Gildestrijdperken discussie

DarthRonin

Actief lid
Ik vind GS een leuke toevoeging aan het spel, maar begin er mij toch aan te ergeren dat we bijna constant tegen dezelfde gildes moeten vechten. Als er dan 2 gildes samen werken, dan is het zo dat je soms 3 rondes bijna niets kunt, daar is totaal niets leuks aan.
Gildes worden vasgezet op de kaart waardoor ze 4 uur niets kunnen en 4 uur later neemt de 2e gilde deze sectoren waardoor je weer 4 uur niets kunt.

Dat hoeft helemaal geen samenwerken te zijn, dat kunnen ook gewoon 2 heel actieve gildes zijn die gewoon sneller/beter/sterker zijn dan de rest en de hele tijd stuivertje wisselen omdat ze proberen elkaar te verslaan.

Ik zie wel vaker dat dit wordt gezien als samenspelen terwijl ik dat er op dat moment absoluut niet in zie.
Moeten gildes dan opzettelijk niet hun best doen om te voorkomen dat anderen gaan denken dat ze samenwerken?
Ik zie het op meerdere werelden gebeuren in de diamant groepen, gewoon een aantal gildes die de zwakkere broeders onder de voet lopen in hun poging eerste te worden of gewoon te profiteren van de beloningen die te halen zijn voor individuele spelers.
Daarom ook dat je zo vaak frustratie ziet, spelers die geen gevechten kunnen doen vanwege de slotjes en vervolgens gaan klagen dat ze niks kunnen doen/verdienen.
Volkomen begrijpelijk, maar nog geen bewijs van samenwerking.
 

*oele*

Lid
Het zijn inderdaad elke keer de zelfde gildes waar je tegen moet.
Ook denk ik als ik spreek van wereld A er te veel Dia gildes zijn op dit moment.
Gebeurt vaak dat je geen strijdt hoeft te leveren omdat deze gildes nauwelijks iets doen.

Advies zou zijn:

1. Nieuwe divisie verzinnen waardoor er weer meer strijdt geleverd kan worden.
2. Maar waarschijnlijk lastig en server technisch misschien wel zwaar is dat je GS kan spelen tegen gildes van andere werelden.
 

DarthRonin

Actief lid
Een nieuwe/hogere divisie maken zorgt op termijn ook weer voor dezelfde situatie.
Die sterkste gildes gaan in die nieuwe divisie ook weer hetzelfde te werk en de zwakkere gildes gaan ook daar weer klagen.
Zeker nu iedereen beter weet hoe het spelletje werkt en welke trucjes er zijn dan bij release.

Maar ik heb iets opgevangen over het verliezen van je voortgang als je een sector op 159/160 laat staan?
Geen idee hoe dat zit verder, heb er geen aankondiging van gevonden op Beta.
 

Fairplayunited

Nieuw lid
Helemaal met nyoko eens over de indeling van de gs poules

Het zou net als in het voetbal moeten zijn, de sterkste gildes zitten in pot 1 en kunnen dus niet in dezelfde poule gezet worden, maar dat zal technisch misschien moeilijk zijn
 
Ik herken het probleem, wij hebben dat op E. ook. De kracht van het gilde wordt gevormd door het aantal spelers en het level van hun gevechtsgebouwen c.q. aanval/verdediging. Je zou de indeling in de het level daarop moeten baseren. Zodat je als 25 man gilde niet tegen een 70 man gilde moet spelen met een tiental heel hoge spelers simpel omdat je de vorige ronde in jouw poel heel aardig gedaan hebt. Dat red je nooit. Ons gilde wiebert daardoor de hele tijd heen en weer en de gilde leden verliezen de lol in het spel als we twee maal achtereen volkomen klem gezet worden met slotjes. een andere oplossing zou kunnen zijn dat de slotjes korter gaan duren naarmate je hoger in de poul staat. Dat geeft de kleinere gilden met minder vechtkracht meer kans om uit de impasse te komen.
 

