pakhuis/opslagloods

DeletedUser

Guest
Beste mensen,

Een van de ideeën op dit forum was om gebouwen naar de inventaris te verplaatsen. Ik vind, net zoals vele anderen, dit een beetje te onrealistisch. Vandaar dat ik het volgende idee had:


In de technologieboom kun je een technologie neerzetten waarmee je een pakhuis/opslagloods kunt bouwen. Deze technologie kun je denk ik het beste in de ijzertijd plaatsen, aangezien de Romeinen al delen van gebouwen in 'loodsen' opsloegen.

Nadat je deze technologie hebt vrijgespeeld, kun je een pakhuis/opslagloods bouwen (hoeveel, dat laat ik even in het midden). In deze loods, die 3x3 hokjes in beslag neemt, kun je een al gebouwd gebouw in onderdelen opslaan. Dit betekend dat, nadat je het opgeslagen gebouw weer ergens neerzet, het opnieuw moet worden opgebouwd. Hier zitten geen extra kosten aan verbonden.

Er kunnen maar een aantal gebouwen in de loods worden opgeslagen. Ik laat het aan anderen over om te bepalen of dit per gebouw of per hokje dat het gebouw in beslag neemt gaat.

Het stadhuis en wandelpaden kunnen natuurlijk niet worden opgeslagen
smooch.gif


Op deze manier kun je gemakkelijk je dorp re-organiseren, zonder al dat gedoe te hebben dat dit of dat niet past. Veel mensen zullen hier profijt van hebben.

Ten slotte nog de kosten van een pakhuis/opslagloods. Hier kan ik natuurlijk niks over zeggen, maar ik zou de kosten schatten op 4000 goudmunten en 3500 tools.
 

DeletedUser

Guest
op zich geen gek idee
want dan zou je bijvoorbeeld de houtzagerij kunnen opslaan als je genoeg hout hebt en vervolgens de steenhouwer eruit halen als je steen nodig hebt

echter dan word het spel wel een stuk makkelijker
nu moet je goed omgaan met de beschikbare ruimte
toch die huisje maken voor de goudmunten of die ruimte benutten voor een ander gebouw

dat er iets gedaan zou kunnen worden om het dorp te re-organiseren zou wel makkelijk zijn
dat zou simpel kunnen door je gebouwen in lijst te verplaatsen zodat je een totale vrije ruimte hebt
en zolang je daar gebouwen in hebt staan kan je geen gebouwen maken en kan je ook geen goud enzo krijgen
je moet ze terug zetten
zo kan je rustig meten en passen zonder dat je daar verder voordelen uit kan halen
dat je het dorp beter kan inrichten en zo een gebouw erbij kan zetten is voordeel genoeg lijkt me
 

DeletedUser

Guest
In een lijst verplaatsen kan ook, maar dan gaat het realistische er weer af.

Wat je kunt doen, als je het probleem van iets langer opslaan wilt reduceren, is dat als je een gebouw langer dan (bijv.) 48 uur opslaat, je 'belasting' over de opslagruimte/het opgeslagen gebouw moet gaan betalen.
 

DeletedUser

Guest
Maar als je een pakhuis/loods hebt geplaatst voor zoveel goud en gereedschappen dan wil je toch dat het iets meer doet dan alleen zorgen dat je je terrein kan organiseren. Het neemt namelijk 1. veel ruimte in beslag en 2. je betaalt er best wat voor (ik zit nog in bronstijd)
 

DeletedUser

Guest
als je over een weekje of 2 in de ijzertijd zit, heb je genoeg goud en voorraden. en 'alleen maar je terrein organiseren' wordt straks enorm belangrijk, aangezien je dan groots ruimtetekort krijgt.
 

DeletedUser

Guest
Opslagplaats (vakje voor het puzzelen)

Er is in dit spel eigenlijk maar 1 ding dat ik eigenlijk een beetje mis: Ik ben aan het reorganiseren (wie niet) en nu wil ik dat 3x3 gebouw wisselen van plaats met dat 4x4 gebouw om zo toch die 4 lege vakjes mooi bij mekaar te krijgen zodat dat ene huisje er nog nét bij kan...

Wat dan bijzonder handig zou zijn zou een soort opslagruimte zijn waar je die 4x4 in kwijt kan zodat je de 3x3 kan verplaatsen om vervolgens die 4x4 op de nu lege plaats te zetten.

