Gildestrijdperken discussie

squirrel

Actief lid
Na vele seizoenen kan ik ook beamen dat het (vaak) afbouwen meer dia's kost dan oplevert ;) getuige mijn dia voorraad :) maar heb ik er voor over... dankbaarheid richting gilde waar je zoveel hulp van krijgt

(Arvahall bij Ancients dit seizoen)
 
Waar ik mij al enige tijd aan stoor is dat je op pc niet kan uitzoomen in GS, wat in de app wel kan. De app is daardoor overzichtelijker om GS te spelen. Kan het op PC ook ingevoerd worden?
 

BPCastellano

Actief lid
Inno, inno, Innoogames.....een gratis tip voor jullie aangezien jullie dat inzicht niet lijken te bezitten: er zitten op E best veel gildes in diamant met weinig leden. Waarom die gildes niet bij elkaar indelen? Nu worden die gildes vaak bij de gildes met veel leden geplaatst. Ik vind het maar een domme bedoeling zo.

Op zich komt het mij wel goed uit door mijn vakantie, daar niet van. Maar toch. Rare keuzes als je het zoveel leuker kunt maken.
 
Veel of wijnig leden ze zijn toch sterk genoeg om in diamant te geraken.
En waarom zijn minder leden in je gilde.
Wil toch zeggen dat die andere gilde iets doet wat beter is dan bij jullie.

Wat wel lastig is in diant is dat de kaart eerder te klein is voor 7 gildes.

Vele kunnen amper iets doen omdat konstand bijna alle sectoren een slotje op staat .
 

BPCastellano

Actief lid
Veel of wijnig leden ze zijn toch sterk genoeg om in diamant te geraken.
En waarom zijn minder leden in je gilde.
Wil toch zeggen dat die andere gilde iets doet wat beter is dan bij jullie.

Wat wel lastig is in diant is dat de kaart eerder te klein is voor 7 gildes.

Vele kunnen amper iets doen omdat konstand bijna alle sectoren een slotje op staat .

Er zijn heel veel gildes met niet enorm veel leden. Beetje de status van E al een poos.

Oke, zal wel toeval zijn denk ik, maar deze ronde is lekker hoor. Allemaal gildes met 25-45 leden. Slechts een gilde met meer dan 70 leden maar die presteren niet bijzonder, met alle respect. Echt leuk zo. Iedereen kan lekker veel rammen. Gaat er gemoedelijk aan toe. I love it.
 

DOmer

Nieuw lid
GS is een leuke toevoeging maar de laatste maanden wordt het toch minder leuk. Ik zit in een middelgrote gilde die tussen diamant en platina zit. In platina zijn de meeste gildes te "zwak" waardoor we bijna de hele kaart makkelijk kunnen pakken (wat ook niet leuk is). En in diamant zitten gildes die deals met elkaar afsluiten (wat mag) om de sectoren van elkaar te veroveren en de kampen te laten staan.. Hierdoor zit de kaart het grootste deel van de tijd op slot. En die verovering gaat zo snel dat zelfs andere grote gildes geen kans hebben om sectoren in te nemen. Hierdoor zitten de andere gildes enkel in ring 4. Wat het spelplezier dus zeker niet ten goede komt. Na een tijdje neemt de interesse in GS gewoon af.
GS draait om gevechten doen, of je nu plaats 1 of 6 haalt met je gilde maakt niet uit. Veel verschil tussen de beloningen zit er toch niet. En zoals hier al eerder gezegd is, je kan je stad niet vol erestandbeelden zetten. Als je dus online komt en je kan weeral geen gevechten doen, dan is de fun er vlug af en haak je af voor GS.
- Anders moet er een extra divisie gemaakt worden waar enkel de 7 beste gildes op 1 map vechten of maximum 12 gildes op 2 mappen. Zo worden de extreme gildes eruit gefilterd en kunnen de andere gildes toch nog wat plezier beleven aan GS. Ofwel de huidige selectie toch veranderen dat er maar maximum 2 mappen in diamant zijn.
- Of waarom niet de kosten voor het zetten van gebouwen (goederen en diamanten) gradueel verhogen. Elk gebouw dat een gilde zet, kost meer en meer. Op die manier kan het spelletje waarbij 2 gildes de hele kaart blijven innemen niet blijven duren en zullen andere gildes ook wat sectoren kunnen veroveren.
 

Graecus 002

Actief lid
- Anders moet er een extra divisie gemaakt worden waar enkel de 7 beste gildes op 1 map vechten of maximum 12 gildes op 2 mappen. Zo worden de extreme gildes eruit gefilterd en kunnen de andere gildes toch nog wat plezier beleven aan GS. Ofwel de huidige selectie toch veranderen dat er maar maximum 2 mappen in diamant zijn.

Dit lijkt me een goed idee. Vaak zijn er een paar gildes die er echt bovenuit steken, waardoor de spelers in die gildes moeite hebben om gevechten te doen omdat er te weinig tegenstand is. Ikzelf geraak bv. vandaag niet aan mijn max haalbare uitputting, waardoor ik gevechten misloop. Het zou leuk zijn als er maar 16 gildes ofzo in diamant kunnen (of in een extra, hogere klasse), zodat de top altijd kan blijven strijden.
 

DarthRonin

Actief lid
Als je de 7 beste gildes bij elkaar zet zal de helft wellicht nog gaan klagen dat ze niks meer kunnen.
Op de meeste werelden zijn toch maar een drietal gildes die er dusdanig bovenuit steken dat ze de hele kaart in kunnen nemen.
Heb op meerdere werelden regelmatig gezien dat je ergens de hele ronde amper van je HQ weg bent geraakt en dan toch 3e staat op het einde.