DOmer

Nieuw lid
@DarthRonin Hoeft niet samenwerken te zijn. Er zijn verschillende gildes die het spelletje zo spelen. Ze laten hun sectoren op scherp staan totdat de andere gilde hun sectoren heeft gepakt (zo kan er optimaal gebruik gemaakt worden van belegeringskampen om de sectoren in te nemen). En dan is er misschien niets afgesproken tussen die gildes, maar zo spelen ze het spelletje, en alle andere gildes zijn er de dupe van. Zelfs andere grote gildes komen niet aan de bak. Bij FOE zullen ze er toch iets moeten op vinden of ze gaan enkel nog de grote gildes overhouden die het spelletje in GS zo spelen. Ze laten FOE meer evolueren naar vechten maar dan enkel voor de happy few. De rest geeft er gewoon de brui aan om te vechten, en na een tijd stoppen ze met FOE.
De slotjes korter maken denk ik niet dat zal helpen. Dan kunnen die grotere gildes gewoon meer van sector wisselen en meer gevechten doen.
Misschien is het een oplossing om het aantal kampen op een sector te beperken. Dat er maar maximum 2 kampen of 1 kamp op een sector gezet kan worden. Op deze manier kunnen de grotere gildes niet de hele dag van sector wisselen want het uitputtingsniveau stijgt sneller. Andere gildes gaan dan ook meer aan het spel kunnen meedoen.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk komen er steeds meer gilden in diamant en zal er vanzelf meer gemixt worden. Daarbij worden de kleinere ook steeds groter en beter. Ik denk dat daar de focus op moet liggen in plaats van of de grote samenwerken.
Wij spelen bij Genesis per GSP en houden altijd de LOL er voor iedereen in. Ook is GSP niet het enige wat FoE is en er zitten velen elementen in waar je heel veel plezier uit kan halen. Om te zeggen dat je stopt, omdat je niet verder komt in GSP is iets wat makkelijk op te lossen valt. Join een Gilde die je helpt groeien en waar je uiteindelijk in GSP ook verder komt ;)
 

=Hec=

Lid
Het moge inmiddels duidelijk zijn, dan het niet random is wie er als tegenstander komt in GS. Ik heb ook al een bevovan support hieromtrent... ze bepalen de tegenstanders aan de hand van het is nummer van de gildes. Dus op volgorde van oprichting.
 
De Gildestrijdperken zijn een heel leuke toevoeging op FOE geweest.
Helaas wordt het nu finaal doodgemaakt door de indeling.
De Diamanten divisie is veel te groot geworden met te veel gildes die daar niets te zoeken hebben.
Dat is niet leuk voor hun want ze zijn niet tegen de heftige strijd opgewassen maar ook niet voor de topgildes die daar mee ingedeeld worden.
Wij zitten nu voor de 2e keer in zo een poule waar eigenlijk bijna niemand anders vecht. Zo wordt de spelplezier van de actieve spelers totaal vernietigd, GSP wordt niet meer leuk gevonden en het spel wordt saai, spelers taaien af van FOE.
Dat kan niet het bedoeling zijn.
Een idee zou zijn om Diamant te verkleinen, of een extra divisie toe te voegen.
Een andere optie zou zijn om net als bij de Gilde Expedities, Gildestrijdperken tussen alle werelden mogelijk te maken.
Er moet hoe dan ook iets veranderen als Inno de actieve spelers wil behouden.
 

Wildstorter

Actief lid
Nou die haken echt niet af hierdoor, genoeg andere onderdelen om je mee bezig te houden. Als er nu een gelijkwaardig alternatief zou zijn wellicht ja maar dit spel in deze opzet is uniek.
Er wordt al zo lang geroepen dat veel spelers stoppen en sommige doen het ook. Daar staat dan weer tegenover dat er ook veel nieuwe spelers bij komen.

Er is een categorie voor ideeën en suggesties toch?
 

nietje52

Actief lid
Je hebt inderdaad wel eens ene seizoen waar je de enige gilde bent die lekker door kan knokken en dan moet je hopen dat er af en toe een zone wordt afgenomen zodat je weer iets te vechten hebt.
Maar vorig seizoen waren we met 4 sterke gilden in 1 poule en dan is het ook dik strijden voor wat gevechten hoor.
 

