Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2021

Felair

Actief lid
Dit is wel een beetje verwarrend, voor de GE staat de eerste plek links qua bekers maar voor de GS is dit andersom qua divisie dat is een beetje raar.
Ook zijn alleen de laatste 4 ronden gelogd zo te zien, dat is wel jammer maar goed je moet ergens beginnen natuurlijk.

1638975146140.png
 
Moet je gilde in totaal minimaal 40 punten halen voor activiteit of per speler? Op het forum staat namelijk in totaal en in het filmpje per speler. 40 per speler gaan heel veel kleine gildes namelijk niet halen.
 
Eerste indruk, diamantdivisie
Eenheden i.p.v. 5 zie ik nu ook 2 voorbij komen en ook 3 schurken
Ik zie als "beloning" nu ook ineens voorraden en munten voorbij komen, hebben we nog niet genoeg van die dingen? Of is er nu ook iets waarmee je van de gigantische voorraad af kan komen.
Maar goed eerste indruk, nieuwe weggooien en de oude weer terug
 

jovayana

Actief lid
En aankondiging met nieuwe video "met trots presenteren wij"

We hebben naar je feedback geluisterd en de kaart opnieuw ontworpen, zodat grote pointfarming-gilden meer kans hebben om kleinere gilden slim af te zijn.

We voegen een knop toe waar je elke keer op moet klikken om te wisselen en "relevante? informatie" te zien

Op verzoek van de meeste spelers hebben we de beloningen veranderd en munten en voorraden toegevoegd en de kans op het krijgen van diamanten verkleind.

Als alles goed verloopt is dit hoe de kaart en na een half uurtje moet uit zien.
 

Bijlagen

  • New GbG 02.jpg
    New GbG 02.jpg
    540,3 KB · Weergaven: 150
Laatst bewerkt:

Felair

Actief lid
Op de PC kan je gewoon door op de D toets te drukken wisselen tussen sectornamen en vlaggen :)

Overigens vind ik de kampjes verdeling wel echt ruk, 2 gilden in onze poule starten met 0 bouwplekken in de sectoren rondom de startplaats, een andere heeft juist 2 sectoren met 2 bouwplaatsen voor de deur. Beloningen nog niet echt een mening over verder maar muntjes en hamers heb ik zelf ook niets aan.
 

HAMSTEG

Nieuw lid
Valt mij tegen, ik had juist gehoopt op iets meer leveling maar het omgekeerde is het geval. Rotary en Destiny maken het bij ons helemaal kapot door ongelimiteerd alles te pakken en daarmee is het voor ons en andere gilden in de divisie niet leuk om te spelen. Als je eenmaal in het midden zit heb je veel voordeel van gebouwen. Het lijkt erop dat dit bord hoofdzakelijk in het voordeel van de aller fanatiekste is. ik verwacht niet dat ik deze ronde boven de 250 gevechten ga komen evenals mijn mede gilde leden. Gecombineerd met het feit dat elke sectoren binnen een minuut wordt binnen gehengeld, lukt het niet eens om ergens aan te vallen en een sector te scoren ... daarmee wordt het voor ons oninteressant en dus een verloren spelelement. Leuke achtergrond maar kans gemist.
 

Taxie

Lid
Voor de grote gildes is het gewoon bijna ongelimiteerd door vechten. Tactiek is voor een deel buitenspel gezet en gewoon kwestie van zoveel mogelijk gevechten doen. Spel is hiermee wat mij betreft volledig uit balans. Ik haal nu zoveel beloningen uit gs dat eigenlijk mijn stad alleen belangrijk is voor de aanvalsbonus en de schurken voorraad. FP, goedjes zijn bijzaak geworden. Daarmee word het overheersend deel van het spel nog meer vergroot en voor mij word de lol verkleind hiermee.
 
Het is te overwegen om in de GS bij de indeling van gilden ook te kijken naar de slagkracht van gilden. Door 2 sessies GS geen deuk in een pakkie boter te slaan, hebben we nu gilden die ongeveer eenzelfde saldo hebben aan divisiepunten. Wij zijn gelukkig niet de snelste maar hebben ondertussen wel zowat de gehele kaart te pakken. Als je gilden hebt met gelijkwaardige slagkracht zou er nog wat aan competitie kunnen ontstaan. En animo bij andere gilden speelt ook een rol, dat zou je ook mee kunnen nemen bij de indeling.
 

DarthRonin

Actief lid
Het is te overwegen om in de GS bij de indeling van gilden ook te kijken naar de slagkracht van gilden. Door 2 sessies GS geen deuk in een pakkie boter te slaan, hebben we nu gilden die ongeveer eenzelfde saldo hebben aan divisiepunten. Wij zijn gelukkig niet de snelste maar hebben ondertussen wel zowat de gehele kaart te pakken. Als je gilden hebt met gelijkwaardige slagkracht zou er nog wat aan competitie kunnen ontstaan. En animo bij andere gilden speelt ook een rol, dat zou je ook mee kunnen nemen bij de indeling.

Dat is precies wat er gebeurt, als je het slecht doet krijg je minder divisie punten en dus minder sterkere tegenstanders.
Doe je het weer beter, dan stijgt je score en krijg je weer sterkere tegenstanders.
 

Taxie

Lid
Alleen het verschil is te groot. Genoeg die Dia niet mee kunnen doen, maar op platina weer de hele kaart hebben.
 

MvHs

Actief lid
Ik vind GSP nou niet echt een verbetering met die grotere kaart. Erestandbeelden zijn verdwenen. Beloningen zijn achteruit gegaan.
Tevens zitten we in een hoekje waar totaal geen belegeringskampen te plaatsen zijn. Je hebt nou niet per gilde dezelfde kansen.
Kortom, niet echt bevredigend.
 
Eerlijk gezegd vind ik er nu niks meer aan. De sterkere gilden hebben eilandjes met in het midden 3 BLK's en kunnen ongelimiteerd rondmeppen en de hele kaart in bezit houden. Voor mij is het zo afgelopen.
 
Kunnen de sectoren aan de buitenkant niet iets meer blk mogelijkheden krijgen? Zoveel met 0 beschikbare plekken, zo is er met twee steeds roulerende giganten in het midden geen beginnen aan voor de 5 andere gildes om überhaupt iets te proberen. Weinig lol zo.
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik vind GSP nou niet echt een verbetering met die grotere kaart. Erestandbeelden zijn verdwenen. Beloningen zijn achteruit gegaan.
Tevens zitten we in een hoekje waar totaal geen belegeringskampen te plaatsen zijn. Je hebt nou niet per gilde dezelfde kansen.
Kortom, niet echt bevredigend.
Het erestandbeeld is niet verdwenen, deze komt terug als dit seizoen voorbij is en de GS de andere kaart weer gebruikt :)
 
Bovenaan