Ik ben er ook al een tijdje klaar mee, het kost gewoon teveel tijd om dagelijks al die gevechten te doen.
En als ik dan ook nog moet gaan timen dat ik online moet komen als er een slotje vrij komt om kans te maken om wat te doen omdat alle sectoren op de kaart op slot zitten, dan is het wat mij betreft de moeite gewoon niet meer waard.
Het levert zoveel op, maar toch....er gaat voor mij stiekem gewoon teveel tijd in zitten....
 

DOmer

Nieuw lid
Of misschien het de slots per sector beperken tot maximum 1. Op die manier zal het aantal belegeringskampen beperkt zijn waardoor er nooit meer gratis gevechten zijn en het innemen van elkaars sectoren niet kan blijven doorgaan. Ik weet wel niet of dit heel veel effect gaat hebben.
Of het aantal belegeringskampen dat een gilde kan zetten beperken. bv tot 5 op de map. Of per GS tot een stuk of 20.

@DarthRonin dat eerste is misschien wel waar. Maar nu komen zoveel gildes in diamant terecht dat veel gildes GS niet meer fijn vinden. Als er maar een beperkte selectie naar diamant gaat, hebben de meeste gildes nog wat plezier aan GS. Als 1 gilde de map veroverd is dat toch niet erg. Ze kunnen dit eenmaal doen en dan kunnen zij ook niets meer. Andere gildes kunnen dan wel vertrekken en hun gevechten doen. Voor die grote gildes is het de enige bedoeling om veel gevechten te doen in GS, als ze de hele map veroveren kunnen ze ook geen gevechten doen. Als er 2 grote gildes een deal met elkaar afsluiten zijn zo goed als alle sectoren op slot en kan je zelfs je dagelijkse gevechten niet doen. Dat is gewoon frustrerend.

FOE zal er toch iets aan moeten doen want ik zie meer en meer spelers afhaken voor GS wegens frustrerend. En als ze voor een deel van het spel afhaken is het maar een kleine stap om een ander spel te proberen en te stoppen met FOE. Iedereen speelt toch het spel om er plezier aan te beleven en niet om zich eraan te ergeren. Een spel moet voor plezier zorgen en niet voor ergernis, anders stop je er beter mee.
 

frans1

Actief lid
wanneer wordt EINDELIJK eens de belofte in gevuld door inno/foe ivm gilden van het zelfde aantal komen tegen elkaar en niet gilden 30 leden tegen die van 80 leden wanneer wordt die belofte in gevuld
 

DarthRonin

Actief lid
Als je met 30 leden in een groep komt met gildes met 80 leden, dan is de kans groot dat die gildes met 80 leden niet heel actief zijn.
Je werkt met MMR, je komt dus terecht waar je thuis hoort.
En gildes met 80 leden hebben ook weleens rondes waar ze hun HQ niet uit komen wegens te sterke tegenstand.
 

frans1

Actief lid
klopt wat leones zegt is toe ge zegt dat dit tenzijnertijd op gelost zou kunnen worden
dan darthronin het zou is inderdaad dat de mmr bepaald maar dan klopt deze telling niet als gilden ziten we zeer vaker in de toptien en die zijn alle bijna dan zeer actief in de ge contienenetekaart en de gsp en wij niet hoe kan dat dan
 

DarthRonin

Actief lid
klopt wat leones zegt is toe ge zegt dat dit tenzijnertijd op gelost zou kunnen worden

Er is aangegeven dat de problemen van de eerste weken met gildes die sterker waren dan het systeem berekend had tzt verdwijnen omdat de winnaars meer MMR krijgen en dus bij elkaar terecht komen en de verliezers MMR verliezen en dus zwakkere tegenstanders krijgen.
Zo krijg je op termijn tegenstanders die beter bij je passen.
Er is nooit aangegeven dat ze gildes bij elkaar gaan zetten op basis van ledenaantal, juist het tegenovergestelde is het geval.

Het MMR staat volledig los van de gilderanking.
Ik moet wel zeggen dat vooral als je op 1000 MMR komt de bewegingen te grillig zijn.
Een gilde wat laatste wordt verliest zoveel MMR dat het in een groep komt waar ze gehakt maken van alle tegenstand en vervolgens weer zoveel MMR erbij krijgen dat ze weer op 1000 komen en daar weer laatste worden omdat de tegenstand op 1000 MMR gewoon te zwaar is.
Zo krijg je gildes die de ene ronde 1e worden en de volgende ronde niks kunnen.
175 punten erbij of eraf is gewoon teveel van het goede, of je moet die grens van 1000 verhogen naar 1100 zodat een Platina gilde niet gelijk bij de sterkste groep kan komen en gildes niet gelijk uit de zwaarste groep weg zakken naar Platina.
Nu zitten er gewoon te vaak gildes in de sterkste groep die daar gewoon niet thuis horen en dan heb ik het niet over gildes die gewoon even een paar weken om wat voor reden dan ook een verlaagde activiteit hebben.
 

nyoko

Nieuw lid
Ik vind GS een leuke toevoeging aan het spel, maar begin er mij toch aan te ergeren dat we bijna constant tegen dezelfde gildes moeten vechten. Als er dan 2 gildes samen werken, dan is het zo dat je soms 3 rondes bijna niets kunt, daar is totaal niets leuks aan.
Gildes worden vasgezet op de kaart waardoor ze 4 uur niets kunnen en 4 uur later neemt de 2e gilde deze sectoren waardoor je weer 4 uur niets kunt.
 
Bovenaan