die je maximaal kunt hebben wat klein is gezien het aantal punten wat je wint/verliest bij een 1e of laatste plek.
 

Jet5x5

Lid
is inderdaad een probleem, we hebben als gide dat probeert leuk mee te doen nu ook een GS waar 2 top 10 gildes in zitten en die kostte wat kost proberen eerste te worden.
Kom je 's-ochtends kijken dan zit alles op slot je kunt dus helemaal niks. Zodra een provincie vrij komt waar je op kunt vechten dan springt zo'n topgilde er accuut bovenop. Zij kunnen vechten met bk's wij kunnen die niet zetten vanuit ring 5 dus kun je niet zo lang doorvechten zonder je legers te moeten vernieuwen, zij kunnen lekker doorhakken en ja hoor de provincie ia alweer ingenomen en wederom zit alles om ons heen op slot.
Als wat minder sterk gilde hebben we een heel aantal leuke GS gehad in diamant, waar we lekker mee konden doen, en steeds derde werden. gildes pakten om en om van elkaar, zodat er altijd wat te doen was. We proberen onze leden enthousiast te maken om aan de GS mee te doen en dat ging steeds beter, maar nu hoor ik al weer dat mensen nu niet eens meer gaan kijken of er iets te doen is, omdat toch steeds weer alles op slot zit. Zo blijven de topgildes aan top en groeien kleinere gildes dus niet door, omdat ze er op deze manier voor zorgen dat mensen afhaken om de GS te spelen.
Dus ik ben er voor dat er wat aan gedaan gaat worden, dan maar de top 10 gildes in een puole tegen elkaar, hebben zij ook een strijd, waar ze hun best voor moeten doen. En kunnen andere gilden ook leuk spelen
 

Jet5x5

Lid
En dat ze alles eerlijk bij elkaar zitten klopt ook niet.
Wij zitten bij gildes nr 1, 2 ,4 6, 7, 18 en 28 wij staan op nummer 29.
Dus hoezo is dat een eerlijke verdeling in een GS poule?
 

momu

Lid
is inderdaad een probleem, we hebben als gilde dat probeert leuk mee te doen nu ook een GS waar 2 top 10 gildes in zitten en die kostte wat kost proberen eerste te worden.
Kom je 's-ochtends kijken dan zit alles op slot je kunt dus helemaal niks. Zodra een provincie vrij komt waar je op kunt vechten dan springt zo'n topgilde er accuut bovenop. Zij kunnen vechten met bk's wij kunnen die niet zetten vanuit ring 5 dus kun je niet zo lang doorvechten zonder je legers te moeten vernieuwen, zij kunnen lekker doorhakken en ja hoor de provincie ia alweer ingenomen en wederom zit alles om ons heen op slot.
Heel herkenbaar! De lol is er nu wel af na bijna een week 90% van de tijd helemaal niets te kunnen doen.
 

Taxie

Lid
Ik zit in A nu in een kleine gilde. We spelen best wel leuk GSP. Maar het is 1 week winnen of ieder geval leuk mee doen en de andere week stijf onderaan.
Vorige ronde zaten we in Dia en was er gewoon echt niks te doen voor ons. Tegenstand veel te sterk en niet genoeg bk mogelijkheden om met een kleine groep ergens te komen.

Afgelopen ronde zaten we weer in platina. Daar weer weinig tot geen weerstand en winnen we met 200k+ voorspong. En nu gaan we weer naar Diamant waar we waarschijnlijk weer niks kunnen doen.

Indeling op resultaat is leuk, maar dan moet er wel een geleidelijk onderscheid zitten. Meer op de situatie van de server gebaseerd. Of de optie dat je niet wilt promoveren? Dan kunnen de echt fanatieken in top spelen en de rest leuk spelen in lagere divisies.
 

Biervent

Actief lid
Kijk, we weten allemaal wel dat het beter zou zijn als de bovengrens van 1000 DP zou worden opgeschoven naar bijvoorbeeld 1500 of zelfs wel 2000 DP. Daarbij zou het ook wel slim zijn om niet meteen stappen van 25 punten omhoog en/of omlaag te gaan maar meer geleidelijk bijvoorbeeld stappen van 10 of 15 punten
Dan zou je naar mijn idee een veel betere filtering krijgen en komen meer gelijkwaardige gildes tegenover elkaar te staan.
Maar ja, waarschijnlijk zal dat wel dias schelen die de spelers en gilden dan investeren dus dat kunnen we wel op onze buik schrijven, en zal het dus niet echt eerlijker of spannender worden.
 
Bovenaan