DarthRonin

Actief lid
Ik geloof er helemaal niets van dat ook maar iemand stopt omdat GSP niet goed werkt.
Iedereen die zegt dat ze stoppen omdat GSP niet werkt kan gewoon stoppen met GSP en speelt vervolgens nog steeds hetzelfde spel als voor de invoering van GSP.
Dit laat mij zien dat er een andere reden is.

Ze stoppen omdat ze FoEmoe worden doordat ze vanwege GSP ineens teveel online (moeten) zijn.
Ze stoppen omdat ze het spel allang zat zijn en GSP is de druppel omdat het teveel tijd kost.

De tijd die het kost om GSP te spelen is naar mijn idee de belangrijkste reden dat mensen stoppen en niet de "problemen" met vastgezet worden.
Zeker voor degene die leiding zijn gaat er veel tijd in zitten.

Ik speel op de meeste werelden gewoon geen GSP omdat het me teveel tijd kost.
Ben op die werelden dus ook lid van gildes die geen eisen stellen en als er wel eisen komen zoek ik wel een ander gilde zonder eisen.

Problemen met GSP de schuld geven van het stoppen van spelers gaat er bij mij dus niet in, dat zijn allemaal smoesjes van die personen.
Ik gok dat de klachten meer komen van spelers die van mening zijn dat ze gewoon niet genoeg kunnen meppen en ik geloof er niks van dat die personen vervolgens stoppen met FoE, die zoeken wel een gilde waar ze wel genoeg kunnen meppen.
 

nietje52

Actief lid
Problemen met GSP de schuld geven van het stoppen van spelers gaat er bij mij dus niet in, dat zijn allemaal smoesjes van die personen.
Ik gok dat de klachten meer komen van spelers die van mening zijn dat ze gewoon niet genoeg kunnen meppen en ik geloof er niks van dat die personen vervolgens stoppen met FoE, die zoeken wel een gilde waar ze wel genoeg kunnen meppen.

Het kan elk gilde overkomen om in een poule te komen met alleen maar zwakke gilden.
Dan mep je op donderdagochtend de hele kaart grijs en vervolgens ben je afhankelijk van die andere gilden om eens wat te pakken en dan heb je met 80 man 160 gevechten te verdelen.

Verder ben ik het eens met je post, ik geloof ook niet dat er mensen stoppen vanwege GSP die voor de invoering het spel al niet zat waren en nog even zijn gebleven voor die nieuwe onderdeel.
 

jovayana

Actief lid
Diegenen die klagen dat het niet leuk is voor actieve spelers moeten zich eens afvragen waarom die andere gildes bijna niets doen als ze tegen twee slokoppen in de indeling zitten, die zogenaamde actieve spelers ( het is niet omdat anderen minder in GS doen dat ze niet actief zijn) kijken alleen maar naar het punten sprokkelen voor eigen rangschikking en gunnen andere gildes niets op de kaart.
Als ze wat slimmer zouden zijn en de andere gildes tenminste de sector voor hun HQ laten waar ze dan met 1 kamp ofzo telkens rondom kunnen slaan dan kunnen zij om de 4u gewoon terug pakken en gevechten doen, nu blokkeren ze alles en laten sectors op 159/160 staan en dan klagen dat de andere gildes niet actief zijn hahaha.
En dat ze niet komen zeuren over het gildebelang want de beloningen voor plek 1 tot 8 staan vast of je nu 1 bent met 500 gevechten of 1 met 50.000 gevechten , dus dat klagen is gewoon uit egoïstisch eigenbelang.

btw: op de beta bij de spoilers gezien dat er een nieuw kaart in de maak is en ook een nieuw gebouw bijkomstig of ter vervanging van erestandbeeld dat iedereen die GS doet wel in overvloed heeft nu.
 