Daarom stel ik voor, een onderzoek dat je ergens rond het einde van de bronstijd al kan uitvoeren.
Opslagplaats in het stadhuis.
Om de nodige aanpassingswerken mogelijk te maken maakt het stadhuis tijdelijke opslagruimte vrij, goed voor 25 vakjes aan de kostprijs van 25 geldstukken per begonnen uur, per ingenomen vakje, Dit voor maximaal 5 uur, al wat daarna nog in het stadhuis staat wordt verkocht.
Om een gebouw in het stadhuis te krijgen heb je natuurlijk wat gereedschap nodig 250 gereedschap om de timer van 5 uur te starten.
De totale kost van 1 4x4 gebouw zou dus in het eerste uur 400 geld en 250 gereedschap kosten... een peulschil als je vergelijkt met de kostprijs van een badhuis of een blijdekamp.

Bon, dat is zo ruwweg het idee dat ik effe kwijt wou ^.^
 

DeletedUser

Guest
Er is in dit spel eigenlijk maar 1 ding dat ik eigenlijk een beetje mis: Ik ben aan het reorganiseren (wie niet) en nu wil ik dat 3x3 gebouw wisselen van plaats met dat 4x4 gebouw om zo toch die 4 lege vakjes mooi bij mekaar te krijgen zodat dat ene huisje er nog nét bij kan...

Wat dan bijzonder handig zou zijn zou een soort opslagruimte zijn waar je die 4x4 in kwijt kan zodat je de 3x3 kan verplaatsen om vervolgens die 4x4 op de nu lege plaats te zetten.

Daarom stel ik voor, een onderzoek dat je ergens rond het einde van de bronstijd al kan uitvoeren.
Opslagplaats in het stadhuis.
Om de nodige aanpassingswerken mogelijk te maken maakt het stadhuis tijdelijke opslagruimte vrij, goed voor 25 vakjes aan de kostprijs van 25 geldstukken per begonnen uur, per ingenomen vakje, Dit voor maximaal 5 uur, al wat daarna nog in het stadhuis staat wordt verkocht.
Om een gebouw in het stadhuis te krijgen heb je natuurlijk wat gereedschap nodig 250 gereedschap om de timer van 5 uur te starten.
De totale kost van 1 4x4 gebouw zou dus in het eerste uur 400 geld en 250 gereedschap kosten... een peulschil als je vergelijkt met de kostprijs van een badhuis of een blijdekamp.

Bon, dat is zo ruwweg het idee dat ik effe kwijt wou ^.^


Goed idee, er is al over gepraat maar geen apart topic over gemaakt.
Het zou niet persee onderzocht hoeven te worden..
Maar het zou ook gewoon als een standaard vak bij kunnen staan..
voor jou geld het 4x4, maar er zijn ook 4x5 & 5x4 gebouwen & dus is een 5x5 vak handiger!

Mijn stem heb je, het gehele idee dat het onderzocht moet worden is voor mij bijzaak;)


Team Mlicka
 

DeletedUser

Guest
De 4x4 was om een voorbeeld te geven, het idee was 25 vakjes beschikbaar te hebben, wat overeen komt met een 5x5 ;)

Onderzoeken of niet... bof nagenoeg alles moet onderzocht worden, dus waarom dit niet... Als je telkens een klein bedrag moet betalen om het te gebruiken heb je er toch pas rendement van eenmaal de gebouwen duurder worden.
 

DeletedUser

Guest
@ Nir Wana: dit idee was al voorgesteld door Kingmike50 (zie hierboven), ik heb dus beide topics samengevoegd. Zoals je misschien ziet hebben jullie beide wel een idee dat enige verschillen heeft, maar misschien is het leuk en goed om eens na te denken welke delen van welk idee het beste samengevoegd kunnen worden :)

Toch bedankt voor je idee!
 

DeletedUser

Guest
Ik zou dit idee toch nog even boven water willen halen.

Iemand die hier nog een mening over heeft?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind een gebouw waarin je andere gebouwen in delen op kan slaan, waardoor je later alleen opnieuw bouwtijd nodig hebt om het te maken een erg leuke gedachte. Zo zou je ook kunnen denken aan meerdere type opslaggebouwen. Waarbij je bijvoorbeeld een gebouw van 2x2 nodig hebt om gebouwen tot 4x4 op te slaan. (opslaan kost minder ruimte dan het gebouw zelf) en een gebouw van 3x3 om gebouwen in op te slaan tot 5x5. Op die manier kan je het 2 keer moeten ontwikkelen in de ontwikkelingsboom en het gebouw dus ook updaten, voor grotere gebouwen.
 

