Discussietopic: Het Kasteelsysteem

Ik ben ook zo blij met die korting, nu krijg ik mijn 3,8M niet moeilijker weg ;-)
Verder vragen niet altijd hoeveelheid zilver, dus soms zal het groeien maar soms ook niet. Extra zilver kan je al met het dienblad krijgen, al zijn er natuurlijk nog wel cumulatieve bonussen in dit spel...
[/CITAAT]
lk heb net antwoord ontvangen van support: bij level 15 is het einde oefening. krijgen we er toch een mooi aantal kortingen etc bij
 

Woozy

Lid
Persoonlijk ben ik niet erg blij met de korting op de taverne winkel. Als je een dagelijk taak zei, spendeer 2500 zilver dan nam ik gewoon een bonus van voorraden voor 24 uur. Maar dat gaat nu niet meer, want je verbruikt minder taverne zilver. Misschien veranderen naar een bonus op het oogsten van taverne zilver in de taverne? Het effect is hetzelfde namelijk.

Dit is inderdaad een punt , alle opdrachten die tafelzilver spenderen in zich hebben zullen ook aangepast moeten worden , zeker de dagopdracht omdat je daarmee niet de volgende dag het resterende deel kan toevoegen.

En voor wat betreft Kasteel zelf , vraag ik me af of dat enige meerwaarde heeft , van mij mag het eruit
 

Rex036

Lid

Waardeloos inderdaad die korting in kosten in combinatie met dagelijkse missies. Wie heeft dat bedacht en wat is het nut als die opdracht niet evenredig aangepast wordt!? Dat moet simpel op te lossen zijn, zowel voor mensen die Kasteel wel gebruiken als voor degenen die hem niet gebruiken door simpel te kijken naar welke boost geactiveerd wordt en niet het zilver dat voor die boost staat.
 

jovayana

Actief lid
Dat is een probleem dat we meer dan twee maanden geleden op de beta al aangekaart hadden dat de bonussen in taveernewinkel de dagelijkse opdrachten verknoeiden, een maand lang werd ook eerst op de Duitse foe getest voor het op onze werelden kwam en ook daar was dat de feedback, Hier op onze wereld is dat ook het eerste waar over geklaagd wordt.

Maar met welk nut ? Met onze feedback wordt amper rekening gehouden de developers doen eigenzinnig wat ze willen en wat de community wil is van geen tel. We hebben wel Community Managers maar die zijn beperkt in wat ze als antwoord mogen geven en dus geven ze meestal geen antwoord meer op knellende vragen van de community.
 

DarthRonin

Actief lid
Ik zie het probleem niet met die dagelijkse opdrachten.
Dan pak je toch gewoon een andere bonus, zijn er genoeg.
Vond die 2500 voorradenbonus sowieso al verspilling van zilver wat ik toch genoeg heb.
Deed al een tijdje de 4 uur aanvalsbonus van 3000 zilver, daar had ik tenminste nog een heel klein beetje voordeel van.

Als dat je grootste probleem is met het kasteel....
 

jovayana

Actief lid
Ikzelf vind het ook geen probleem , taveernezilver genoeg, maar kan mij inbeelden dat kleinere spelers er wel hinder van ondervinden als ze bv 1000 moeten spenderen en plots veel meer moeten uitgeven om de opdracht te volbrengen.
 

DarthRonin

Actief lid
Half uur aanvalsbonus en 24 uur muntenbonus, met de korting ben je amper meer kwijt dan voorheen met de 2500 opdracht en die 24 uur muntenbonus is stukken meer waard in mijn ogen aangezien je van die munten weer fp'tjes kunt kopen als beginnende speler.
En als je echt krap zit in dat zilver kun je jezelf ook de vraag stellen of het wel zo slim is om die opdracht te doen.
Ik heb zoveel dagelijkse opdrachten die ik nooit doe omdat het me gewoon niet uit komt, zoals onderhandelen voor een provincie.
 

Wildstorter

Actief lid
Na ongeveer een week bezig te zijn vind ik het wel een leuk onderdeel. Zonder al teveel moeite haal je wat puntjes binnen en inmiddels staat het kasteelsysteem nu op niveau 3. Geeft toch een respectabele 6% aanval en aanval verdediging op mijn legers zonder dat het ruimte kost. De onderhandelingen deed ik voorheen niet, nu pak ik er 15 per dag op de Gildestrijdperken mee, als je dat aan het begin doet valt het zeker mee met de uitputting en hoeveelheid goederen. Binnenkort ook maar het Ruimtevrachtschip erbij plaatsen voor nog meer beloning voor dezelfde handelingen.

En nu is het ook zo dat een dagelijkse uitdaging nog wat oplevert als je vooraf de keuze krijgt tussen 2 kisten waar je eigenlijk niets aan hebt.
De discussie over het taveernezilver: denk dat dit kasteel je meer oplevert dan die 2x per week zilver besteden waarbij je dan net ff 1 duurdere optie moet pakken. En als je zelf vindt van niet, laat het kasteel dan voor wat het is en pak je voordeel ten opzichte van spelers die wel het kasteelsysteem gebruiken :cool:

Enige verbeterpunt zou (zoals eerder al aangegeven) zijn: Laten zien waarmee je nog kasteelpunten kunt verzamelen. Eventueel met voortgang zoals 8/15 gevechten voltooid.

Dus voor iets wat je er gratis bij krijgt en wat geen plaats in beslag neemt vind ik het echt een mooi ding!
 

