Ik zak alleen maar in ranking

FOERJD

Lid
Snapt iemand waarom ik alleen maar zak in ranking, wat ik ook doe.

Zit asteroidengordel en heb onderzoek en werelden uitgespeeld.

Was 400 nu 1157 of zo
 
Het voltooien van onderzoek en werelden op continentenkaart neem ik aan? dat is niet het enige at je ranking bepaald. Dus denk dat je minder goede gebouwen hebt staan met minder level, minder vecht etc. Ik weet niet, maar denk dat je misschien naar astroiden gesprint bent?
 

nietje52

Actief lid
De nummer 400 op Cirgard heeft 167 miljoen punten.
Jij hebt 66 miljoen punten.
Ik denk dat je verkeerd hebt gekeken en dat je eerst 4000 was en nu flink bent gestegen.
 

FOERJD

Lid
De nummer 400 op Cirgard heeft 167 miljoen punten.
Jij hebt 66 miljoen punten.
Ik denk dat je verkeerd hebt gekeken en dat je eerst 4000 was en nu flink bent gestegen.
Ja, maar ook de laatste tijd zak ik alleen maar, van 900 naar 1157 ????
 

FOERJD

Lid
Het voltooien van onderzoek en werelden op continentenkaart neem ik aan? dat is niet het enige at je ranking bepaald. Dus denk dat je minder goede gebouwen hebt staan met minder level, minder vecht etc. Ik weet niet, maar denk dat je misschien naar astroiden gesprint bent?
Nee, echt niet speel dit al behoorlijk lang
 

nietje52

Actief lid
Ja, maar ook de laatste tijd zak ik alleen maar, van 900 naar 1157 ????
Oh nu is het 900?
De #900 van Cirgard heeft 84 miljoen punten dus daar heb je ook niet gestaan.
Ik denk dat je een beetje aan het jokken bent.
Wat wil je nu eigenlijk precies van ons en/of van de moderators?
 

FOERJD

Lid
Oh nu is het 900?
De #900 van Cirgard heeft 84 miljoen punten dus daar heb je ook niet gestaan.
Ik denk dat je een beetje aan het jokken bent.
Wat wil je nu eigenlijk precies van ons en/of van de moderators?

Hou toch op met je joken onzin. Wat ik zeg klopt gewoon en ik snap het niet. Niet heel lang geleden, 2 maanden of zo, stond ik 900 en heb ooit ranking 400 of zo iets gehad jaar geleden of zo. Ik doe schijnbaar iets fout, de vraag is wat.
En je ranking valt niet te missen staat links boven in, valt nogal op zou ik zeggen.

Dus wat ik wil is; suggesties en/of ideen waarom ik in ranking alleen maar zak. Meer niet

Bijvoorbeeld, ik heb wel eens met iemand in een gilde gezetten die lager stond dan ik. Die heeft nu ineens al zijn GG op alles niveau 100, hoe krijg je dat voor elkaar. Toen ik hem vroeg, zei hij dan moet je Arc even snel naar niveau 80 spelen. Maar hij zei niet HOE je dat even snel doet ?????
 
Laatst bewerkt:

Felair

Actief lid
Ik heb geen idee wat voor ranking je bedoeld maar de algemene ranking speler ranking op wereld C kan je in ieder geval nooit zo hoog hebben gestaan zover ik kan inschatten, dit is het verloop van je punten:
1617530132989.png


Kun je zelf ook bekijken op https://foestats.com/nl/nl3/players/profile/?server=nl3&world=Cirgard&id=514340

Verder grootse gebouwen levelen zoals je Arc kost je FP en dit kan je verdienen op meerdere manieren, denk aan plunderen, snipen, gildestrijdperken, gilde expeditie, events spelen, en dan vergeet ik vast nog wel een aantal dingen.
En een gilde zoeken waar ze je willen helpen en dingen kunnen uitleggen scheelt een hoop.

Deze youtube kanalen vind ik zelf ook wel aardig(in willekeurige volgorde):

 

Pjotr.

Lid
Je zakt in ranking, omdat er leden onder je staan die veel aktiever spelen dan jij. Op een gegeven moment gaan die jou dus voorbij in punten, zodat jij in ranking zakt.
Als je een weekje niets doet, zal je zien dat je een paar plekken lager staat.