DeletedUser1100

Guest
hoezo onrealistisch dat dingen naar inventaris gaan? ik heb ook gewoon 3 huizen en een bakker in mijn rugtas hoor!


(Sarcastische opmerking)
 

DeletedUser1956

Guest
Ik vind dit wel een goed idee. Ik snap goed dat mensen graag willen puzzelen, maar sommige, zoals ik, komen er nu eenmaal niet altijd uit. Dan is zoiets als dit best handig.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit wel een goed idee. Ik snap goed dat mensen graag willen puzzelen, maar sommige, zoals ik, komen er nu eenmaal niet altijd uit. Dan is zoiets als dit best handig.

Had je maar veel moeten oefenen met tetris :D
 

FantasyFan

Actief lid
Ik vind dit wel een goed idee. Ik snap goed dat mensen graag willen puzzelen, maar sommige, zoals ik, komen er nu eenmaal niet altijd uit. Dan is zoiets als dit best handig.

Even buiten het hele idee om, dan adviseer ik je de stadsimulator te gebruiken, kun je op je gemak met proberen, proberen en opnieuw proberen een plan opstellen zonder dat het je iets kost.
 

DeletedUser1956

Guest
aha, die stadsimulator is nieuw voor mij. Bedankt voor de link:)

Toch blijf ik erbij dat dit wel handig zou kunnen zijn, vooral voor die spelers die het forum niet zo heel vaak bezoeken (en dus niets van die stadsimulator afweten) ;)
 

DeletedUser1037

Guest
Waarom nog meer gebouwen op je land zetten als je al een inventaris hebt? Realistisch??? het hele spel is al onrealistisch flauwekul dus! nee hoor geen goed plan!!, gewoon de inventaris gebruiken waar je even je zagerij of wat je ook even niet nodig hebt kunt opslaan.

Vraag is alleen wanneer gaat die inventaris werken?
 

DeletedUser

Guest
Het gratis verplaatsen van gebouwen zorgt er al voor dat je niet zover vooruit hoeft te denken. Als je de gebouwen ook nog tussentijds op kunt slaan wordt het wel erg makkelijk. Het verbaasd me dat niet wordt voorgesteld om alle gebouwen 2x2 te maken. Hoeven we helemaal niet meer na te denken.
 

DeletedUser2073

Guest
Er is in dit spel eigenlijk maar 1 ding dat ik eigenlijk een beetje mis: Ik ben aan het reorganiseren (wie niet) en nu wil ik dat 3x3 gebouw wisselen van plaats met dat 4x4 gebouw om zo toch die 4 lege vakjes mooi bij mekaar te krijgen zodat dat ene huisje er nog nét bij kan...

Wat dan bijzonder handig zou zijn zou een soort opslagruimte zijn waar je die 4x4 in kwijt kan zodat je de 3x3 kan verplaatsen om vervolgens die 4x4 op de nu lege plaats te zetten.

Daarom stel ik voor, een onderzoek dat je ergens rond het einde van de bronstijd al kan uitvoeren.
Opslagplaats in het stadhuis.
Om de nodige aanpassingswerken mogelijk te maken maakt het stadhuis tijdelijke opslagruimte vrij, goed voor 25 vakjes aan de kostprijs van 25 geldstukken per begonnen uur, per ingenomen vakje, Dit voor maximaal 5 uur, al wat daarna nog in het stadhuis staat wordt verkocht.
Om een gebouw in het stadhuis te krijgen heb je natuurlijk wat gereedschap nodig 250 gereedschap om de timer van 5 uur te starten.
De totale kost van 1 4x4 gebouw zou dus in het eerste uur 400 geld en 250 gereedschap kosten... een peulschil als je vergelijkt met de kostprijs van een badhuis of een blijdekamp.

Bon, dat is zo ruwweg het idee dat ik effe kwijt wou ^.^

nir wana, mijn zegen heb je. Zeer interessant idee.

dushan68
 

DeletedUser4146

Guest
Ik speel dit spel nog niet lang, maar ik had hetzelfde ook al gedacht.
Als mijn terrein vol staat en ik wil wat verplaatsen is dat niet mogelijk.
Een mogelijkheid om een gebouw even buiten het terrein te plaatsen om wat te reorganiseren zou wel handig zijn.
Desnoods met een tijdslimiet dat je bv binnen de 10 minuten het gebouw terug moet zetten...

In ieder geval. Goed idee.
Hopelijk horen we hier meer over
 
Bovenaan