FoE-verslaving: Hoe ver ga jij?

DeletedUser13

Guest
Verslavingen, ze zijn misschien meer dan ooit een hot-topic in de alledaagse actualiteit: van alcoholverslavingen tot gokverslavingen tot chocoladeverslavingen. Daarnaast is er ook nog die internetverslaving: iedereen heeft er wel al eens van gehoord, iedereen heeft er zijn eigen maatstaaf voor en het blijft iets waar de omgeving niet al te veel van opmerkt.

Een internetverslaving wordt door Wikipedia beschreven als volgt:

Internetverslaving (ook wel cyberfrenie of cyberaddiction) is een benaming voor problematisch veel internetgebruik, dat niet langer voortkomt uit noodzaak, maar vanuit een innerlijke drang.
- Wikipedia, Internetverslaving

Een definitie die natuurlijk veel aan de interpretatie overlaat: wanneer is internetgebruik niet meer noodzakelijk, wetende dat duizende generaties voor ons zonder ooit het internet te kennen ook overleefden? Wanneer is internetgebruik problematisch veel te benoemen en wat is dat nu juist, die innerlijke drang?

Waar ik benieuwd naar ben is jullie meningen: maakt het besteden van geld aan een online spel je tot FoE-verslaafde, of dat uurtje langer opblijven voor voorraden tot probleemgeval? Waar ligt de grens tussen verslaving en amusement? En bovenal: hoe pas je die definitie toe op jezelf?
 

DeletedUser4162

Guest
zoals bij andere verslavingen, zolang je je sociale leven/werk er niet onder laat lijden lijkt het mij geen problematische verslaving.

Een uurtje langer opblijven om FoE te spelen is niet erg als het niet ten koste gaat van iets anders.

En zelfde bij geld uitgeven, als je iets anders niet betaald om wat extra diamanten te kopen dan ga je te ver.
 

DeletedUser

Guest
Als je je schoolwerk verwaarloost en slechte punten begint te halen door het spelen van een spel vind ik het te ver gaan. Daarom vind ik FoE ook zo goed, je kan het op een dag instellen en je moet niet constant online komen. Je kan je dorp ook niet kwijtspelen door minder activiteit.
 

DeletedUser

Guest
Precies, andere spelen vragen veel meer en continue aandacht, dus daar kan je ook meer in blijven hangen. Hier kan je telkens even binnenhuppelen, een beetje klikken, en weer verder gaan met waar je mee bezig bent: kortom een leuke afwisseling met de dagelijkse sleur. Als je jezelf afvraagt "ga ik niet te ver?" dan zou dat voor mij al een reden zijn om het wat rustiger aan te doen.

Het spel heeft ook z'n positieve kanten. Ik ben bijvoorbeeld wat actiever geworden in het huishouden. :D Voorheen kwam ik thuis en ging ik lekker op de bank hangen en wat suffen, lezen of spelen. Doordat je hier elk kwartier of uur klikt, wordt je je bewuster van wat je in die tussentijd doet. Nu mag ik van mezelf pas klikken als ik een klusje gedaan heb, en dan alsnog lekker bankhangen!
 

DeletedUser3452

Guest
Ik zit per dag halfuur/uurtje normaal denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5820

Guest
Ik zit er wel een drie kwartier tot een uur en een kwartier achter.
 

DeletedUser5820

Guest
ik ben er zeker wel verslaafd aan, vak bang dat ik net een fp mis als ik niet online kom haha
Ik kom dan wel 5 minuten online, echter, het betekend wel dat ik verslaafd ben. maar ik heb het verder in de hand en kan het beperken.
Ook het opblijven voor net dat ene uurtje voorraden munten ect, deed ik ook. nu minder tot niet.

Ik ben zwaar verslaafd aan het gamen, (pc-games) dat doe ik allemaal niet meer, pc verkocht en laptop gekregen die dat net niet aankan.
Nu ik dat niet spel betekend het niet dat ik niet verslaafd ben, dat ben ik nog steeds. en die drang is er nog steeds, maar om nu egt te gaan pc-gamen kan gewoon simpelweg niet meer omdat die mogelijkheid er niet meer is :D

Ik speel wel andere pc games maar FoE vind ik het leukst!:)
 

DeletedUser5428

Guest
Ik ben elke dag wel een paar uur met dit spel bezig. Maar verslaafd ben ik zeker niet. Je moet toch IETS doen in je vrije tijd? En ik ben liever actief bezig met een spel dan zomaar domweg voor de TV te hangen.
 

DeletedUser4100

Guest
Sommigen zijn wel erg verslaafd aan internet...
toen-en-nu-8624.jpg
Vast allemaal op de FoE app.:p

Misschien een idee voor alle facebook verslaafden?:confused:
facebookanol-8654.jpg

Maar ontopic zelf heb ik eerlijk gezegd heel veel tijd gespendeerd
aan FoE. Dat zal wel veel minder worden de komende tijd.:) Desondanks
zullen er nog wel wat uurtjes bij komen.
Hoewel ik ga toch maar liever wat meer van de zomer genieten en
het warme weer denk ik.:D
een-hele-mooie-en-zonnige-dag-gewenst-8664.jpg
 

DeletedUser6951

Guest
Forum euhmm 1 uurtje in totaal over de dag gespreidd
en foe zelf euhmm half uurtje nu.
 

DeletedUser4100

Guest
Zelf breng ik nu ook meer tijd door op het forum. Haha zal wel na de vakantie
anders worden.:)
 
Bovenaan