Je zal dus meer aktief moeten worden in het verzamelen van punten.
Heel veel punten in dit spel zijn te verdienen door te vechten. Als ik zo naar je stadje kijk, vecht jij niet veel. Nou dan komen er ook niet veel punten binnen.

Verder kan je zelfs in punten zakken, door gebouwen af te breken. Elk gebouw staat voor een aantal punten. Dat geld voor alle gebouwen, speciale gebouwen en GG. Ik had eens ooit een zadenkluis op level 60 ofzo. Die had ik toch niet nodig, ik gooi het ding weg en patsboem ik zakte wel 100 plekken.

Dus wil jij meer punten, ga dan vechten, breng echter eerst je arc naar 80, dan zeus, cdm, dom en terracotta naar 80, en je zal zien dat je weer stijgt in de ranking. Zeker als je alle buren aanvalt en hun beste gebouwen weet te pluderen, en door het kapen van hun GG.
 

FOERJD

Lid
Hoe in hemelsnaam krijg je al die GG binnen redelijke termijn, 1/2 jaar, naar alles niveau 80. Arc, zeus, cdm, dom en terracotta.
Dat kost toch heel veel tijd en met verzamelen van die blauwdrukken en waarbij je een niveau omhoog speelt gaat ook niet eenvoudig, bij ruilen krijg je heel vaak stukjes terug die je al hebt. Vaak genoeg vier of vijf keer geruild en nog steeds hetzelfde aantal open vakjes
 

FOERJD

Lid
Je zakt in ranking, omdat er leden onder je staan die veel aktiever spelen dan jij. Op een gegeven moment gaan die jou dus voorbij in punten, zodat jij in ranking zakt.
Als je een weekje niets doet, zal je zien dat je een paar plekken lager staat.

Je zal dus meer aktief moeten worden in het verzamelen van punten.
Heel veel punten in dit spel zijn te verdienen door te vechten. Als ik zo naar je stadje kijk, vecht jij niet veel. Nou dan komen er ook niet veel punten binnen.

Verder kan je zelfs in punten zakken, door gebouwen af te breken. Elk gebouw staat voor een aantal punten. Dat geld voor alle gebouwen, speciale gebouwen en GG. Ik had eens ooit een zadenkluis op level 60 ofzo. Die had ik toch niet nodig, ik gooi het ding weg en patsboem ik zakte wel 100 plekken.

Dus wil jij meer punten, ga dan vechten, breng echter eerst je arc naar 80, dan zeus, cdm, dom en terracotta naar 80, en je zal zien dat je weer stijgt in de ranking. Zeker als je alle buren aanvalt en hun beste gebouwen weet te pluderen, en door het kapen van hun GG.
Je hebt wel gelijk waarschijnlijk, maar dat vechten ben ik op uitgekeken. Elke keer hetzelfde
 

Pjotr.

Lid
Tja maar alleen met vechten haal je veel punten. Als alternatief kan je veel goederen produceren in je kolonie en deze in de gildekas storten, maar dat gaat natuurlijk stukken langzamer.

Wat betreft het "vechten" , dat is niet veel anders dan de rest van het spel: hersenloos geklik. Waarbij ik er natuurlijk wel vanuit ga dat je alleen maar op automatisch klikt. Zelf zou ik niet meer weten hoe het slagveld eruit ziet. Gewoon klikkerdeklikkerdeklik, 30 "gevechten" per minuut. Zo had ik in de laatste 24 uur bijna 1 miljoen punten bijeengeraapt.
 

FOERJD

Lid
Tja maar alleen met vechten haal je veel punten. Als alternatief kan je veel goederen produceren in je kolonie en deze in de gildekas storten, maar dat gaat natuurlijk stukken langzamer.

Wat betreft het "vechten" , dat is niet veel anders dan de rest van het spel: hersenloos geklik. Waarbij ik er natuurlijk wel vanuit ga dat je alleen maar op automatisch klikt. Zelf zou ik niet meer weten hoe het slagveld eruit ziet. Gewoon klikkerdeklikkerdeklik, 30 "gevechten" per minuut. Zo had ik in de laatste 24 uur bijna 1 miljoen punten bijeengeraapt.
Er valt niet veel te vechten; continenten kaart uitgespeeld. Gilde strijdperk komt heel snel met tegenstanders met 350% plus bonus, ik heb slechts 180%, dus das gauw over en uit. En veel buren zijn sterker
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Er valt niet veel te vechten; continenten kaart uitgespeeld. Gilde strijdperk komt heel snel met tegenstanders met 350% plus bonus, ik heb slechts 180%, dus das gauw over en uit. En veel buren zijn sterker
Nou dan is er maar 1 goede raad, zorg dat je GG's waar je aanval/def bonus van krijgt eens omhoog gaan.
Klinkt steeds meer als een sprint door tijdperken en onderweg niet eens de basis bijgehouden, in Astroïde zitten en 180 % aanval is gewoon iets om je voor te schamen.
 