Seconddream

Actief lid
Het is een beetje verwarrend inderdaad en dat komt eigenlijk omdat de punten niet worden getoond, als je gaat onderhandelen worden deze wel getoond maar kies je voor vechten dan krijg je wel punten maar worden dus niet getoond ( ik bedoel hier dan het scherm waar je de keuze maakt vechten/handelen ).
Kijk je na het gevecht naar het totaal aantal punten wat je hebt dan kun je zien dat er wat is bij gekomen.
Bij een grote ontmoeting is het duidelijker, daar zie je de punten voor zowel vechten als wel voor onderhandelen, de oplossing zou kunnen zijn om de punten gewoon overal te tonen, waarom hiervoor niet is gekozen is niet duidelijk.
 
Laatst bewerkt:

nietje52

Actief lid
Het is een beetje verwarrend inderdaad en dat komt eigenlijk omdat de punten niet worden getoond, als je gaat onderhandelen worden deze wel getoond maar kies je voor vechten dan krijg je wel punten maar worden dus niet getoond ( ik bedoel hier dan het scherm waar je de keuze maakt vechten/handelen ).
Kijk je na het gevecht naar het totaal aantal punten wat je hebt dan kun je zien dat er wat is bij gekomen.
Bij een grote ontmoeting is het duidelijker, daar zie je de punten voor zowel vechten als wel voor onderhandelen, de oplossing zou kunnen zijn om de punten gewoon overal te tonen, waarom hiervoor niet is gekozen is niet duidelijk.
Bij het vechten wordt het na het gevecht getoond.
Bovenin de popup.
 

Seconddream

Actief lid

Er is wat verwarring daarom maakte ik een kort filmpje ter verduidelijking, het gaat dus om kasteelpunten die je kunt verdienen, ze worden bij gevechten niet getoond ( je krijgt ze wel ) en bij onderhandelen worden ze vooraf getoond.
Ik noemde eerder "grote ontmoetingen" en was daarmee in de veronderstelling dat het bij GE ook zo was maar dat is niet (meer) het geval.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Bij het eerste gevecht in jouw filmpje zie ik bij het resultaat prima +12 kasteelpunten staan linksboven.
 

Wildstorter

Actief lid
Even rekenen brengt het volgende aantal punten:
- onderhandel per week (7x240) : 1.680
- gevechten per week (7x240) : 1.680
- dagelijkse kist 7 dagen streak: 235
- dagelijkse uitdaging (7x100): 700
- dagelijkse uitdaging streak: 700
- Ge niv 1 ontmoetingen (15x4): 60
- Ge niv 2 ontmoetingen (30x4): 120
- Ge niv 3 ontmoetingen (45x4): 180
- Ge niv 4 ontmoetingen (15x4): 240

Totaal per week aan punten (als je iedere dag alles doet): 5.595

Dan kun je in een jaar tijd 52x5.595 = 290.940 punten behalen, precies voldoende voor niveau 11 van het kasteel.

Maar dan komt het; voor de overige 4 niveaus ben je 2,5 jaar bezig op deze manier!
Nu snap ik dat het met kopen van diamanten een stuk sneller gaat en dat zal ook zeker wel de opzet zijn dus voor mij hoeft dat aantal niet aangepast te worden. Maar is er een mogelijkheid om het huidige niveau 15 op te schroeven naar niveau 20 en dan 5 niveaus er tussenin te doen? Dan heb je nog een beetje het idee dat je vooruit gaat in plaats van stilstaan omdat je de snelheid van de eerste 11 niveaus nooit meer gaat halen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Ik heb liever 110 levels, en elk 10e level is een van de beloningen al een mooier kasteel dan meerdere beloningen in één keer. Zoals je schrijft, dan heb je nog het idee dat je vooruit gaat.
 

Wildstorter

Actief lid
Screenshot_61.png


Kun je ook ergens je voortgang zien? Nu heb ik in alle haast dat scherm weg geklikt na het openen maar geen idee of ik al bijna op de 7 dagen zit of juist niet.
 
Wat maakt dat uit. Je zult toch iedere dag moeten innen om te voldoen aan de eisen. Als je ook iedere dag de dagelijkse opdracht afwerkt, kun je daar kijken hoever je bent. Dat loopt dan 1 op 1.
 

Wildstorter

Actief lid
Wat maakt dat uit. Je zult toch iedere dag moeten innen om te voldoen aan de eisen.

Je kan de dagelijkse kist maar 1x per dag open maken, als ik dan uitreken dat ik bijvoorbeeld aanstaande zondag net de beloningskist kan openen nadat ik alles gedaan heb dan wacht ik daarmee totdat het kasteel een niveau omhoog is. Scheelt toch weer wat FP en goederen namelijk.

Als je ook iedere dag de dagelijkse opdracht afwerkt, kun je daar kijken hoever je bent. Dat loopt dan 1 op 1.
Ja dan wel maar het kasteelsysteem is gestart tussen mijn 5e en 6e dagelijkse opdracht in dus die lopen niet gelijk, Daarnaast zal je vaker een dagelijkse opdracht missen dan dat je die kist niet open maakt waardoor het slechts korte tijd gelijk zal lopen.

Als het mogelijk is om je reeks te laten zien bij het openen dan zal het ook niet zo'n probleem zijn om dat bij een mouse-over actie ook te laten zien lijkt me. Dus voor mij maakt het uit en voegt het meer toe dan het ! wat er nu bij staat als je een gevecht hebt gedaan. Wil je verbeteren dan heb je feedback nodig en daar is dit topic voor bedoelt dacht ik, vandaar mijn vraag of het kan ;-)
 
Bovenaan