Discussietopic: De Galatatoren

DarthRonin

Actief lid
Ik wat het mij oplevert en wat het wel geeft is me veel waard. Het is een prima GG :D.

Ik vind het humor om te zien, kan me goed voorstellen dat mensen er plezier aan beleven ongeacht de kosten.
Zijn genoeg GG's waarvan de toegevoegde waarde vanaf een bepaald level discutabel is en toch volop worden gevuld.
Als je 3000FP af tikt voor een level 100 CC duurt het ook ruim 8 jaar om terug te verdienen als je hem dagelijks kunt innen, maar toch zie ik er meerdere op dat level staan.

mijn buren hebben hem al. Hoe kom ik eraan?

Plekjes kapen die bd's geven is altijd een optie.

Maar dat het zo belangrijk voor je is roept vraagtekens op over de efficiëntie van je spel.

Opmerkelijk, je hebt zelf een Virgo project staan....
Dat ding staat hoog in mijn lijst van waardeloze GG's en is stukken duurder dan een Galatatoren...
Geeft ook een uitermate beperkt aantal kansen op een resultaat.
 

Achnaton

Actief lid
Of iets prima is en welke waarde je ergens aan toekent is afhankelijk van je perceptie. Feit is dat het gebouw je 6x per dat een kans geeft.. en wat voorraden. En dat is op level 80 wel erg schraal. Je zou voor de gein eens de moeite moeten nemen om te zien hoeveel FP je er tegen die tijd in hebt gestopt. Vele malen meer dan er in je verdere leven bij je geplunderd wordt.
Met het gebouw is dus niets mis, het doet wat het doet. Maar dat het zo belangrijk voor je is roept vraagtekens op over de efficiëntie van je spel. Want je doet net alsof je plunderen niet kunt voorkomen, anders dan door er duizenden FP’s in te stoppen die je nooit meer terug verdient.

GT geeft goederen en geen voorraden. Jij bekijkt het puur cijfermatig op basis van FP. Verder ga je uit van lvl 80, maar lvl 10 geeft al een mooie bescherming. Ik heb inderdaad een ander perceptie en die mag ik hebben. Er is niet één vaste weg om dit spel te spelen :D. Zie ook mijn bericht van vrijdag op 22:00 voor verder uitleg.
 
Opmerkelijk, je hebt zelf een Virgo project staan....
Dat ding staat hoog in mijn lijst van waardeloze GG's en is stukken duurder dan een Galatatoren...
Geeft ook een uitermate beperkt aantal kansen op een resultaat.
Klopt helemaal, een ontzettend onzinnig ding. Daar kwam ik ook achter nadat iemand mij dat liet inzien. Net zoals ik nu bij jullie doe ;)

Verschil is dat ik niet beargumenteer dat Virgo een zinvolle GG is, zoals jullie wel doen met de GT. Maar goed, de meeste nieuwe GG’s zijn onzinnig en mensen plaatsen ze omdat het een nieuwigheidje is. Later pas ga je nadenken over het nut. Wanneer je daarop gewezen wordt. Daar zijn deze fora ook nuttig voor.
 

squirrel

Actief lid
Ik handel graag om mensen te helpen, dan is elk goedjes GG meegenomen, maar tegen de plunderingen vindt ik hem zelf zinloos in kosten/baten verhouding.... volgens mij is hij op de A server wel een beschermd momument ofzo, want zie er nog weinig (lees: geen)
 

Felair

Actief lid
Hoe zinnig een GG is staat niet vast en is ook relatief, ja je kunt bijvoorbeeld van sommige grootse gebouwen zeggen het is slim om tot daar te gaan qua lvl want daarna word het relatief duur of het is slim om eerst je Arc naar 80 te gooien nadat je je sterk genoeg bent om de GE niv4 uit te vechten en je redelijk wat kan op GS eventueel.

Maar als iemand volledig zijn eigen plan trekt mag dat gewoon. Is het in mijn optiek slim om dit gebouw te bouwen als je basis nog niet op orde is nee natuurlijk niet en wat een fatsoenlijke basis is kun je ook nog over discussiëren.

Maar goed het kost je in theorie 14.003 FP om dit gebouw naar 60 te gooien vanaf nul als iedereen 90% vult.
124 ongeraffineerde goedjes per dag en die anti plunder bonus die wel grappig is vind ik dat wel waard op 3x3. Ja ik had ook mijn Arc 4 lvls omhoog kunnen doen met die FP of andere gebouwen nog kunnen lvlen die nog op 60 staan. Ja als ik actief herhaal missies doe met mijn CF bonus heb ik binnen mum van tijd meer goederen inderdaad.