nietje52

Actief lid
Hoe in hemelsnaam krijg je al die GG binnen redelijke termijn, 1/2 jaar, naar alles niveau 80. Arc, zeus, cdm, dom en terracotta.
Dat kost toch heel veel tijd en met verzamelen van die blauwdrukken en waarbij je een niveau omhoog speelt gaat ook niet eenvoudig, bij ruilen krijg je heel vaak stukjes terug die je al hebt. Vaak genoeg vier of vijf keer geruild en nog steeds hetzelfde aantal open vakjes

Als je in een beter gilde zit heb je waarschijnlijk medespelers die je kunnen helpen door 1.9 te storten.
Als je dan eerst je Arc naar 80 brengt kun je zelf ook je gildeleden gaan helpen door 1.9 te storten zonder daar op te verliezen en dan komen de blauwdrukken vanzelf.
 

FOERJD

Lid
Nou dan is er maar 1 goede raad, zorg dat je GG's waar je aanval/def bonus van krijgt eens omhoog gaan.
Klinkt steeds meer als een sprint door tijdperken en onderweg niet eens de basis bijgehouden, in Astroïde zitten en 180 % aanval is gewoon iets om je voor te schamen.
Nou schamen doe ik me niet hoor, tís maar een spelletje. Maar vroeg me af waarom ik zak
 
Nou dan is er maar 1 goede raad, zorg dat je GG's waar je aanval/def bonus van krijgt eens omhoog gaan.
Klinkt steeds meer als een sprint door tijdperken en onderweg niet eens de basis bijgehouden, in Astroïde zitten en 180 % aanval is gewoon iets om je voor te schamen.
Hoeveel aanvalsbonus is dan ongeveer normaal per tijdperk?
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Hoeveel aanvalsbonus is dan ongeveer normaal per tijdperk?
Ik hanteer geen vast percentage maar als ik op F kijk waar ik week voor het event naar Koloniaal gegaan ben met Zeus level 10, Dom van Aken level 7 en CdM level 4. Een paar eventgebouwen en dan kom ik aan 131% aanval/verdediging aanval 127%.
Zet dat af tegen een speler welke maar 180% aanval heeft terwijl deze in Astroïdengordel speelt.
 

Pjotr.

Lid
Het is een spelletje. En eenieder speelt dat op zijn eigen manier. Foer heeft de nadruk gelegd op zo snel mogelijk door de tijdperken. Niets mis mee, behalve dat hij nu niet veel meer kan, en het spel verder heeft uitgespeeld. Hij zal nu dus ook blijven zakken in ranking.
Gelukkig komt er deze maand weer een tijdperk bij, kan je tenminste nog een keertje.

Verder zou je nieuwe doelen kunnen stellen, zoals lid worden van een gilde met 1.9 boost, want zonder dat krijg je inderdaad je gebouwen niet snel omhoog.
Maar als je het zonder -automatisch- vechten wil doen, dan zou ik zeggen, je bent klaar met dit spel. Of je kan op de andere werelden beginnen, en het dan helemaal anders doen. Zo had ik in de middeleeuwen mijn arc al op level 80, en met koloniaal zatten al mijn gevechtsgg ook op level 80. En constant heb ik aan mijn aanval gewerkt. Nu zit ik op 1350% aanval en 700% verdediging. Is wel redelijk relaxed moet ik zeggen.
 

SonnyWeg

Actief lid
Hoeveel aanvalsbonus is dan ongeveer normaal per tijdperk?

Er zijn geen "regels" wat dat betreft, Maar als je ongestoord wilt kunnen vechten moet je toch rond de 150 tot 170 in kol hebben en dit uitbouwen naar minimaal 400 tot 450 (nog steeds minimaal) in TK. De regel die altijd blijft gelden is: hoe hoger, hoe beter
 
Bovenaan