Laatst bewerkt:
Is idd regelmatig gewoon saai. Komt een sector vrij en meteen een minuutje later staat die op 159. Daar blijft die dan weer staan.
Dit zijn vooral gildes die 24uop24 online ziin met meerdere .
Heeft niets te maken dat iemand beter is maar vooral omdat ze elk moment van de dag online zijn.

Gemiddeld zijn er altijd 2 gildes die bijna helemaal niets kunnen doen. We stonden net nog met 4 klaar tot een slotje weg ging maar waren alweer te traag . Met 4 is dus niet genoeg.

Beter zou zijn in plaats van 7 nu maximaal 5 gildes op de kaart. Beetje meer ruimte en groepen een beetje meer opgedeeld dit zal de andere toch een beetje de kans geven een sector of een paar sectoren meer te kunnen innemen.

Ik vecht niet om te winnen daar wel vooral voor persoonlijke beloningen .
Dan is het spijtig da je bijna nooit wat kan doen
 

blafke

Actief lid
Is idd regelmatig gewoon saai. Komt een sector vrij en meteen een minuutje later staat die op 159. Daar blijft die dan weer staan.
Dit zijn vooral gildes die 24uop24 online ziin met meerdere .
Heeft niets te maken dat iemand beter is maar vooral omdat ze elk moment van de dag online zijn.

Gemiddeld zijn er altijd 2 gildes die bijna helemaal niets kunnen doen. We stonden net nog met 4 klaar tot een slotje weg ging maar waren alweer te traag . Met 4 is dus niet genoeg.

Beter zou zijn in plaats van 7 nu maximaal 5 gildes op de kaart. Beetje meer ruimte en groepen een beetje meer opgedeeld dit zal de andere toch een beetje de kans geven een sector of een paar sectoren meer te kunnen innemen.

Ik vecht niet om te winnen daar wel vooral voor persoonlijke beloningen .
Dan is het spijtig da je bijna nooit wat kan doen

Inderdaad het hele probleem is gewoon dat achterlijke lineaire kostprijsmodel. De 30ste sector innemen kost niet één eenheid of goedje of whatever meer dan de eerste innemen. Het slotje op de 30ste sector blijft even lang staan als op de 1ste. En dat is poepsimpel opgelost : laat de kostprijs voor het veroveren van een sector exponentieel oplopen met het aantal sectoren die op de kaart reeds in bezit zijn. Eerste sector kost (b.v niveau diamant) 160 gevechten, tweede kost er 176, derde kost er 192, en zo telkens 10% erbij. Laat de duurtijd van een slotje op een nieuw verworven sector exponentieel afnemen met het aantal sectoren reeds in bezit. De parameters van zo'n mechanisme kunnen perfect getuned worden zodat zelfs de oceans en de DI's nooit nog heel de week lang heel de kaart kunnen vastzetten. Aan de einduitslag zal het weinig veranderen (hoeft ook niet), maar er kan dan tenminste beter gegarandeerd worden dat iedereen per definitie zijn kans gaat hebben om toch wat te doen.

Verder zijn er inderdaad te weinig divisies en teveel gildes die door dat achterlijke ranking systeem bij mekaar geduwd worden in diamant. Wat nu diamant is (5 poules van elk 7 of 8 gildes) zouden eigenlijk 3 divisies moeten zijn : Hoogste afdeling voor de hoogste 8 gildes, één niveau daaronder voor de 16 volgende (2 poules dus), en nog één daaronder voor de gildes die daarachter komen. Volgens een ranking systeem dat continu rekening houdt met de werkelijke sterkte van de gildes in kwestie. Dus niet zoals nu waar je zelfs als +- sterke gilde nog de pech kunt hebben van op de kaart tussen Ocenas en DI geprangd te zitten en je al op voorhand weet dat je laatste gaat zijn en daarom terugzakt naar platina (waar je dan uit frustratie de volgende ronde dan weer zelf alles en iedereen onder de voeten loopt).
 

blafke

Actief lid
(Niet dat ik me de illusie maak dat er iets aan gaat veranderen want dat betekent werk voor de programmeurs hé en dat is blijkbaar toch een probleem.)
 
Bovenaan