Maar iedereen mag doen wat ie wil en we hebben in het gilde flink lopen boosten met zijn allen en nu nog steeds ondertussen om mensen aan bds te helpen en dat ding te powerlevelen.

Bedoel je hebt ook mensen die alle GG's neerzetten, hoewel ik dat echt nooit zou doen kan dat gewoon, en weer een ander zet een Capitool omdat ie dat een vet gebouw vind en hij daar op vakantie is geweest. Ik heb zelf bijvoorbeeld een atomium staan voor de gildekas niet omdat ik dat een geweldig GG vind.

Ik speel persoonlijk omdat ik het een leuk spel vind en iedereen haalt op zijn eigen manier plezier uit het spel anders speel je toch niet?
De dag dat ik geen plezier meer uit het spel haal dan ben ik weg hoor :)
 

DarthRonin

Actief lid
Klopt helemaal, een ontzettend onzinnig ding. Daar kwam ik ook achter nadat iemand mij dat liet inzien. Net zoals ik nu bij jullie doe ;)

Verschil is dat ik niet beargumenteer dat Virgo een zinvolle GG is, zoals jullie wel doen met de GT. Maar goed, de meeste nieuwe GG’s zijn onzinnig en mensen plaatsen ze omdat het een nieuwigheidje is. Later pas ga je nadenken over het nut. Wanneer je daarop gewezen wordt. Daar zijn deze fora ook nuttig voor.

Maar desondanks laat je dat onzinnige ding staan...bijzonder...
Jij noemt Galata onzinnig omdat je niet verder kijkt dan je eigen dorpje, anderen kijken net iets verder en kunnen zich in leven in spelers voor wie dat ding wel zinvol kan zijn.
Met een Virgo kan ik geen zinnig argument bedenken en ik heb er velen voorbij zien komen, maar ondanks dat je zelf in ziet dat hij zinloos laat je dat gebouw van 25 vakjes toch staan en kun je niet begrijpen dat een ander een gebouw van 9 vakjes (ongeveer 1/3 van de oppervlakte dus) zet wat tenminste nog wat goedjes geeft als ie de rest van de dag niks doet.

Galata kan je nog eens een interactie op leveren met een buur die wil plunderen, Virgo werkt alleen PvE.
Niemand schrijft hier dat de Galata een super GG is, noch dat ie voor iedereen een must have is, dat wil nog niet zeggen dat het geen nut heeft.
Ik heb in ieder geval al meerdere jubelberichten gezien van mensen die zich kapot lachen dat iemand niet heeft kunnen plunderen en ik lach net zo hard mee met die spelers. :D
 

Graecus 002

Actief lid
Babel is 4x4 en die heb ik ook op level 60+ staan. Ik moet toch op een manier aan goedjes uit vorige tp geraken om mijn voorraad van 30 000+ promethium en oralchium aan te vullen? Lukt prima met pharos, babel en bsm. Nu dus ook galata erbij ;-) Babel doet niets anders en voorraden van pharos zijn ook niet super veel. Dus dan is dat plunderen tegenhouden nog leuk, ook al levert het idd niets op aan fp...
 
Galatatoren... Wanneer? Sommige spelers hebben hem, anderen kunnen hem blijkbaar nog altijd niet krijgen... Een beetje meer INFO is hier wel op z'n plaats...
 
Ik ben vandaag OPNIEUW geplunderd door een veel sterkere speler. Het belachelijke aan alles is dan nog dat hij al een Galatatoren bezit en ik er nog altijd GEEN kan krijgen. Begrijpelijk dat er verschillende spelers stoppen na een bepaalde tijd. Volledig oneerlijk spel! In het begin was dit een top spel voor mij. Maar door oneerlijkheid schiet hier niet veel meer van over. Als dit zo blijft doorgaan stop ik er ook mee.
SUGESTIE: Laat spelers eens kiezen om dit spel puur economische te spelen, maar dan kunnen zij zelf ook geen andere spelers aanvallen... OF aanvallend spelen, maar dan kan je ENKEL spelers aanvallen die OOK aanvallend spelen. Dan is IEDEREEN tevreden. Is dat geen beter voorstel dan die Galatatoren? 't Is maar een voorstel hé...
 

Graecus 002

Actief lid
ff paar fp bij die speler droppen om aan bd te geraken, (of bij iemand anders) en je hebt ook een torentje...

Zelf al een paar keer gestopt door een lvl 4 of lvl 6 toren, dus is niet eens nodig om hem heel hoog te doen.
 

MariMaria

Actief lid
Die veel sterkere spelers zitten in hetzelfde tijdperk als jij dus waarschijnlijk is je aanval/verdediging niet op orde. Dat is niet oneerlijk, dat valt onder taktiek. Je zult op tijd moeten innen om plunderen te voorkomen. Ik speel als onderhandelaar maar ben zelden iets kwijt. Elke dag even de buren helpen en op tijd innen.
 

dhaes

Lid
Heerlijk om duizenden fp ergens in te pompen om een plundering van 8fp te voorkomen ;)

Ik zie een aantal mensen klagen over de nut van een Galatatoren en benoemen 8fp als reden. Zeg maar rustig: elke dag 8 fp in 5 jaar dat je kwijt kunt zijn aan buurtgenoten met losse vingers. Ik word constant lastig gevallen.. Zelfs in asteroïde.

Je kunt beter kijken naar de toekomst perspectief. Deze zal het aanvallen niet minderen, maar wel het plunderen.. en is permanenter dan elke 3 dagen een nieuwe stadsschild te moeten kopen via de vriendentaveerne. Je zult dus vanaf het punt dat je een Galatatoren bouwt minder bestolen worden.. en dat is niet een keer 8fp.

En the added detail: De goederen complimenteert de doel van het gebouw.
 
Ik zie een aantal mensen klagen over de nut van een Galatatoren en benoemen 8fp als reden. Zeg maar rustig: elke dag 8 fp in 5 jaar dat je kwijt kunt zijn aan buurtgenoten met losse vingers. Ik word constant lastig gevallen.. Zelfs in asteroïde.

Je kunt beter kijken naar de toekomst perspectief. Deze zal het aanvallen niet minderen, maar wel het plunderen.. en is permanenter dan elke 3 dagen een nieuwe stadsschild te moeten kopen via de vriendentaveerne. Je zult dus vanaf het punt dat je een Galatatoren bouwt minder bestolen worden.. en dat is niet een keer 8fp.

En the added detail: De goederen complimenteert de doel van het gebouw.

Het spreekwoord luidt nog steeds: "Aanval is de beste verdediging". Zorg dus dat je meer aanvalskracht krijgt en pak al je plunderaars een voor een aan, tot vervelens toe. Echt, degenen die hun verdediging supersterk op orde hebben, zijn op de vingers van één hand te tellen...
 

dhaes

Lid
Het spreekwoord luidt nog steeds: "Aanval is de beste verdediging". Zorg dus dat je meer aanvalskracht krijgt en pak al je plunderaars een voor een aan, tot vervelens toe. Echt, degenen die hun verdediging supersterk op orde hebben, zijn op de vingers van één hand te tellen...

Aanvalskracht en blijven aanvallen stopt niet dat andere mensen je lastig blijven vallen. In dit spel zijn aanval en verdediging 2 totaal verschillende verhalen. Je kunt beter je aanval op orde hebben EN het je tegenspelers lastig maken te stelen.

Ik herinner me dat iemand ooit heeft gezegd: als je je verdediging niet op orde hebt, dan word je ook bestolen. Aanvallen stopt dat niet.
 
Laatst bewerkt:

nietje52

Actief lid
Verdediging is een lachertje in dit spel.
Het enige dat echt helpt tegen plunderen is op tijd innen.
Ik heb de toren staan omdat het nieuw is en daarmee leuk.
Hij zal niet hoog worden denk ik.
 

DarthRonin

Actief lid
Het enige dat echt helpt tegen plunderen is op tijd innen.

Er is nog een veel betere methode....geen gebouwen zetten die geplunderd kunnen worden....
Er komt altijd wel een keer dat je een inning mis loopt, maar een wensput of een botanische rotonde is nooit te plunderen :D
 

MariMaria

Actief lid
Ik zie een aantal mensen klagen over de nut van een Galatatoren en benoemen 8fp als reden. Zeg maar rustig: elke dag 8 fp in 5 jaar dat je kwijt kunt zijn aan buurtgenoten met losse vingers. Ik word constant lastig gevallen.. Zelfs in asteroïde.

Elke dag, 5 jaar lang nooit op tijd innen. Dan snap ik wel dat je buren langskomen.
 
Bovenaan